עסק שרוצה לבצע תכנון ועיצוב אריזות קרטון יכול לעשות זאת בדרך גנרית, כמו גם בדרך יצירתית ומחוברת לערכי המותג. בתהליך תכנון ועיצוב אריזות קרטון ניתן לקחת בחשבון היבטים של שימור מוצר, הנגשה ללקוח, עמידות הקרטון, יכולת השינוע של הקרטון, תכנון עיצובי, כיווני הדפסה, שליטה בצבע כמו גם בנראות העיצובית.

כלים
קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

 

תכנון ועיצוב אריזות קרטון שיתאימו למוצר

כאשר מבצעים תכנון ועיצוב אריזות קרטון, חשוב לקחת בחשבון את היבט ההתאמה למוצר. זאת כי גם באם יצרנו מוצר יפהפה, נוח, מושקע ומביע היטב בעיצובו את ערכי המוצר – בסופו של דבר יש לו גם תפקיד פרקטי. על כן, תכנון אריזות קרטון מבקשת מאיתנו לבחון את המוצר שנרצה להציב בקרטון. אנחנו מדברים כאן על מאפייניו, גודלו, תצורתו כמו גם משקלו – כל זה כדי למעשה לתכנן את יכולתו של הקרטון לתמוך במוצר.

התאמת גודל הקרטון למוצר

שכן, אם מדובר על מוצר קטן, איך יתאים לקרטון גדול? יהיה כאן גם בזבוז חומרים ליצירת הקרטון, וגם ידרוש ממי שיארוז את המוצר בקרטון – להוסיף חומרי ריפוד כדי לשמור על ביטחון המוצר. אחרת, באם לא יהיו חומרי ריפוד שכאלה – המוצר יכול למצוא את עצמו מיטלטל בזמן שינוע וחשוף לפגיעה מיותרת, בזמן שעושה את דרכו לבית הלקח. יהא הלקוח, לקוח פרטי, רשתות שיווק, חנויות ו/או דבר מה אחר.

התאמת תכנון ועיצוב אריזות קרטון למאפייני המוצר

ועם זאת, באם תכנון ועיצוב אריזות קרטון יניב קרטון קטן מדי, שלא לוקח בחשבון את מאפייניו ומידותיו של המוצר שאמור להיארז באותו קרטון, אפשר שהקרטון לא יתאים כלל למוצר. כלומר, המוצר לא ייכנס או שיהיה עניין לדחוס אותו ולפגום באיכותו המבנית, או של המוצר, או של הקרטון או גם וגם. כך שבמקום להשתמש בקרטון כפי שתוכנן ועוצב, השימוש בו יהיה בניסיון להתאים למוצר. על כן חשוב להתאים את הקרטון למוצר מלכתחילה בעת שרוצים לעצב אותו. הן את גודל הקרטון לגודל המוצר, בהתאמה והן את עובי הקרטון וחוזקו וזאת על פי משקל המוצר. ככל שהמשקל יותר כבד, אשר שקרטון יותר עבה יתאים למשימה.

לשים לב לכל מאפייני העיצוב והתכנון

מאפיינים נוספים שניתן לשקול במסגרת עיצוב ותכנון אריזות קרטון הינם לחות, רטיבות, אוורור, הגנה על שבירות המוצר וכן הלאה. זאת כדי לוודא שקרטון נתון אכן יכול לתמוך בשינוע מוצר המתאכסן בתוכו.

הדגש על העיצוב התעשייתי

למעשה, זו בדיוק הנקודה שעיצוב תעשייתי יכול להשתלב בה. שכן עיצוב תעשייתי נועד לעצב מוצרים כדי לתמוך בצרכי תעשייה. ועבור כך יש להבין כיצד החלקים השונים עובדים במקצב ובסנכרון ולוודא התאמה מרבית ומיטיבה. אמנם, יש עניין לוודא עיצוב ומיתוג, אלא שראשית כל יש לדאוג לבסיס, וזהו הפן הפרקטי של הדברים.