ברשימת פרטי הציוד למעבדות נמצא רשימה ארוכה של מכשירים בהם רובנו לא נתקלנו מעולם. כך לדוגמא, נמצא במעבדה הממוצעת מכשירים העונים לשמות כמו אוטוקלאב, סטריליזטור ועוד. אחד השמות המרכזיים והרלבנטיים בתחום זה הוא "דסיקטור" – במה בדיוק מדובר? מה עושה מכשיר זה ומה חשוב לדעת ולהכיר בנוגע אליו בטרם רוכשים אחד כזה למעבדה?

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

דסיקטור למעבדה - אחסון יבש עם בקרה מדויקת

אז מהו דסיקטור? נקדים ונציין כי קיימים סוגים רבים ושונים של דסיקטורים, חלקם ידניים וכוללים רק מיכל אטום עם חומר לספיחת לחות בתחתיתו, וחלקם מכשירים חשמליים מורכבים ממש. זהו סוג הדסיקטורים שאנו מציעים כאן ואשר מומלץ שיהיו בכל מעבדה פעילה בה נדרש לאחסן חומרים ברמת לחות מדויקת ומדודה.

דסיקטור חשמלי הוא בעצם מכשיר המהווה כלי לייבוש ואחסון של חומרים שונים (בעיקרון אלו יכולים להיות חומרים מסוגים רבים, לדוגמא: מכשירים אלקטרוניים ואוספים יקרי ערך), הכולל את כל הרכיבים הנדרשים על מנת להבטיח שליטה אופטימאלית על התנאים, ובפרט רמת הלחות, בתוך המכשיר, כך שניתן לאחסון חומרים בסביבה בה מידת הלחות היא מדויקת ביותר, ונשארת כזו לאורך זמן. חומרים שונים מצריכים אחסון בטמפרטורות ורמות לחות שונות, בהתאם לסוג החומר, השלב בתהליך בו הוא נמצא, האופן בו אנו מתכננים להשתמש בחומר זה בעתיד וכו'. כלומר, שליטה מדויקת על האקלים השורר בסביבה בה מאוחסנים חומרים שונים במעבדות היא צורך מהותי, נפוץ ובסיסי עבור מעבדות שונות, ומסיבה זו מייצרים כיום סוגים רבים ושונים של דסיקטורים. אלו בנויים על מנת לאפשר כאמור שליטה מדויקת על רמת הלחות, כך שניתן להביא חומרים לכדי ייבוש מלא ולשמר אותם במצב כזה, כמו גם לדאוג לשמור אותם ברמת לחות מסוימת, מדודה, מדויקת ויציבה לאורך זמן.

שליטה בספיגת הלחות בדסיקטור בשימוש לאורך זמן

כמו עם סוגים נוספים ושונים של פרטי ציוד למעבד, גם במקרה של דסיקטור כדאי להכיר כמה פרטים ונתונים שונים אודות מכשיר זה והאופן בו נעשה בו שימוש במעבדות ברחבי העולם, על מנת להבטיח כי אתם רוכשים את הדגם המתאים והטוב ביותר עבור המעבדה שלכם.

כדאי לדעת כי דיסקטור הוא אמנם מכשיר חשמלי המאפשר בקרה ושליטה כמעט מוחלטת על רמת הלחות בה מאוחסנים חומרים בתוך המכשיר, אך לפחות בחלק מן הדגמים ניתן גם להרחיב עם הזמן את יכולות שמירת והורדת הלחות של המכשיר, למשל על ידי הוספה של מודולים וקולטי לחות, במטרה לשפר את יכולת הפעולה של המכשיר או להתאימו להביא לרמת לחות אליה לא היה מסוגל להגיע לפני כן.

באופן דומה, בדיסקטורים בהם ניתן להוסיף ולהסיר מודולים של קולטי לחות וכד' ניתן גם להשתמש במכשיר לאחסון יבש (אחסון ברמת לחות נמוכה ביותר) לאורך זמן, גם לאחר שהמכשיר עצמו כבר אינו מחובר לחשמל ומופעל באופן רציף, אלא יותר כמו ארון אחסון יבש סטטי. כך ניתן להאריך משמעותית את אורך החיים של המוצר, וליהנות ממנו גם לאורך עשר או עשרים שנים קדימה. מאחר ומדובר בפרטי ציוד מעבדתי מתקדמים ומשוכללים ביותר, אופן שימוש זה יכול להפוך אך הרכישה למשתלמת וכדאית במיוחד. על מנת ליהנות מיתרונות אלו כדאי להתעניין בדסיקטורים בעלי אפשרות לתכנון מודולרי ותכנון ירוק.

בנוסף, כמובן שדסיקטורים מקצועיים שונים מתאפיינים בתכונות ויתרונות נוספים אשר עשויים לייעל משמעותית את האופן בו אתם רוכשים ומשתמשים במגוון גדול של ציוד מתקדם למעבדות. הדרך הטובה ביותר להבטיח כי אתם קונים דסיקטור משוכלל ויעיל אשר יאפשר לכם לייעל ולשפר את תהליכי העבודה במעבדה, היא להתייעץ עם אנשי המקצוע שלנו מבעוד מועד. הם יפנו אתכם למכשירים ולדגמים הספציפיים המתאימים ביותר עבור הצרכים הייחודיים שלכם, הדגמים אותם כדאי לכם במיוחד להכיר...