קואצ'ינג הינה שיטת אימון המבוססת על שותפות מעצימה ויצירת זיקה וקשר אישי בין מאמנת אישית ומתאמן. קואצ'רית מומלצת הינה בעלת הסמכה, הכשרה וניסיון מקצועיים ובשילוב יכולת הקשבה והכלה, היא מסוגלת להבין את צרכי המתאמן, את הקשיים שלו וכך לבנות עבורו תוכנית אימונים אישית ואפקטיבית.

כלים
צילום:freepik
צילום:freepik

תחום הקואצ'ינג שונה מטיפול פסיכולוגי שכך שאין פה שני צדדים – מטפל ומטופל, אלא יחסים הדדיים, שותפות, פתיחות ויציאה למסע מרתק בדרך לבניית עתיד טוב יותר. אימונים אישיים מבוססים על מחקרים שונים שעסקו בשאלות מהותיות: מהו המקום בו אנו נמצאים כיום ולאן אנו מעוניינים להגיע בעתיד? האם אנו מונעים מחזון ואם כן מהו? כיצד היינו רוצים לראות עצמנו בעתיד? ועוד. אימון אישי הינו תהליך המתמקד בהווה ובעתיד ולא בהתעסקות בעבר. מדובר בתהליך קצר באופן יחסי, אולם בעל אפקטיביות גבוהה. קואצ'רית מומלצת הינה בעלת הבנה ומומחיות במגוון תחומי חיים ויכולה לסייע למתאמנים להתגבר על קשיים, להעצים את עצמם, להתגבר על קשיים ומכשולים ולבנות עתיד טוב יותר של צמיחה והתפתחות אישית, רגשית ומקצועית.

הצבת והגדרת מטרות ויעדים ברורים

המאמנת האישית מציבה מטרות מוגדרות וברורות מראש שנועדו לאפשר למתאמן לממש את עצמו ולמצות את הפוטנציאל הטמון בו. תוכנית האימונים כוללת פעולות שונות, תרגילים, יעדים ולוחות זמנים תוך שילוב של למידה ופעולה, הקניית ידע והטמעת כלים להתפתחות וצמיחה. קואצ'רית מומלצת תזהה את נקודות התורפה והחולשות שלנו, תאפשר למתאמן לחשוף את הקשיים שלו ותאתר את החוזקות, הכישורים והמיומנויות שיסייעו לו להשיג מטרות ויעדים ולהגשים חלומות. זיהוי של דפוסי התנהגות והרגלים מעכבים מהווה מפתח לתיקון, שיפור והתגברות על מכשולים וחסמים. תוכנית האימונים כוללת למידה ותרגול של טכניקות ושיטות לפיתוח וטיפוח יכולות ומיומנויות שיקדמו אותנו ושינוי דפוסים שמכשילים אותנו. תחום הקואצ'ינג מבוסס על האמונה כי אנחנו אחראים למה שקורה בחיינו ומכאן שבנוסף לקביעת יעדים ומטרות וכוונה להשיגם, נדרשת נחישות ומחויבות לפעולה. האימון האישי מלמד את המתאמן להקשיב, להעריך ולאהוב את עצמו ועל ידי כך למצוא את הכוחות לעשות שינוי. המתאמן מבין כי על מנת לחולל שינוי משמעותי, אין חובה לנקוט בפעולות דרסטיות שכן גם שינוי קטן עשוי להוביל לתוצאות משמעותיות.

התגברות על מכשולים והסרת עכבות וחסמים בדרך להתפתחות וצמיחה

העבודה הינה הדרגתית, כאשר בכל פגישה המתאמן רוכש כלים חדשים, לומד מיומנויות נוספות ומקבל משימות לביצוע ותרגילים. השילוב שבין הקניית ידע תאורטי, כלים טכניים ותרגול מעשי, מהווה מפתח ליצור מחויבות אצל המתאמנים להניע אותם לפעולה עד שיגיעו להבנה ולמסקנה כי הם התגברו על הפחדים והקשיים שלהם. קואצ'רית מומלצת מתמקדת בשאלה: כיצד אני מגשים חלומות ומטרות? וכיצד  אני יוצר ובונה לעצמי את העתיד שאני רוצה? התשובה לשאלה זו הינה שינוי דפוסי חשיבה והתנהגות והרגלים שסיגלנו ופיתחנו לעצמנו עד היום שעיכבו, הכשילו והקשו עלינו. האימון האישי ילמד אתכם לראות את הדברים מזווית שונה ולהיפתח לדרכי חשיבה שונות וחדשות על מנת להגיע למקום בו אנו רוצים להיות בעתיד.