עד לא מזמן היה נדמה כי שילוב נשים בהיי טק זוהי משימה כמעט בלתי אפשרית. הדעה הרווחת הייתה כי מקצועות ההיי טק הם מקצועות גבריים, ולכן היה נדיר מאוד לראות נשים משתלבות בתחום. אך האם אתם עומדים לראות שינוי של המגמה כאשר נשים יתחילו להשתלב ביותר מיזמים חדשים? נדגיש תחילה כי אין תשובה אחת לשאלה הזאת. יש כאלה שיגידו לכם משהו אחר, ואחרים שיגידו לכם משהו אחר. אנו כאן על מנת להציג לפניכם תחזית שהיא אולי תחזית מעט אופטימית.

כלים
קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

 

מתחילים לראות שינוי של המגמה

בשנים האחרונות אנו רואים איך נשים מתחילות להשתלב במיזמים גדולים ומשמעותיים. נשים בהיי טק זה כבר לא דבר שהוא נראה מוזר מהבסיס שלו, וזה כבר סימן מעודד. לא מעט נשים שהתחילו מתפקידים פשוטים יחסית מוצאות את עצמן בראש חוד החנית. אך רוב הנשים יספרו כי הן עדיין צריכות לעבוד קשה יותר על מנת להגיע אל המקום הזה. מה שבא לגברים בצורה יחסית קלה, מגיע לנשים בצורה שהיא מאתגרת ולא פשוטה.

השינוי עדיין לא מושלם

זה נכון שאנו מתחילים לראות ניצנים של שילוב נשים בהיי טק. אך זה לא אומר שהמצב כרגע הוא המצב האידיאלי שאליו אנו שואפים להגיע. המטרה היא שבעתיד השוויון בין נשים לגברים במשרות הקשורות להיי טק יהיה אחיד לחלוטין. כל מי שירצה להגיע למקום עבודה כזה או אחר יבחן אך ורק על פי הכישורים שלו. הרי בסוף המגדר לא באמת מהווה פקטור בהקשר של תפוקת עבודה או ביצוע משימות. גם נשים וגם גברים יכולים לתת את אותה התפוקה, כל אחד על פי היכולות שלו.

העתיד יהיה טוב בהרבה

כעת אחרי שדיברנו על המצב הנוכחי, אי אפשר שלא לדבר על העתיד. העתיד באופן עקרוני נראה טוב, ויש כאלה שיגידו כי הוא לגמרי ורוד. אנו סבורים כי ככל שיעברו השנים, כך נוכל לראות נשים בהיי טק בכמויות גדולות יותר. מה שעכשיו אולי עדיין נראה מעט חריג בנוף, הולך להיות דבר טריוויאלי לחלוטין. בדיוק כמו כל מקום עבודה אחר שבו אין הבדל בין עובד גבר לבין עובדת אישה.

נשים תופסות את ההובלה

כאשר מדברים על נשים בהיי טק, אי אפשר שלא להגיד כי רואים שנשים מתחילות לתפוס הובלה. כלומר שהן מתחילות לנהל פרויקטים והופכות להיות שחקניות מרכזיות. בעבר אם היינו מספרים את זה, זה היה נשמע כמו משהו שהוא כמעט דמיוני. אך נכון להיום זוהי עובדה שצריך להיות מודעים אליה. נשים רבות הופכות להיות מנהלות של פרויקטים גדולים ומשמעותיים. פרויקטים שבעבר היו ככל הנראה מנהלים אותם אך ורק גברים. כיום נשים הופכות להיות מהברגים החשובים כמעט כל פרויקט.