תאונה כמו תאונה קוראת כשאנחנו בכלל לא מצפים לה, בין אם היא מתרחשת במקום העבודה או בדרך לעבודה, תאונה כזאת יכולה לקרות בשל נפילה מגובה, היא יכולה להתקיים בדרך לעבודה אם נופלים או נפגעים בחפץ ברחוב, תאונת עבודה יכולה לקרות בעת נהיגה ממקום למקום...וכן, לצערנו הרשימה עוד ארוכה.

כלים
קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

 

אם נפגעתם בתאונת עבודה, יש כמה דברים שחשוב שכדאי לדעת:

הגשת תביעת תאונת עבודה

מרבית האנשים שנפגעים בצורה כזאת יכולים וצריכים להגיש תביעת תאונות עבודה למוסד לביטוח הלאומי כדי לקבל פיצוי על אבדן ימי העבודה כמו גם דמי מחלה שלא ירדו מימי המחלה שהצטברו בתלוש השכר וקצבת נכות זמנית או קבועה. כדי לקבל את הזכויות האלה חשוב לשים לב לכמה דגשים:

פינוי לבית החולים - הדבר הראשון שצריך לעשות אחרי תאונת עבודה הוא להתפנות לבית החולים. פינוי כזה יספק טיפול רפואי מתאים טיפול חירום והמשך טיפול אצל מומחים כדי לשקם את הגוף. פינוי לבית החולים גם יעזור לחזק את הטענות שלכם כשתגישו תביעה למוסד לביטוח לאומי וגם כשתרצו לתבוע את חברות הביטוח הפרטיות ואפילו את חברות הביטוח של מקום העבודה.

איסוף מסמכים - אספו את כל המסמכים הדרושים על מנת לצרף אותם אל התביעה לביטוח לאומי. הטפסים יהיו בדרך כלל חוות דעת מומחים ודוח אשפוז וטיפול מבית החולים. צרפו טופס נוסף שעל המעסיק למלא שכולל את פרטי המקרה ועדויות של עובדים ואנשים ששהו במקום בזמן התאונה. הכנסו לאתר של המוסד לביטוח לאומי ומלאו טופס תביעה ושלחו אותם און ליין או הניחות בתיבת השירות של סניף ביטוח לאומי הקרוב למקום

בירור אחוזי נכות - מי שעבר תאונת עבודה יוכל להיות זכאי לסכום חד פעמי/ חודשי בעקבות נכות שנקבעה לו. לעיתים ישנה נכות זמנית שמונעת מאדם לחזור אל מקום עבודתו למשך תקופה קצרה, ולפעמים ישנה נכות קבועה שמונעת מאדם לחזור למקום עבודתו לתקופה ארוכה מאוד ולעיתים למשך כל החיים. אחוזי הנכות מביטוח לאומי יקבעו לכם על ידי וועדה של המוסד לביטוח לאומי.

פנייה אל מומחים במיצוי זכויות רפואיות, כמו זכות ויוזמה, תעזור לכם למצות את הזכויות שלכם בעוד שמומחים ידעו להנחות אתכם בנוגע להתנהלות מול הגופים השונים שאמורים לספק לכם את הזכויות שלכם ואת הפיצויים המתאימים. כך תוכלו להתנהל אחרי תאונת עבודה על הצד הטוב ביותר