בתקופת ההיריון, הגוף שלנו חווה שינויים דרמטיים המשפיעים על כל היבט בחיינו. כדי לסייע לגוף להתרגל לשינויים, קיימים בשוק עזרים רבים לתמיכה (או פינוק) שיקלו על הצעדים והשלבים השונים שאנו חוות. אחד מהמוצרים המוכרים והאהובים ביותר הוא כרית הריון והנקה ויש לכך סיבות טובות. היא מלווה אותנו בשלבים השונים של ההיריון, בזמן הנקה לאחר הלידה ואף יכולה לסייע לנו לשמור על בטחון התינוקות במהלך פעולות שונות וחשובות בחודשים הראשונים. אז מה הפלא שכרית הריון והנקה היא מוצר כה פופולרי? הכנו עבורך רשימה של שמונה יתרונות בשימוש בכרית שכזו בכל שלב.

כלים
קרדיט תמונה יח"צ
קרדיט תמונה יח"צ

תמיכה בגב במהלך ההיריון

עוד לפני הלידה, ניתן להיעזר בכרית הריון והנקה כדי לתמוך בשרירי הגב התחתון במהלך ישיבה או שכיבה. ניתן למקם אותה מאחורינו על כיסא משרדי או על הספה עבור תמיכה בגב. הכרית מגיעה במגוון גדלים וניתן לבחור באחת המתאימה לכיסא הספציפי שיש לנו בבית או בעבודה וכך ישמשו אותנו גם לאחר הלידה. כמובן שגם לשינה הכרית מספקת תמיכה, ישנו מדריך לתנוחות שינה במהלך ההריון.

תמיכה במהלך ההנקה

הימים הראשונים של ההנקה עלולים להיות מלווים בכאב. בין אם בשל מתיחת שרירים בצוואר, בגב או בזרועות או בבעיה אחרת הטמונה באופן ההנקה עצמה. בעזרת כרית מתאימה ניתן להגביהה את התינוק אל החזה לתמוך בו במהלך היניקה להפחתת העומס על השרירים שלך ולשיפור התנוחה של התינוק. ניתן לרכוש כרית הריון והנקה עם רצועות שניתן לכוון לגובה המושלם עבורך.

הסרת לחץ לאחר ניתוח קיסרי

לאחר לידה קיסרית, מומלץ להביא את כרית ההנקה לבית החולים כדי שתגן על הצלקת הרגישה במהלך ההנקה. כך ניתן לרכך את התנוחה והתנועה שלנו עד שגם האם וגם התינוק יתרגלו לתהליך ההנקה לאחר הניתוח. כשיש הגנה על הבטן, תהליך ההחלמה פחות כואב. במקרים בהם לוקחים את כרית ההנקה לבית החולים, מומלץ לעטוף אתה בציפה שניתן לכבס כדי לשמור על היגיינה מרבית לאחר החזרה הביתה ובשימוש חוזר.

הקלה במהלך ישיבה ממושכת לאחר הלידה

לאחר לידה טבעית ייתכן ונזקקנו לתפרים או לאפיזיוטומיה, הליך שמקשה עלינו במהלך ישיבה ממושכת לאחר הלידה. ניתן לרכך את המשטח עליו יושבות בעזרת ישיבה על כרית הריון והנקה וכך להקל את הלחץ על התפרים בזמן ההחלמה

תמיכה במהלך אכילה מבקבוק

גם האכלה מבקבוק דורשת מאמץ לא קטן בשגרת ההאכלה ולעיתים נחווה מתיחה של הידיים והצוואר, מבלי שנשים לב לכך. שימוש בכרית הנקה והאכלה תתמוך בזווית המדויקת הנדרשת לתינוקך בזמן האכילה מהבקבוק. יתרון נוסף הוא שכל אחד ואחת יכולים לעשות בה שימוש מתאים לשיפור שיווי המשקל, האחיזה והתנוחה של התינוק במקרה שאנו לא פנויות לכך. כך נסייע לתינוק להסתגל להאכלה בידי אחרים.

הקלה על ריפלוקס

בעקבות היניקה, תינוקות רבים עלולים לחוות ריפלוקס שעשויים להתלוות אליו כאבים. הריפלוקס מתרחש כשהחלב חוזר לוושט לאחר האכלה ועלול לגרום להקאה. ניתן להיעזר בכרית הנקה ולמקם את תינוקך עליה לאחר האכלה. הדבר ימתן את הכאב או הגירוי ואף עשוי למנוע את התרחשות הריפלוקס.

סיוע בתנוחה על הבטן

תינוקות רבים לא ששים לשהות על הבטן. עם זאת, מדובר בתנוחה חשובה מאין כמוה לפיתוח השרירים הקטנים, לחזק את הצוואר ולמנוע תופעות כמו השטחת ראש משהייה ממושכת על הגב. בעזרת כרית הנקה ניתן לסייע לתינוק להעביר את הזמן הזה יותר בנעימים. ניתן למקם אותה על הרצפה ולהניח בעדינות את התינוק על הכרית עצמה כך שהחזה נוגע בכרית ולשהות אתו בזמן הזה. חשוב לוודא כי איננו מחליק ושהתנוחה איננה מפריעה לנשימה.

לספק תמיכה כשלומדים לשבת

לאחר כמה חודשים, השרירים שפיתח התינוק מאפשרים לו את הכוחות הדרושים לישיבה עצמאית. החרות החדשה הזו קוסמת במיוחד אבל אנחנו תמיד שם כדי לסייע ולוודא כי החרות ממומשת על הצד הטוב ביותר. לכן, מומלץ להשתמש בכרית הנקה ולספק תמיכה עדינה כדי למנוע מכה במקרה של איבוד שיווי המשקל. ניתן להניח אותה סביב הרגליים או בסמוך להם כדי לשמור על הביטחון בזמן שכלול המיומנות החדשה הזו.

מההיריון ועד לכל שלבי ההתפתחות הקריטיים, כריות הריון והנקה הן מוצר יעיל ורב תכליתי. כיום, ניתן למצוא כרית הריון ברשת או בכל חנות מקומית ולבחור את האחת שתלווה אותך לאורך כל התקופה על הצד הטוב ביותר.

כרית הריון והנקה מומלצת

הכרית המומלצת ביותר הינה של חברת תינוקות, נמכרת בארץ כבר מעל ל4 שנים, עם אלפי המלצות חיוביות ברחבי הרשת. הכרית בייצור ישראלי, איכות חומרים הטובה ביותר במיוחד לעור העדין של אישה בהריון. לרכישת כרית הריון והנקה של חברת תינוקות לחצי כאן.