מחלת הסוכרת על שלל סוגיה, מצריכה ניטור רציף של רמות הסוכר בדם. לשמחתם של המטופלים, מדידה של רמת הסוכר בדם הפכה פשוטה וקלה הרבה יותר בזכות מכשיר למדידת סוכר קומפקטי שזמין לשימוש ביתי.

כלים
קרדיט תמונה: unsplash
קרדיט תמונה: unsplash

 

המחקרים והפיתוחים בתחום הסוכרת נמשכים כל העת, ועם הזמן המכשירים הללו הפכו קטנים ומהירים יותר, בודקים את רמות הסוכר בדם בתוך כמה שניות, לא דורשים יותר מטיפת דם אחת, ואפילו מכשירים שאינם מצריכים דקירה.

אילו מצבים משפיעים על רמות הסוכר בדם?

לפני שאנחנו דנים באופציות של מכשיר למדידת סוכר בעבור המטופלים, חשוב שנכיר מה הם הפרמטרים השונים אשר יכולים להשפיע על רמות הסוכר בדם. רמות הסוכר בדמם של חולי סוכרת יכולים להיות מושפעים ממגוון רחב של גורמים: החל מצריכת המזון ובעיקר כמות הפחמימות והסוכרים, דרך פעילות גופנית, ועד למצבי לחץ או מחלה, ואפילו מזג האוויר. האתגר הגדול ביותר של חולי הסוכרת הוא לנטר ולאזן את רמות הסוכר 24 שעות ביממה. אין הפסקה רק לרגע, אין חופשה, אין הקלות, הסוכרת מצריכה תשומת לב, ולשמחתם של המטופלים ישנם לא מעט עזרים שיכולים לסייע בכך כמו מכשיר למדידת סוכר.

מכשיר למדידת סוכר באופן רציף

עד כה מדידת הסוכר על יד חולי סוכרת נעשתה באמצעות מכשיר למדידת סוכר ידני הנקרא גלוקומטר. המכשיר מורכב מקורא ומדוקרן, כאשר באמצעות הדוקרן ניתן לדקור את האצבע בעדינות, ולהניח את טיפת הדם על גבי סטיק מיוחד שנכנס אל תוך הקורא. התוצאה מתקבלת אחרי כמה שניות על הצג. בשנים האחרונות נכנסה טכנולוגיה חדישה של מכשיר למדידת סוכר באופן רציף, שאפילו מתריע במקרים בהם רמות הסוכר חורגות מהנורמה, ומציע לא מעט יתרונות:

  • היתרון הגדול ביותר של מכשיר למדידת סוכר רציף הוא המנעות מדקירות מספר פעמים ביום על מנת לנתר את רמות הסוכר בדם. חולי סוכרת שעברו לשימוש במד סוכר רציף דיווחו על איזון טוב יותר של רמות הסוכר, בעיקר מאחר וגורם העצלנות מצטמצם. מכשיר למדידת סוכר זה מאפשר מדידה בצורה דיסקרטית, נוחה ומהירה, מה שלא תמיד מתאפשר באמצעות הגלוקומטר.
  • הפחד הגדול ביותר של חולי סוכרת שנעזרים באינסולין הוא מצב של היפוגליקמיה. מדובר במצב בו רמות הסוכר בדם יורדות בצורה דרסטית, מה שעשוי להביא לאובדן הכרה ולסכן חיים באופן מיידי. היפוגליקמיה מצריכה טיפול באופן מיידי על ידי מתן גלוקוז טהור, והבעיה העיקרית היא שמצבים אלו יכולים לקרות גם באמצע הלילה. היתרון של מכשיר למדידת סוכר רציף הוא היכולת שלו להתריע במצבים כאלו, ולמנוע את הסכנה.
  • חולי סוכרת רבים מתקשים לאזן את רמות הסוכר בעת ביצוע פעילות גופנית, וגם בשעות שלאחר מכן. מד סוכר רציף מאפשר לבדוק את רמות הסוכר באופן תדיר ובצורה נוחה הרבה יותר, כאמר מתריע על מצבים מסוכנים, ומאפשר ניהול נוח וטוב יותר של המחלה.