ההתרגשות בשיאה – סוף סוף החלטתם לקנות דירה, בחרתם אזור גיאוגרפי שמוצא חן בעיניכם, מיפיתם את הצרכים וכעת אתם מוכנים להתחיל בתהליך הרכישה.
רכישת דירה נחשבת לפרויקט מסובך בשוק הנדל"ן המקומי בו הביקוש עולה על ההיצע, לפחות במרכז הארץ. לפני שיצאתם לדרך חשוב מאוד שתדעו למה לצפות ומהם השלבים עד קבלת המפתח והמעבר לדירה הראשונה שלכם.

 

מקבלן או יד שנייה? זו השאלה!
אחת הדילמות היא האם לרכוש דירה מקבלן או דירה יד 2 והאם מדובר בדירה על הנייר או דירה שכבר גרו בעבר. לכל החלטה יש יתרונות וחסרונות שיש לשקול לפני קבלת ההחלטה:
מצד אחד, נעים להיכנס לדירה בה אף אחד לא גר בעבר ושתוכלו לתכנן ולעצב לפי הצרכים שלכם. מצד שני, יתכן שאם תרכשו את הדירה על הנייר יעבור זמן רב עד שהפרויקט יושלם.
אלמנטים נוספים המעורבים בקבלת ההחלטה: דירה על הנייר יכולה להיות מוצעת במחיר אטרקטיבי למדי ולהעלות את ערכה עם השלמת הבנייה ומנגד, בדירה יד 2 תוכלו להתרשם מהסביבה והשכנים
התחילו בהשוואת מחירים ובדקו היטב מה אתם מקבלים והאם ניתן לנהל מו"מ על עלות הנכס.

קביעת תקציב ובחירת מסלול משכנתא
המסוגלות הכלכלית היא חלק בלתי נפרד מההיתכנות לקראת קניית דירה ראשונה. בדקו כמה הון עצמי יש לכם וכמה תצטרכו להשלים לצורך מימון רכישת הדירה.
החליטו האם לקחת משכנתא, באיזה תמהיל ובאילו תנאים, מה יהיה ההחזר החודשי ולכמה שנים תפרשו את ההלוואה והאם תצטרכו הלוואת גישור לצורך המשכנתא או הלוואה חוץ בנקאית נוספת.
כדאי גם לבצע השוואת מסלולי משכנתא בין הבנקים על מנת לבחור את המסלול האטרקטיבי ביותר עבורכם, כולל הריבית שתדרשו לשלם.

אל תשכחו לשקלל בעלות רכישת הדירה עלויות נלוות. כמו למשל, עלות שיש לשלם למתווך במידה והוא מצא עבורכם את הדירה או ביטוח דירה וביטוח משכנתא, יועץ משכנתאות במידה ונעזרתם בשירותיו, נוטריון ועורך דין נדל"ן.
כמו כן, התייחסו מראש להוצאות על הובלה, ניקיון יסודי, הדברת הנכס, שיפוץ או עיצוב פנים, רכישת רהיטים, גופי תאורה, אביזרים משלימים וכל מה שדרוש לצורך כניסה.
בדקו גם עלויות של ועד הבית ובדק בית - אם תרצו להימנע מרכישת נכס שמגיע עם ליקויים שונים או להתכונן מראש ולהבין במה יהיה צורך לטפל בהמשך הדרך.
מומלץ לבדוק את נושא הביטוח וכמה כסף תצטרכו לשלם על הביטוחים השונים וכן לבחון את כדאיות העסקה מבחינת מיסוי. וודאו שאתם מתקדמים בתהליך כל עוד יש לכם אישור עקרוני לקבלת משכנתא על מנת שתדעו בוודאות שאתם יכולים להרשות לעצמכם את רכישת הנכס.

ביורוקרטיה בדרך לרכישת דירה
בקניית דירה ראשונה יש לדאוג לצליחת המנגנון הביורוקרטי ולא לשכוח אף שלב, כדי לא להסתבך עם הרשויות. זה כולל, למשל, דיווח לרשויות המס על העסקה, תיאום שמאי כחלק מתהליך אישור המשכנתא, רישום הערת אזהרה וחילופי בעלות על הנכס.

מדוע אתם צריכים עורך דין נדלן לליווי בתהליך הרכישה?
יש לקחת בחשבון בתהליך קניית דירה הוא תהליך מורכב בו סוגיות משפטיות רבות ואינכם רוצים חלילה ליפול בפח ולקנות חתול בשק. לכן, עדיף שתיוועצו עם עורך דין נדלן על מנת לגבש הסכם שישרת את האינטרסים שלכם מול הקבלן, המתווך, המוכרים ויאפשר לכם לבצע רכישה בראש שקט.
עורך הדין יוכל גם לסייע לכם בניהול מו"מ ובקריאת ההסכמים השונים של כל המעורבים בביצוע העסקה.  חפשו עורך דין נדל"ן עם המלצות שיעניק לכם שירות מקצועי ביחס אישי.