רבים הישראלים אשר מעידים על עצמם שלא יוכלו להתחיל את היום ללא כוס קפה, וחלקם גם לא מתביישים להעיד כי הינם צורכים למעלה מארבע  כוסות קפה ביממה. ההתמכרות לקפה במחוזותינו היא תופעה תרבותית וחברתית, אולם בהחלט גם פיזיולוגית, כאשר רכיב הקפאין המצוי בקפה גורם להתעוררות לכאורה, לקפיצה באדרנלין ומהווה חומר ממריץ אשר משפר יכולות ריכוז (באופן נקודתי).

כלים

עם זאת, לקפה גם חסרונות בריאותיים, המביאים רבים בשנים האחרונות לנסות ולהימנע מצריכתו, או להפחתה ניכרת במינון. פתרון בריא, יעיל ואף טעים שצץ לאחרונה ומהווה בשורה לחובבי הקפה, בדומה לתה הוא קפה ירוק אשר כמו קפה "הקלאסי" מכיל ריכוז של קופאין, אולם לצידו מספר חומרים נוספים הגורמים לו להפוך לבריא ומזין ולהוות חלופה ראויה בהחלט לקפה המוכר.

רכיבים אורגניים ויתרונות טבעיים

בשונה אולי מן הנהוג לחשוב, קפה ירוק הוא פיתוח חקלאי המשולב בתהליך הפקה טבעי, כאשר הוא מגיע אלינו מן הטבע. פולי הקפה הם פולים ירוקים ועשירים אשר נטחנים ונארזים באופן אשר משמר את היתרונות הטבעיים שלהם, ומספקים משקה ממריץ, טעים ובריא. חומר הגלם, פולי קפה ירוק, עובר תהליך של ייבוש וקלייה, בדומי לפולי הקפה החומים, ואף מגיע בסופו של דבר למראה ולמרקם דומה. אלא שפולי קפה הירוק עשירים במיוחד ברכיבים אורגניים ובפוליפנולים - תרכובות המיוצרות בתאי הצמח ומהוות גורמים אנטי דלקתיים, מעשירים תזונתית ונוגדי חמצון.

על הקשר בין קפה ירוק והרזייה

קפה ירוק אינו בהכרח מוצר דיאטה והערך הקלורי שלו אינו שונה מזה של משקאות אחרים אשר מכילים קופאין (לפני הוספת סוכר, חלב ומשפרים אחרים). יחד עם זאת, לקפה הירוק מספר יתרונות תזונתיים אשר מסייעים בשמירה על אורח חיים בריא יותר והופכים אותו למוצר מבוקש גם בקרב המבקשים לשמור על משקל הגוף. בין הרכיבים והיתרונות הבולטים של קפה ירוק ניתן למנות:

  • כרומיום - הכרומיום הוא תוסף תזונה טבעי אשר מצוי בפולי הקפה הירוק ומשתמר בהם גם לאחר תהליך הייבוש והטחינה. רכיב הכרומיום בעל השפעה על המטבוליזם ומאיץ את חילוף החומרים בגוף, מסייע בהפרשה טבעית של אינסולין ומשפר את עמידות הגוף לסוכרים, ומפחית את רמות השומן בגוף.
  • קונג'אק - הקונג'אק הוט צמח אשר נטחן עם פולי הקפה ומהווה חלק מן התרכובת. צמח הקונג'אק עשיר בסיבים תזונתיים ותורם לתחושת השובע של הגוף.
  • תמצית תה ירוק מיובשת - תמצית תה ירוק היא למעשה שילוב נוסף של חומר עשיר בקופאין, בעל יתרונות ירוקים ושימור היתרונות הטבעיים של הצמח, ומיועד לשיפור זרימת הדם, שיפור תפקוד הלב, ומסייע טבעי בהפחתה של כולסטרול.

קפה ירוק מגיע לרוב בתצורת אבקה, בדומה לאבקת הקפה הנמס, ומיועד להכנה בערבוב עם מים. ניתן כמובן להמתיק את הקפה הירוק באמצעות סוכר, אולם מומלץ לצורך שמירה על יתרונותיו הבריאותיים לעשות שימוש בממתיקים טבעיים ובריאים. הקפה הירוק יכול לסייע כאמור להפחתה במשקל ומשתלב באורח חיים בריא, וניתן לשלב לצדו מגוון אבקות ותמציות צמחים בעלי יתרונות דומים.

רוצים לנסות את הקפה שלכם קצת אחרת? מוזמנים להכיר את Coffee Light של רוזאמיקס,  לחצו כאן.