לאחר חופשת הקיץ הארוכה בה מרבית המשק היה פתוח לבילויים ולאטרקציות השונות, הגיעו להם חגי תשרי עם החזרה המיוחלת של הילדים למסגרות, ולצד ימות החופשה של סוכות וראש השנה ממש עם פתיחת שנת הלימודים, הצטרפה גם חובת הבידוד המוטלת על כל תלמיד (נטול "תו ירוק") אשר נמצא כי נחשף לחולה מאומת.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

בידוד בחגים עשוי להיות מתסכל במיוחד עבור ההורים והילדים כאחד, כאשר החגים מהווים למעשה זמן משפחתי חגיגי המתאפיין מלבד ארוחות משפחתיות, גם באירוח, בילויים ובטיולים משותפים. יחד עם זאת, לטובת שמירה על ההנחיות, הבריאות והשפיות גם יחד, ניתן בהחלט לנסות ולהעביר את ימות הבידוד, שהתקצרו כעת לשבעה ימים בלבד, תוך יצירת חוויות ביתיות המתאפיינות בהנאה ולמידה. איך תוכלו לעשות זאת? ריכזנו עבורכם מספר טיפים ואפשרויות שיוכלו לסייע בדבר -

א.     ראשית כל, יצירה: בכל בית עם ילדים קטנים כדאי לדאוג לנוכחות קבועה של מוצרים וחומרי יצירה לילדים, הן בשוטף ובבידוד על כמה וכמה, דוגמת של עפרונות צבעוניים, צבעים, טושים, חוברות צביעה, בצק או פלסטלינה וכו' ולאפשר לילדים מרחב יצירה מתאים בשטח הבית, הגינה או החצר. אפשר גם להיעזר בסרטוני יוטיוב או קבוצות פייסבוק מתאימות לטובת רעיונות חדשים לפעילויות יצירה וכמובן לשלב פרטי יצירה ברוח החגים (קישוטים לסוכה לדוגמא). בנוסף גם הניקיון שלאחר פעילות היצירה עשויה להוות פעילות שלמה שתעביר לילדים ולכם זמן.

ב.     מומלץ לשלב גם חוברות עבודה: הבידוד הוא בהחלט זמן טוב לשלוף חוברות עבודה שנקנו לקיץ שחלף, מתוך הנחה סבירה שחלקן נותרו עדיין מיותמות... כן תקופת הבידוד וחופשות החגים היא הזדמנות ואף חובה לשמור על מסגרת לימודית מסוימת בחודש ספטמבר מאתגר שכזה שכולנו חווים, לתרגל מטלות ונושאים שונים באמצעות חוברות העשרה וגם לא בושה לבקש מן המורה או הגננת להמליץ על חוברות נוספות או לשלוח מטלות מתאימות מעת לעת.

ג.      וכן, להציע גם ספרי קריאה - הורים רבים מלינים כי הם מתקשים להביא את הילדים הצעירים לקרוא לצד שלל הפיתויים הטכנולוגים הקיימים בימנו. תקופת בידוד היא הזדמנות מצוינת לנסות ולהנחיל יותר את אהבת הספר, כאשר מומלץ תמיד להתחיל עם ספרים קצרים וקלילים יותר על פי טעמו ותחומי העניין של הילד/ה ולתת להם לשקוע אל תוך הדבר עד אשר יבקשו בעצמם להמשיך ולצרוך קריאה, בתקווה. רצוי גם לנסות ולהגדיר זמן קריאה משותף לכל בני המשפחה, ולילדים צעירים כדאי להקריא תחילה על מנת למשוך אותם לעולם הדפים.

ד.      ואפשר תמיד לקנח עם בישולים - שהיה ביתית ארוכה תוביל לרוב להתעסקות מרובה באוכל, לכן בתקופת בידוד, ובעיקר בין החגים, מומלץ לנסות ולתכנן תפריט יומי מאוזן בריא ככל האפשר ולכלול בו מטעמים אשר דורשים זמן הכנה רב יותר ועל כן אינם מהווים חלק מחיי היום יום הרגילים של המשפחה. כך למשל התפחת בצק והכנת לחמניות ופיצות, סלטים שונים, התנסות בסוגי רטבים לפסטה, ארוחות קונספט ועוד הם רק חלק מן הרעיונות שניתן ליישם ולהפוך לפעילות קולינרית וחווייתית משותפת לכל בני הבית. מומלץ לחלק את מטלות הבישול כמספר הארוחות ועל פי מספר הילדים ואף לייצר תחרויות בישול ביתיות נוסח מאסטר שף כדי להוסיף עוד עניין ורצון מצד הילדים לקחת חלק בחוויה.