כשיש יותר מגוון של שיטות בנייה כך גם יש יותר אנשי מקצוע שמוכנים להיכנס לתחום ולהציע לכם שירותי שיפוץ ייעודיים בחומרים אלה. בנייה קלה היא בנייה שהולכת ונפוצה בעולם וכעת גם בישראל והודות לכך אנחנו מוצאים היום גם קבלני שיפוץ שמתמחים בעבודות האלה במיוחד. כך שגם אם יש צורך בתיקונים שונים ובהתאמות של מגורים בבנייה קלה,

אנחנו יכולים למצוא מי שיעשה אותם למענכם. רצוי רק לבדוק את תיק העבודות שלהם ולראות שהם באמת יכולים להציע לכם את השירות המתאים לשיפוצים שנדרשים לכם.

בנייה קלה נקראת לפעמים בנייה ירוקה אבל לא תמיד הן משיקות. זה תלוי בחומרים שמהם בונים ולא בהכרח אותו דבר. לכן, כשבונים מבנה בבנייה קלה וזקוקים לשיפוצים יש להקפיד על קבלן שיפוצים שמתמחה בכך.

מה ההבדל בין קבלני בניה קלה לבניה רגילה?

בנייה קלה היא כל שיטת בנייה שאינה הבנייה המסורתית בלבנים, יסודות יצוקים במלט, בטון וטיח רגילים שאנחנו מכירים מבניינים שיש לנו בכל הארץ. במקום זאת, בונים את המבנה או חלקים ממנו בשיטות מתקדמות במפעל ייעודי, מובילים אותם לשטח ומרכיבים את החלקים שם ללא לכלוך ופסולת בניין.

הבנייה הקלה עשויה ממסגרות עץ או מתכת, בדרך כלל פלדה, או אלומיניום במקרים שונים, שביניהן יש לוחות מחומרים חדשניים ויציבים. בין הלוחות מכניסים חומר בידוד כמו צמר סלעים או חומרים אחרים, ואת כל החלקים מסיעים לשטח ושם נעשית הבנייה ללא לכלוך ובמינימום זמן.

ההבדל העיקרי הוא בשיטת העבודה ובידע שנרכש לצורך הבנייה, כך שקבלן בנייה קלה מתמחה בחומרים שונים לגמרי ובשיטות הרכבה יותר מאשר בנייה מסורתית – הנחה של לבנים ובניית קירות איטית על גבי תשתית בטון ומלט.

אילו תחומים הם צריכים לדעת ששונים מקבלן שיפוצים רגיל?

התחומים שבהם מתמחים קבלני שיפוצים של בנייה קלה הם בדיוק אותם תחומים שמהם מורכבים המבנים. כלומר, ידע במסגרות מתכת ועץ, בניית הלוחות שמרכיבים את הקירות בין המסגרות, חומרי המילוי שעומדים לרשותם כדי למצוא את הבידוד הטוב ביותר נגד רעש, חום וקור ועוד. התשתיות הן אותן תשתיות משום שכולם משתמשים בחשמל ובמים ותקשורת, אבל הנחתן בקירות וברצפה שונה מעט בגלל מבנה הקירות והרצפה.

כך שגם הם עובדים עם קבלני חשמל ומים אבל האופן של הבנייה מחייב להכין מקום ואופנים אחרים להנחת התשתיות והצנרת. קבלני שיפוץ בבנייה קלה אמורים להתמצא לא רק במסגרות אלא גם בעבודה עם עץ ופלדה, וכמו כן גם ידע בפאנלים שעשויים מחומרים שונים לפי הבחירה והייעוד של המבנה (מגורים, תעשייה, צורכי ציבור). יש חומרים שונים שעובדים אתם כמו פח ואלומיניום, גבס ועוד וחובה לדעת לעבוד אתם עד רמת גימור מעולה כדי להציע ללקוח שיפוצים מקצועיים ברמה גבוהה.

תכנון הקונסטרוקציה והשיפוצים בה

כשבונים בנייה קלה מתכננים קונסטרוקציה במפעל ואז מרכיבים אותה גם בשיפוצים יש אותה מחשבה מראש כך שהשיפוץ נעשה לפי התכנית ולפי מה שנלקח בחשון אם רציתם להרחיב אותה בעתיד. זה הבסיס לכל שיפוץ. כשמתכננים את הקונסטרוקציה מעץ או מפלדה לוקחים בחשבון גם שינויים עתידיים וכך התוכנה יוצרת אותה ומייצרת את עמודיה.