סכום כסף פנוי עשוי להניב לבעליו רווח נאה, אם יושקע בתבונה. ההשקעות של הציבור הרחב גם מניעות את המשק קדימה, ובפרט כשמדובר על השקעה פיננסית. בעמוד זה תמצאו מידע על המאפיינים העיקריים של השקעות פיננסיות כמו למשל המיסוי, וכן אודות נדלהון - השקעה פיננסית ייחודית בנדל"ן שמציעה מספר יתרונות משמעותיים.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

איך נגדיר השקעה פיננסית?

השקעה פיננסית היא השקעה בניירות ערך - קניית מניות, אגרות חוב, קרנות נאמנות, אופציות, תעודות סל ועוד, לפרק זמן ארוך יחסית של לפחות חצי שנה. ההשקעה מאפשרת לחברות וגם לממשלות להשתמש בכסף למטרות שונות, ואילו הרווח של המשקיעים נובע מעליית הערך של המניה, איגרת החוב וכו'.

מה הוא המיסוי על רווחים בהשקעה פיננסית?

על השקעה פיננסית משולם מס רווחי הון. זהו מס שנגבה על כל רווח שהושג כתוצאה מהשקעה פיננסית במועד המימוש של ההשקעה - כלומר מכירת ניירות הערך.

שיעור המס בישראל הוא 25%, פרט למספר אפיקים ספציפיים כמו למשל אג"ח שקליות שבהם המס הוא בשיעור 15%. כששיעור המס הוא 25% הוא נגבה מהרווח הריאלי, כלומר עליית ערך הנייר בניכוי האינפלציה בתקופה שבה המשקיע החזיק בנייר.

האם עסקת נדל"ן היא השקעה פיננסית?

לא. עסקת נדל"ן שונה לחלוטין מהשקעה פיננסית וחלים עליה כללים אחרים. מי שלמשל קונה דירה להשקעה נדרש לשלם מס רכישה על ההשקעה עצמה ולא על הרווחים.

מדוע בנדלהון ההשקעה בנדל"ן עם מיסוי של עסקה פיננסית?

קרן נדלהון מאפשרת למשקיעים להשקיע בנדל"ן באמצעות עסקה פיננסית ולא דרך קנייה ישירה של נכס. בהתאם חלים על ההשקעה כללי המיסוי של ההשקעות הפיננסיות, וליתר דיוק תשלום מס על הרווחים בלבד, בשיעור של 15%.

איך מתחילים להשקיע בנדלהון?

יתרון נוסף של נדלהון הוא האפשרות ליהנות מהגאות בשוק הנדל"ן - גאות שצפויה להתעצם עקב התרחבות הפער שבין ביקוש להיצע - גם עם סכום כסף פנוי של 300,000 ש"ח, ללא צורך במשכנתא יקרה. כמו כן אין צורך לחפש נכס שיניב תשואה מרבית משום שאנשי המקצוע של נדלהון כבר עשו זאת, ואיתרו בניין בפריים לוקיישן בגוש דן שעומד בפני פינוי-בינוי (וכבר קיבל היתר בנייה). מאחר שההשקעה הפיננסית היא בנדל"ן, ניתן לספק למשקיעים בטוחה נדל"נית איכותית - שעבוד זכויות. התשואה על ההשקעה כוללת שני מרכיבים: תשלום חודשי קבוע החל מיום ההשקעה ועד להשלמת השבחת הבניין, בהתאם לגובה שכר הדירה באזור שבו שוכן הבניין; והחלק של כל משקיע בעליית ערך הבניין אחרי השדרוג המשמעותי, בהתאם לגובה ההשקעה.

בנקודת הזמן הנוכחית ישנו ביקוש גבוה מאוד להשקעות מכל הסוגים, ובפרט בנדל"ן - גם בגלל שבמהלך שנת הקורונה יש משקי בית רבים שהצליחו לחסוך וכעת מחפשים אפיק משתלם לניצול הכסף הפנוי, גם לנוכח התחזיות על הצמיחה הגבוהה הצפויה לאחר החזרה לשגרה וגם מפני שישנו קונצנזוס שמחירי הדירות יעלו (הערכה שלכשעצמה מושכת את השוק כלפי מעלה). בהתאם מומלץ למי ששוקל להשקיע בנדלהון לא להתעכב, שכן מספר המשקיעים בכל פרויקט מוגבל מטבעו והביקוש כאמור גבוה.

רוצים לשמוע עוד? בקרו באתר נדלהון http://www.nadlahon.co.il

או צרו קשר בטלפון *3526