אחזקת מבנים מתארת באופן כללי את מכלול הפעולות שאנו כדיירים בבנייני מגורים, חייבים לבצע על פי חוק.
בכל בנייני המגורים ישנן מערכות מורכבות שמצריכות תחזוקה על פי החוק. ביניהן ישנן מערכות חשמל, מערכות הובלת מים ועוד.

כלים
קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

 

בעבר היה פשוט מאוד לתחזק בניין מגורים. כיום, מדינת ישראל נמצאת בתנופת בנייה ויותר ויותר גורדי שחקים ממלאים את הארץ. התחזוקה של בניינים אלה הפכה למורכבת יותר מתמיד. ידע של חברה מקצועית הוא חובה כדי לבצע תחזוקה שוטפת זו.

לפניכם פירוט קצר של כל המערכות בבניין מגורים ובנוסף הסיבות לכך שחברה לאחזקת מבנים הינה חובה כיום.

להלן סקירת המערכות אשר מחויבות בבדיקה וטיפול שוטף על פי החוק:

חשמל

החשמל הוא חלק בלתי נפרד מחיינו, הוא מאיר את בתינו ואחראי לעוד פעולות רבות בחיי היום יום שלנו, בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לא. עם זאת, הדרך שבה החשמל עושה את דרכו לביתנו אינה ידועה לרבים מאתנו. מערכות החשמל אשר אחראיות לכך מורכבות במיוחד. למעשה, כמו הרבה מערכות בבניין ישנה דרישה על פי חוק לכך שאומרת שרק אדם אשר מוסמך על ידי משרד העבודה רשאי לטפל במערכת הזו. שימו לב ובדקו שלאדם שמטפל לכם במערכת החשמל בבניין יש רשיון בתוקף.

מעליות

אין אחד שלא מכיר את המדבקה שמציינת מתי טופלה המעלית. ישנן דרישות רבות בחוק בכל הנוגע לטיפול במעליות בבניין, המדבקה היא אחת מהן. תחזוקה תקינה למעליות קריטית לשמירה על אורח חיים תקין בבניין, ובמקרי חירום עשוייה אף להציל חיים.

מערכות מים

בין המערכות מים בבניין מאגר מים, צינורות אינסטלציה, משאבות מים שדואגות לזרימה תקינה של מים גם לקומות הגבוהות. בניגוד למעלית, שבה יש מדבקה שכולנו מכירים. למערכות אלה אין לנו גישה. זו הסיבה שחשוב שהטיפולים האלה יבוצעו ע"י חברה לאחזקת מבנים שאנו יכולים לסמוך עליה.

מאגר

מאגר המים הוא זה שמספק את המים לבתים שלנו. פעמים רבות, ועדי בתים שוכחים את הצורך הבסיסי בניקוי וחיטוי שלו. ברשויות השונות החמרות רבות שאומרות כיצד יש לתחזק את המאגר. יש להחליף את הרשתות והאטמים, בנוסףצריך לנקות את המאגר בחומרים ייחודיים לשם כך. יש לוודא שמאגר המים אצלכם בבניין מתוחזק בצורה טובה אך ורק על ידי אדם אשר הוסמך לכך.

מערכות חירום

לכל בניין מערכות חירום. תפקידן להציל חיי אדם בעת הצורך. בנוסף לכך שהן מתפקדות במצבי חירום, חלק רב ממערכות אלה משמש חלק חשוב בחיי היום יומיים שלנו בבניין.

בחוק ישנה התייחסות משמעותית למערכות האלה וישנן דרישות נוקשות לגבי איך לתחזק אותן.

לסיכום

הסיבות מדוע כדאי להעסיק חברה לאחזקת מבנים רבות. במאמר זה ציינו רק חלק קטן מהן. לעיתים, ועדי הבית חוסכים בעלויות ומעסיקים אנשים שאינם בעלי ההסמכה הנכונה לכך. חשוב יש לציין שלא רק שזה עבירה על החוק. ישנה סכנה אמיתית לחיי אדם.

כיום בבנייני המגורים המערכות כה מורכבות שאדם אחד לא מסוגל לדעת כיצד לטפל בכל המערכות. ולכן אנו ממליצים על העסקה של חברה אמינה לאחזקת מבנים.