קיימים 3 מינים של שלילת רישיון הנהיגה שעליהם נפרט במאמר זה.

כלים
עורכי דין תעבורה
עורכי דין תעבורה

שלילת הרישיון הראשונה ניתנת על ידי קצין משטרה, שיכול לשלול רישיון לזמן קצוב, אולם רק בעבירות ספציפיות. השנייה נעשית על ידי משרד הרישוי, ונוגעת למספר הנקודות שנצברו, עקב עבירות תנועה שונות. לדוגמה, בצבירה של 36 נקודות תעבורה, השלילה היא ל- 3 חודשים. והשלישית היא שלילה שניתנת מטעמו של בית המשפט, לתקופה של מספר ימים או עד בכלל, כתלות בחומרה של העבירה, העבר של הנהג ומספר השנים בהן יש לו רישיון.

נהיגה בעת שכרות

נהיגה בשכרות הינה עבירה חמורה מאוד, ונהג שנתפס עם רמה של אלכוהול רבה בדם, אף במקרים, בהם רמת האלכוהול עולה רק במעט על המותר בחוק, עלול לקבל שלילת רישיון למשך שנתיים, והחרמת הרכב שלו למשך 30 ימים. עורך דין תעבורה יכול לעזור במקרה זה במספר תחומים, לדוגמה: לערוך בדיקה, על מנת לוודא כי בדיקת האלכוהול שערכו לנהג, הייתה על פי הנוהל הנדרש, שהמכשיר עצמו היה כשורה, ושהשוטר מילא את הטופס כראוי. בנוסף, יכול עורך דין תעבורה לשכנע את בית המשפט, שחריגה קטנה מרמת האלכוהול היא טעות אנושית, וינסה להשיג שלילת רישיון פחותה.

נהיגה במהירות גבוהה מהמותר

עבירה נפוצה ביותר, היא עבירה של נהיגה במהירות הגבוהה מזו שמותרת. במקרים אלו, חשוב להתייעץ עם עורך דין תעבורה, ממשרד עורכי דין תעבורה יערית אוליאל - על הדרך בה אפשר להקטין את הקנס ואף לבטלו, כתלות במקרה. על עבירה זו ניתן לקבל 3 אפשרויות של עונש:

  • העונש הקל מהשלושה, ניתן על נהיגה החורגת את המותר בתוך העיר ב- 20 קמ"ש, ומחוץ לעיר ב- 25 קמ"ש. על עבירה זו קיים קנס בן 250 שקלים, מבלי לצבור על כך ניקוד. 
  • הגדרה נוספת, היא במקרה של נהיגה החורגת את המותר בתוך העיר, בין 20 ל-30 קמ"ש, ומחוץ לעיר בין 25 ל- 40 קמ"ש. על עבירה זו קיים קנס בן 750 שקלים, וכן 8 נקודות תעבורה.
  • העונש החמור מבין השלושה, ניתן על נהיגה החורגת את המותר בתוך העיר ב- 30 קמ"ש, ומחוץ לעיר ב- 40 קמ"ש. על עבירה זו קיים קנס בן 1,500 שקלים וכן 10 נקודות תעבורה. בנוסף, קצין משטרה יכול גם לתת שלילה מנהלית של הרישיון, ל- 30 ימים, ובית המשפט יכול גם לשלול את הרישיון, לזמן ארוך יותר.

משרד עורכי דין תעבורה יערית אוליאל

משרד עורכי דין תעבורה יערית אוליאל, הינו משרד בעל וותק וניסיון, העוסק בתחומי התעבורה בלבד. למשרד צוות של עורכי דין וותיקים, ובעלי מקצוע המומחים בתחום התעבורה, בניהול של תיקי תעבורה שונים, וכן בייצוג משפטי מול משרד הרישוי, חברות ביטוח, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ובבית המשפט.