הגיל השלישי מביא עימו ברכות רבות בדמות נכדים, תובנות ואפשרות לקחת הפסקה מהעבודה ולהתרגש מתחביבים שנזנחו עם השנים.

קלנועית
קלנועית

יחד עם זאת, הוא מלווה בבעיות בריאות אשר מאלצות אותנו לחשוב פעמיים לפני שאנו יוצאים מהבית. קראו וגלו מהן הסיבות שבגללם כדאי להוסיף קלנועית לחיים.

קשיים בהליכה ובשמירה על יציבות

קשיים בהליכה בעקבות בעיות בריאות נחשבים לנפוצים בגיל השלישי ומפריעים לחלקים גדולים באוכלוסייה לשמור על הניידות. מעבר לכך, אנו עדים לכך שרבים אינם מצליחים לשמור על יציבות למשך זמן רב עקב שורה של בעיות נוירולוגיות (הקשורות לגיל) ולעיתים אף סובלים משברים וחבלות עקב נפילות. ללא ספק בעיה אשר משפיעה באופן ישיר על איכות החיים.

ניידות מוגבלת וקושי להתראות עם הנכדים

בניגוד לעבר, כיום הנכדים אינם גרים בבית ההורים וכל ביקור ספונטני עלול לעלות כסף רב בתשלום למונית. בעזרת קלנועית ניתן להגיע אל הנכדים האהובים באופן עצמאי ואף לצאת לקניות ולפנק אותם בלי עזרה של איש. ניתן לנסוע לקניונים, לשווקים ולחנויות אשר נמצאות במרחק רב מהבית – מבלי לחשוב האם המפרקים יעמדו באתגר וליהנות מעצמאות תחבורתית של ממש.

כלי תחבורה במצבים של אובדן הרישיון

הגיל השלישי לעיתים מאלץ אותנו לזנוח את הרכב עקב בעיות בריאות שונות. למעשה עניין זה מגביל את בני הגיל השלישי לתחום גיאוגרפי מאוד מוגדר ופוגע בשגרת החיים באופן בלתי הפיך. בחירה בקלנועית או בכל אביזר תחבורתי אחר אשר מתאים למצב הפיזי והקוגניטיבי – עשוי לשפר באופן במהירות את יכולות הניידות של בני גיל הזהב ולהוות אלטרנטיבה לרכב המשפחתי הקלאסי.

קושי בשמירה על קשר עם חברים

יציאה למפגשים חברתיים והצטרפות ל"פרלמנט" של שישי הם חלק בלתי נפרד מהזהות העצמית שלנו. אולם כאשר המפגשים נמצאים רחוק מהבית שלכם או מהדיור המוגן, קשה מאוד להתמיד ולשמור על קשרים חברתיים. עניין אשר עשוי להשפיע על הבריאות המנטלית, תחושת השייכות ואף אובדן של הערך העצמי. בעזרת קלנועית, ניתן לשמור על קשרים רציפים עם קולגות וחברים ולמנוע מצבי דיכאון ובדידות רבים.

מניעה של ירידה בביטחון העצמי

ירידה בביטחון העצמי בעקבות היציאה לפנסיה, מהווה סיבה נוספת לשקול מעבר לקלנועית. הקלנועית כשלעצמה אינה תגביר את הביטחון העצמי אולם היא תאפשר אינטראקציה גדולה יותר עם הסביבה, יציאה עצמאית לטיפולים בקופת החולים ורכישה של מזון ותרופות. ללא ספק אספקטים חשובים בכל גיל וגיל וקריטיים כאשר אנחנו מזדקנים.