ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל הכריזה על הזוכים בשני מכרזי תעסוקה ומסחר שהוציא מרחב דרום של רמ"י באיזור התעשייה "שקד" באופקים.

קרדיט: איציק קריספל
קרדיט: איציק קריספל

מכרז שמספרו בש/110/2021 לחכירת 26 מגרשים לתעשיה.

מכרז מספר בש/109/2020 לחכירת 3 מגרשי תעסוקה.

אופקים מתעצבת כעיר דגל בדרום המדינה, כאשר בתקופה האחרונה שווקו בעיר 1400 יח"ד בשכונת הפארק, 870 יח"ד בשכונת חורשת נח ועוד 2500 יח"ד בשכונת אפיקי נחל.

זהו המכרז השלישי ששווק בהצלחה במסגרת פרויקט אזור התעשייה שקד אותו מובילה רשות מקרקעי ישראל ביחד עם עיריית אופקים.

בשני המכרזים היתה היענות גדולה של היזמים והצלחה גדולה:

מתוך 149 הצעות שהוגשו למכרז, הוכרזו זוכים במכרז הפומבי לחכירת 26 מגרשים לתעשייה ב-26 המגרשים. במכרז ל-3 מגרשים למסחר הוגשו 17 הצעות ובשלושתם הוכרזו זוכים.

"שקד" הינו אזור תעשייה, תעסוקה ומסחר בשטחה של אופקים, אשר משתרע על שטח של 708,000 מ"ר וכולל שטחים לתעשייה, מסחר ,מבני ציבור ושטחים ציבוריים ירוקים.

אזור התעשייה ממוקם בין שכונת קריית מנחם ושכונת הפארק וגובל בקיבוץ חצרים. יתרונו הגדול של אזור התעשייה "שקד" הוא מיקומו האסטרטגי בסמוך לצירי תחבורה מרכזיים כאשר באר שבע נמצאת במרחק של כ-12 דקות נסיעה ממנו, 20 דקות נסיעה מכביש 6 ופחות משעה לנמל אשדוד.

הפארק תוכנן כאזור תעשייה חכם בעל רשת סיביים אופטיים, תשתית של מצלמות חכמות ומרכז בקרה על כל שטחו וכמו כן תשתית גז טבעי אשר תשמש כמקור אנרגיה ירוקה לייצור חשמל בנוסף לשימושי חימום וקירור.

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל : "כחלק מפתרון כולל, לצד גידול בשיווק לדיור, רמי משקיעה מאמץ רב בשיווק ופיתוח אזורי תעסוקה. שיווק מתחמי תעסוקה נותן מענה לתעסוקה באזורי פריפריה ותורם לאיזון הכלכלי ולפיתוחה של הרשות המקומית."

איציק דנינו, ראש עיריית אופקים: "ההצלחה המסחררת של המכרז והמגרשים שנחטפו באזור התעשייה שקד מהווים עוד סימן לכך שאופקים עלתה על המפה - לא רק מבחינת הגירה חיובית של אלפי תושבים, אלא גם מבחינת יזמים של תעשייה איכותית ומסחר שקובעים את מקומם בעיר. זוהי נקודת ציון בצמיחה ובהתפתחות הכלכלית של העיר ואני מזמין יזמים נוספים לבוא, לראות ולהתרשם מהעיר וממה שיש לה להציע."