תכנון המטבח החלומי שלכם הוא אינו עניין של מה בכך. המטבח הוא חלל שמתמודד עם ריבוי משימות על בסיס יומיומי ולכן לפני שאתם צוללים לעיצוב, חשוב לתכנן מראש, כדי להימנע מתקלות עיצוביות כאלו ואחרות.

כלים
צילום:freepik
צילום:freepik

 

אז על מה חשוב לשים דגש כאשר מתכננים מטבח? לפניכם כמה נקודות.

השתמשו בקירות –  הם הנשק הסודי שלכם

זה מאוד מפתה למקד את כל האנרגיה בתכנון משטחי העבודה ובבחירת מכשירי חשמל. אבל אל תשכחו את החלל הרב שמציעים לכם קירות המטבח. במיוחד אם המטבח שלכם קטן או צר, השקיעו זמן ומחשבה כדי לנצל את הקירות היטב. שילוב הקירות בתכנון יכול להגדיל את שטחם של משטחי העבודה שלכם, להעניק לכם יותר מקומות אחסון, תוכלו לבנות יחידות אחסון מוגבהות כדי לשים בהן כלים שלא משתמשים בהם כל יום, לתלות מחבתות ומסננים על הקיר ועוד.

התאמה אישית לצרכים – על המטבח לעבוד עבורכם

מטבח מעוצב הוא טוב ויפה אבל אל תשכחו שעליכם לתכנן אותו באופן שיעבוד עבורכם ויתאים לאורח החיים הייחודי שלכם. לדוגמה – אנשים שמקיימים אורח חיים דתי או מסורתי, צריכים פתרונות ייעודיים כמו למשל כיורים כפולים, הפרדה בין בשר לחלב במשטחי העבודה ועל הכיריים, שטח אחסון הרבה יותר נרחב, עמידות גבוהה ועוד. לכן בין אם אתם מעצבים מטבח לבית חילוני ובין אם מטבח לבית חרדי, עליכם לבחור בחברה שמבינה את הצרכים שלכם ויכולה לספק עבורם פתרונות מדויקים ומותאמים אישית.

תכננו היטב את התאורה – כלל ברזל

התאורה חשובה בכל חללי הבית, אך בחלל המטבח היא חשובה אף יותר. במטבח על התאורה להיות הרבה יותר תכליתית ולתת מענה נרחב עבור מטרות שונות. כך למשל צריך תאורה נקודתית מעל משטחי העבודה, אפשר להאיר את פנים הארונות בין אם כדי לראות יותר טוב את התכולה, ובין אם כדי להציג את כלי האוכל היפים שלכם. בנוסף צריך לשלב גם תאורת אווירה לפינת האוכל ואפשר גם להוסיף תאורת לד דקורטיבית מעל הארונות או בחלקם התחתון. כך ניתן לאזן בין אווירה לבין פונקציונליות על הצד הטוב ביותר.

אל תמעיטו בערכו של האחסון

בתכנון מטבחים אף פעם אין דבר כזה שנקרא יותר מדי שטח אחסון. לכן אם יש דבר שחשוב להשקיע בו מחשבה זהו שטח האחסון במטבח שלכם. עשו רשימה של כל הדברים שתרצו לאחסן במטבח החדש, מכלי אוכל וקרשי החיתוך ועד מכונת הקפה והבלנדר. שימו לב שאתם מקצים מקום לכל דבר, ונצלו את כל החלל שעומד לרשותכם בחוכמה. בנוסף לאחר שתכננתם פתרונות אחסון אל תשכחו לאבזר אותם בצורה חכמה. כאן מחיצות במגירות, ארונות ומדפים נשלפים וארונות קרוסלה נכנסים לתמונה ועוזרים לכם להפיק את המרב מכל סנטימטר מרובע.

בצעו בחירות על זמניות, ואל תהפכו לעבדים של מגמות

זה כיף להתעדכן בכל הטרנדים הכי חמים בעולם המטבחים, אבל קחו בחשבון שסביר להניח שלא תשפצו את המטבח שלכם כל שנתיים, לכן עשו בחירות עיצוביות שיעמדו במבחן הזמן. נסו לשלב את הטרנדים והמגמות העיצוביות באמצעות האביזרים ומכשירי החשמל שניתן להחליף בקלות וללא הרבה השקעה, אם במקרה עובר זמן והטעם שלכם השתנה.

ולבסוף - התייעצו עם מומחים

המטבח הוא החדר המורכב ביותר בבית, עליו לענות על צרכים שונים, מה גם שזהו החדר שהכי יקר לעצב. לכן הסירו מעצמכם את הלחץ, והתייעצו עם מומחים כדי לתכנן את מטבח החלומות שלכם. גם אם אתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים, חברת מטבחים מקצועית תוכל לעזור לכם להתמקד, להפוך את החלום למציאות ולהימנע מטעויות שיעלו לכם ביוקר בעתיד.