רבות נאמר כבר בשבחו של הספורט. כול ספורט הוא בריא, מחזק את הגוף והשרירים, מפתח יכולות חשיבה, מאפשר עבודת צוות בספורט קבוצתי, מלמד כיצד להפסיד בכבוד, מלמד כיצד להתרומם ולעלות אחרי נפילה, כישלון או הפסד, וזוהי רק רשימה חלקית.

כלים
קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

 

סוגי הספורט מגוונים ומאפשרים כמעט לכול אדם למצוא את הנישה המתאימה לו, הספורט האהוב עליו, זה שגורם לו רוגע, נוחות, שלווה וזה שגורם לו לרצות לצאת מהמיטה ולדחוף את עצמו קדימה כדי להצליח.

בין אם אתם עוסקים בספורט כתחביב בלבד, בין אם אתם לוקחים אותו עוד צעד קדימה, בין אם אתם חייבים אותו לנשמה או לחיזוק הגוף, ישנם עוד צדדים שלו שחשוב להכיר. אחד מהם הוא תחום האוכל לאחר אימון ספורט.

אכילה לאחר ספורט

לכאורה נראה כי מדובר בדבר והיפוכו. יוצאים לאימון ספורט כמו: רכיבה על אופניים, שיעור פילאטיס או שחייה בבריכה, מפעילים את הגוף, שורפים קלוריות, אז למה צריך לאכול עכשיו? התשובה לכך פשוטה מאוד ואפילו הגיונית. בזמן האימון חל פירוק השרירים שעליהם עבדנו ושאותם הפעלנו בזמן המאמץ. לאחר האימון הגוף צריך לבנות את השריר מחדש ולהחזיר לעצמו חלק מהכוח שאבד לו. העניין הוא שהשמן המיועד לבניית השרירים מחדש קיים בחלון הזדמנויות קטן מאוד של שעתיים לאחר האימון. לאחר מכן, הגוף שוכח את הצורך שלשמו הוא צריך את האנרגיה (בניית השרירים) ואם נאכל אחרי כן, האוכל יעבור למצבורי השומן ולא לבנייה.

מה כדאי לאכול?

ניתן לחלק את חלון ההזדמנויות לאכילה נכונה לאחר אימון לשתי נקודות זמן: הראשונה מתייחסת לזמן המיידי לאחר האימון, המקלחת וההתרעננות. ראשית חשוב לשתות הרבה מים, ולהוסיף מקור אנרגיה מהיר כמו בננה או חטיף אנרגיה.

נקודת הזמן השנייה תהיה כ־45–60 דקות לאחר האימון והיא תכלול פחמימה וחלבון יחד. יוגורט 0 אחוז בקערה עם גרנולה יכולה להעניק לגוף גם את הפחמימות וגם את הסיבים התזונתיים שהוא צריך. בימי הקיץ החמים אפשר להתפנק עם שייק פירות פשוט וטעים, שיכיל פרי או שניים, יוגורט המועשר בחלבון, סידן וחיידקים פרוביוטים ואפילו אגוזי מלך שיוסיפו חומצות שומן ויעניקו לגוף תחושה של מלאות ושובע.

ומה לגבי אימון לילי?

יש מי שאוהבים להתאמן דווקא בלילה, כשהאוויר קריר, הרחובות שקטים מהמולת היום ויש אווירת שלווה ורוגע בחוץ. במקרים כאלו לא כדאי להעמיס על הגוף ארוחה כבדה וכדאי לבחור באופציה קלה יותר של קרקר עם אבוקדו.

לסיכום, לעסוק בספורט זו הנאה, שיחוש כול מי שעוסק בו. תחושת ההצלחה והחיוניות שחשים בכול פעם שיוצאים לאימון וחוזרים ממנו. אין חובה להזיע במיוחד, להתעייף או לאמץ באופן קיצוני את הגוף כדי להשיג את התוצאות הרצויות של גוף בריא והרגשה טובה. כול ספורט בריא הוא ספורט טוב לגוף.