אומנם אנחנו בסוף הקיץ, אך הוא עוד כאן ומורגש היטב. מכאן שאם מבקשים ליהנות מפינת ישיבה מוצלת בגינה, ולוודא שגם את חודשי החורף הגשומים תזכו להעביר מתחת לכיפת השמיים, יש כמה דברים שעליכם לקחת בחשבון. אז היכן הכי נכון להתקין פרגולה, אלו הכנות מוטב להכין מראש, אלו אופציות אפשריות, מה אומר החוק ובאופן כללי כיצד ניתן להתקדם לעבר הצללה מרשימה ואיכותית מחוץ לבית? כל התשובות מחכות עבורכם כאן!

כלים
פרגולת אלומיניום
פרגולת אלומיניום

מהו מיקום אידאלי עבור התקנת פרגולה?

ראשית נציין שאם ניתן לבחור את המיקום הרצוי עבור הקמת הפרגולה, יש להתחשב בכמה פרמטרים. קודם כל נכון לעצור לבחון מהיכן נוח לצאת החוצה, מהיכן יש גישה נוחה לאלמנטים רצויים בגינה (למשל פינת מנגל) ואף כמובן שיש להתחשב בכיוונים (צפון/ דרום). מה זה אומר? שעדיף להתקין פרגולה בכיוון צפון, אך גם פרגולה שממוקמת בכיוון מזרח עשויה לעבוד, במיוחד אם לא בונים על ישיבה בגינה בשעות הבוקר, אלא מכוונים יותר לשעות אחה"צ.

מתקינים פרגולה? הכניסו חשמלאי למשוואה!

לאחר שמוצאים את המיקום האידאלי ביותר עבור התקנה, יש לעצור ולבחון האם כדאי להכין תשתית חשמל, ולו כדי שיתאפשר להאיר את הפרגולה, או להוסיף לה מאוורר תקרה. טיפ זה נכון הן עבור פרגולה שמיועדת לקום באזור ישיבה והן עבור פרגולה שאמורה לקום מעל החנייה. אם אכן רצוי להוסיף תאורה למשוואה, נמשיך ונחדד שאין זה נכון למקם את התאורה ישירות על הקיר שמחזיק את הפרגולה. מדוע? כי מספיק שנעמוד ליד הקיר כדי שנסתיר את האור. מה עוד חשוב לדעת בנושא? שאת החשמלאי יש להכניס למשוואה רק לאחר שיודעים כיצד הפרגולה אמורה להיראות: מבחינת הגובה של ההתקנה ומבחינת המיקום הרצוי של התאורה. הנקודה היא שיש להיות מודעים לצורך לשלב חשמלאי, אך גם יש לדעת באיזה שלב נכון לפנות אליו.

לא מוותרים על פרגולה רק כי אין מקום על הרצפה

רוצים להתקין פרגולה מאלומיניום, אך לא חושבים שיש מספיק מקום? אל תמהרו לוותר לפני שמתייעצים עם אנשי מקצוע. כיום התחום של הפרגולות מאוד מפותח, כך שגם אם אין מספיק מקום על הרצפה, עדיין ניתן ליהנות מתוספת של פרגולה. אם רק בוחרים בפרגולה שעשויה מאלומיניום (חומר עמיד, חזק, איכותי וקל משקל), זוכים למצוא מענה: אפשרי לתלות את הפרגולה על הקיר הסמוך (באופן מלא או חלקי).

מה אומר החוק על התקנת פרגולה?

החוק מבקש לוודא שהפרגולה לא תהווה גג שסוגר חדר, ועל כן כדי להימנע מתשלום נוסף בקטגוריה של הארנונה, יש לוודא שהפרגולה מצלה רק 60% מסך השטח שאותו היא מכסה, כלומר 40% נדרשים להתייחס לרווחים. מכאן שאם מבקשים שהפרגולה בין היתר תייצר הגנה מפני הגשם, קחו בחשבון שהיא כן תיכנס למטרז' של הבית, כלומר הפרגולה תיכנס לחישובי הארנונה.

לא מתפשרים על איכות החברה המבצעת

לאחר שהכול ידוע, יש להתחיל לבחור את הפרגולה הרצויה. פה ההמלצה היא להתמקד בקטגוריית פרגולות אלומיניום, פשוט כי מדובר בחומר שאינו מתבלה, שנחשב מאוד איכותי, שיודע להכיל מנגנון חשמלי ואף בחומר שיודע להציע עיצוב כפרי (עיצוב שמדמה קורות עץ). כמו כן, לצד הצורך לבחור עיצוב רצוי וחומר איכותי, גם חשוב לוודא שפונים לבית עסק שמתמחה בתחום, וזאת בשל 3 סיבות עיקריות: איכות התכנון בהתאם לדגשים אישיים, איכות הביצוע בהתאם לזווית הרצויה שתוביל להצללה מלאה, ואיכות ההתקנה שתוביל לתוצאה הנדסית מדויקת. מה עתה? עברו על מגוון דגמים כדי לקבל השראה ותתחילו להבין עד כמה הפרגולה עומדת לשדרג את השהות בחוץ.