ישנה שאלה שחוזרת על עצמה, בכל הקשור לעולם כתיבת תוכן והיא, כל כמה זמן כדאי להוסיף תוכן באתר?

כלים

 

התשובה לכך צריכה להיגזר מכמה שאלות שאתם צרכים לשאול את עצמכם לפני שמתחילים להכניס תוכן לאתר והם:

כמה תכנים יש לאתרים המתחרים בסה"כ? וכמה מאמרים הם מעלים בחודש? האם כתיבת תוכן באה על חשבון קידום האתר? מה תחום העיסוק של האתר? מה המתחרים שלי עושים (מחקר מתחרים)? אלו מסרים אנו רוצים להעביר לגולשים שלנו?

לאחר שנענה על השאלות הללו נוכל לקבל אינדיקציה של כמה תוכן כדאי לי לעלות לאתר שלי,

ממחקר שאנו עשינו באתרים שלנו מצאנו כי העלאה קבועה של תוכן (ולא חייב כמות רבה של מאמרים) מאתר שיש בו לא מעט דפים, גורמת למנוע החיפוש לסרוק את האתר בצורה גבוהה יותר וכן לעליה במיקומים. מצד שני אתר שלא מתעדכן לא זוכה לסריקות של Crawlers של גוגל וקצב ההתקדמות שלו פחות טוב מבחינת מיקומים.

לכן ההמלצה שלנו היא להשתדל להכניס כמה מאמרים בחודש.

ונתחיל לנתח את השאלות שציינו לעיל,

כמה תכנים יש לאתרים המתחרים?

אם הקמנו אתר, נניח אתר של עורך דין תעבורה ואנו רואים כי הממוצע של כמות המאמרים, של עשרת האתרים הראשונים בגוגל היא נניח 170 מאמרים.

אז יהיה חשוב להכניס מינימום 4 מאמרים בשבוע ואפילו יותר, שכן נרצה שאתרנו יהיה בסדר גודל כמו המתחרים ואפילו גדול יותר.

הרי לא נמצא בגוגל אתרים של עורכי דין לתעבורה עם 30 דפים שנמצאים בדף הראשון.

מה גם שמדובר על יותר מילות מפתח ויותר תנועה לאתרנו.

אם נרצה לדעת כמה דפים יש למתחרים ניתן להוריד את תוכנת Screaming Frog, ואז לסרוק את האתר של המתחרים ואז תוכלו לראות דרך לשונית H1 בתוכנה כמה מאמרים יש למתחרים ודרך אגב זו גם שיטה נהדרת לעשיית מחקר מילות מפתח.

האם הכתיבה באה על חשבון הליך הקידום?

ראשית נצטרך להשלים את כמות המאמרים שיש למתחרים שלנו פלוס מינוס, לאחר מכן ההמלצה היא כן להכניס בחודש 4 מאמרים רציניים לפחות אבל אם אנחנו המקדמים של האתר והכתיבה גוזלת זמן של אופטימיזציה אז הייתי ממליץ על פחות מ – 4 מאמרים בחודש ולהשקיע המון באופטימיזציה, השגת קישורים וכו'

מה התחום בו עוסק האתר?

אם האתר לצורך הדוגמה, הוא אתר חדשות אז ברור לנו שאתר כזה צריך לעלות מאמרים בתדירות גבוהה מאידך אם מדובר באתר שאין בו תחרות כמעט כלל אז התדירות תהיה נמוכה בהרבה.

אם האתר שלנו הוא חנות ספורט למשל אז נרצה כל פעם שיש טרנד טו מוצר חדש לעלות תיאור מוצר לדוגמה – מזרן יוגה.

אז הבנו את הרעיון של תחום העיסוק

מה המתחרים עושים?

אחד הנקודות שחשובות בתחום קידום האתרים הוא לעקוב אחרי המתחרים שלי. אם נניח המתחרה שלי מעלה מאמר כול יומיים אז אני ירצה להיות טוב ממנו ולעלות שלושה. כמו כן, אחד השיטות לרעיונות לכתיבה זה לראות אילו מאמרים הכניסו המתחרים בבלוג שלהם, כאשר נקודת המוצא היא שאנו נרצה להיות טובים יותר.

מה המסרים אותם אנו רוצים להעביר לגולשים?

האתר שברשותנו הוא פלטפורמה לשיווק שירותים ומוצרים וכאשר אנו רוצים להעביר מסר על מוצר או שירות נצטרך לכתוב מאמר שמכיל את מילת המפתח של המסר.

כך למשל, עורך דין העוסק בתחום התעבורה, ירצה לעלות תחת הנישה של עבירת נהיגה בשכרות, תיקון חדש שעוסק בנהגים חדשים שהסתבכו בנהיגה בשכרות.

למה כדאי לנו לבחור בחותם המילה?

כפי שכבר ראינו בשאלה 2 שהיא - האם כתיבת התוכן באה על חשבון קידום האתר?

אז העדיפות תהיה לשפר את האתר ולעשות אופטימיזציה, כמובן שזה לא פותר אתנו מלעלות תוכן חדש, אולם רוב בעלי האתרים הם אנשים עסוקים מאוד וטורדים בעבודה היום יומית שלהם, כך שבחירת כותב תוכן היא האופציה העדיפה מבחינת עלות מול תועלת, שכן יישאר לנו זמן לקדם את האתר אם אין לנו מקדם במהירות והספק גבוהים יותר.

אנחנו לא טוענים שאי אפשר לכתוב לבד, אבל אצלנו כל מה שתצטרכו זה לכתוב לנו את מילת המפתח עליה תרצו לכתוב מאמר ואנו נערוך בדיקה מעמיקה על המילה כולל ניתוח של עשרת המתחרים שלכם שנמצאים בדף הראשון, כך שלבסוף תקבלו מאיתנו:

הצעה לכמה מילים כדאי לכם להכניס במאמר שיתעלה על המתחרים. אלו מילות מפתח כדאי לכם לשתול בתוך המאמר, על מנת לתפוס כמה שיותר ביטויי חיפוש.

וכל מה שאמרתי לכם עכשיו זה רק על קצה המזלג וחלק מהשירות הגבוה אותו אנו נותנים ללקוחותינו.

לסיכום:

כפי שראיתם במאמר זה, השאלה כל כמה זמן כדאי להוסיף תוכן באתר

אין לה תשובה חד משמעית והיא נגזרת מתשובות לשאלות שאתם צרכים לענות עליהם וציינו למעלה. מה שבטוח הוא שתמיד כדאי להכניס תוכן גם באתר שלא תחרותי במיוחד, שכן דבר זה יגרום לגוגל לבקר יותר באתרכם וכן לקחות ברצינות יותר את אתרכם אשר מתעדכן בתדירות גבוהה יותר.