רשות מקרקעי ישראל [רמ"י], מרחב עסקי תל אביב, מפרסמת מכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה ל-3 מתחמים למטרת תעסוקה ומסחר באור יהודה

קרדיט: בר אוריין אדריכלים
קרדיט: בר אוריין אדריכלים

המכרז, המהווה את שלב ב' בשיווק הקרקעות במתחם, מציע הסכם לחכירת 3 מגרשים בפארק, שהיעוד שלהם הוא מסחר ותעסוקה: מגרש בגודל 20,586 מ"ר, מגרש בגודל 14,134 מ"ר ומגרש שלישי בגודל – 31,583 מ"ר. חוזה החכירה יהיה תקף לתקופה של 98 שנים עם אופציה לתקופה נוספת של 98 שנים. 

מגרשים אלו מצטרפים לשני מגרשים ב- O PARK ששיווקם הסתיים בחודש מרץ האחרון, מגרש אחד בגודל 8,794 ומגרש נוסף ששטחו 8,224 מ"ר.

יעקב קוינט מנהל רשות מקרקעי ישראל: השיווקים האחרונים של מגרשי תעסוקה באור יהודה הם נדבך נוסף בהסכם הגג שנחתם עם העיר לפני מספר שנים והם מהווים מנוף כלכלי לעיר ומקור צמיחה משמעותי. יתרונם במשיכת יזמים וגופים גדולים הזקוקים לשטחי תעסוקה ומסחר באזור המרכז. בנוסף אנו רואים יתרון מובהק בתכנון אזורי תעסוקה ומסחר בסמיכות לאזורי מגורים שכן הם מאפשרים לקרב את התושבים לשירותים כגון עבודה, חינוך, מסחר, תרבות ופנאי ומאפשרים להגיע למרבית השימושים היום יומיים בתחבורה ציבורית. שילוב השימושים הללו באןר יהודה יהפכו אותה ללא ספק למוקד משיכה לתושבי המרכז.

ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה: "בשלב ב' של השיווקים החלטנו על חיבור של מספר חטיבות קרקע, שייצרו מגרשים גדולים, שיענו על הביקושים מצד חברות גדולות במשק, שמתעניינות בהעתקת משכנן ל- O PARK. לצד מגרשים אלו ישווקו בהמשך מגרשים בינוניים וקטנים יותר, במטרה ליצור תמהיל של גופים, חברות ועסקים שירכיבו את הפארק." "אנחנו נמצאים בעיצומו של שינוי היסטורי שעובר על אור יהודה, שמחדשת את פניה ומבססת את מקומה ומעמדה כעיר מרכזית לעסקים, בילויים ומגורים. הקמת O PARK מתרחש לצד הקמתן של שכונות חדשות ובמקביל לתהליכי התחדשות עירונית מאסיביים שעוברים על העיר. כל אלו, בשילוב מיקומה המרכזי של אור יהודה, עלויות הקרקע הנמוכות ותעריפי הארנונה הנוחים, הופכים אותה ליעד אטרקטיבי ומבוקש".

קרקעות אלו הן חלק מתוכנית כוללת, של כ- 1,670- דונם, המהווה כרבע משטחה הנוכחי של העיר אור יהודה. במסגרת התוכנית יבנה מתחם העסקים והבילויים O PARK, שיכלול כמיליון  מ"ר של תעסוקה, מסחר, בילוי ופנאי. בנוסף יוקמו בסמוך שתי שכונות מגורים בהיקף של למעלה מ- 5,000 יחידות דיור: שכונת "בית בפארק", שאכלוסה יחל השנה ושכונת "פארק איילון". כמו כן יוקם פארק ירוק בגודל 600 דונם, השני בגודלו בגוש דן, אחרי גני יהושוע.

שטח התוכנית גובל בשכונת רמת פנקס ודרך 461 מצפון, נחל איילון מדרום, הדופן העירונית הבנויה של אור יהודה ממזרח ומצפון והשטח המוצע לבניה ממערב מתוקף תכנית מס' מאא/ 551 "מתחם בזק (סקיה) – צומת מסובים.  

בניגוד למרבית מתחמי המסחר והתעסוקה, שבנויים לגובה, מתחם OPARK יבנה במבנים בני 5-6 קומות, בשל הקרבה לנתב"ג,  כשמסביבם פארקים ומרחבים פתוחים גדולים, המאפשרים עבודה מחוץ לבנייני המשרדים.

הפארק, שתוכנן על ידי האדריכל גידי בר אוריין, חולק למתחמי קונספט מוגדרים, כאשר בכל אחד מהם ימוקמו חברות על פי תחומי העיסוק: מתחם הייטק ומתחם ביו טק, מתחם אשראי ופיננסים, מתחם אווירי,  מתחם גרין טק, מתחם סינמה, מתחם מלונות וכנסים ומתחם הפארק.

לצד מתחמי התעסוקה המגוונים, יכלול הפארק מגוון רחב של שירותי בילוי, תרבות ופנאי ובהם מסעדות ובתי קפה, בתי קולנוע ומוזיאון, קאנטרי מפנק וירידי תרבות ואוכל מגוונים.

יתרון מרכזי נוסף של O PARK  הוא הנגישות הגבוהה לצירי התנועה המרכזיים ולתחבורה הציבורית שתעבור בו. הקו הסגול של הרכבת הקלה יעבור בחלקו האחד של הפארק, וקו M3 של המטרו יתחבר אליו מצידו האחר, כאשר התחנה המאספת מנתב"ג תהיה בפתחו של - O PARK  ולמעשה כל משתמשיה יעברו בו. גם בתוך המתחם עצמו יתקיימו פתרונות תחבורה וחנייה מתקדמים.

הקמתו של המתחם היא חלק מהסכם הגג הייחודי עליו חתמה ראש העירייה שוחט בשנת 2017. במסגרת ההסכם, שתקציבו עומד על 1.5 מיליארד ₪, מוקמות כאמור 2שתי שכונות חדשות, כאשר גולת הכותרת היא O PARK, עם כמיליון מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר שעתידים להפוך לעוגן הכלכלי המשמעותי ביותר של העיר והאזור בעשרות השנים הבאות.

השכונה תכלול פארק תעסוקה ופארק נחל המשלימים זה את זה בדרום מערב העיר אור יהודה, מעצימים את המרקם העירוני ומחזקים את העיר אור יהודה במרחב המטרופוליטני ומשלבים בין העיר לבין פארק נחל איילון. מכרז זה יהווה תוספת אזורי תעסוקה חשובים ונדרשים לגידול הצפוי בעיר שיספקו מענה לצורכי האוכלוסייה בשכונה איכותית לצד שטחי פארק, מסחר ומגורים.

המגרשים שישווקו במסגרת המכרז מיועדים ליזמים, חברות וקבלנים. במכרז מזמינה רשות מקרקעי ישראל את ציבור היזמים להגיש הצעות לחתימה על חוזה חכירה ישירה לתקופה של 98 שנים, עם אופציה להארכה לעוד 98 שנים, למטרת תעסוקה ומסחר בגין שלושת המתחמים.

לא תתקבלנה הצעות מתחת למחיר המינימום.

חוברת המכרז תפורסם באתר האינטרנט של רמ"י בשבועות הקרובים. ניתן להוריד ולעיין בחוברת ללא תמורה. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 25/10/2021 בשעה 12:00 בצהריים.

יש להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו.

https://apps.land.gov.il/MichrazimSite/#/michraz/20210217

להלן פרטי המכרז:

tbl 47e48