אינדי פארק

יציאה לקמפינג הופכת פופולרית יותר ויותר בישראל והאפשרויות רבות ומגוונות – כיצד תבחרו את אתר הקמפינג המתאים לכם? ומה חשוב שתביאו עמכם? הכול בכתבה זו

 

מאז שנכנסה הקורונה לחיינו, נראה שהכול השתנה. השגרה שהיינו רגילים אליה וכל מה שנראה לנו מובן מאליו הפכו פתאום לזיכרונות יקרים ומלאי געגוע. המצב החדש אילץ אותנו להסתגל, ללמוד ולהתאים את עצמנו, ולרבים מאיתנו הייתה זו הזדמנות לחשיבה מחדש על החיים שלנו ולמציאת הנאות חדשות שעומדות בכללים ובתקנות המשתנים.

אחת מן ההנאות החדשות-ישנות שרבים גילו בתקופה זו היא היציאה לטבע הישראלי לבילוי, טיול ולינה. רבים מאיתנו התרגלו בשנים האחרונות לבלות את חופשותיהם מעבר לים, וכעת, משאפיק תיירותי זה אינו אפשרי או שאינו נגיש דיו, תיירות הפנים בנופי הארץ היפים הפכה לאפשרות המובילה בעבור משפחות רבות הצמאות לחופשה חווייתית בנופים ירוקים.

אחת מן האפשרויות לחופשה שצברו פופולריות רבה בתקופה זו היא לינה באוהלים בטבע. זוגות ומשפחות מגלים את החוויה המיוחדת של לילה תחת שמיים זרועי כוכבים וזריחה אל מול נופים קסומים, ויותר ויותר מהם מצטרפים למגמה. אזור הצפון הוא יעד פופולרי לקמפינג בשל עושר הצמחייה שבו ונופיו היפים, והאתרים הנמצאים בקרבת מקורות מים מרעננים פופולריים ומהנים במיוחד.

אז מה צריך לדעת לפני שלוקחים את המשפחה לקמפינג בטבע? ואיזה ציוד חשוב שיהיה לנו?

מה הסגנון שלכם?

לפני שאתם בוחרים היכן להקים את האוהל שלכם, שאלו את עצמכם – מה הסגנון שמתאים לנו? האם אתם אוהבים שקט ובדידות? האם אתם זקוקים למתקנים כגון מקלחות ושירותים? האם אתם מעדיפים להביא אוהל מהבית או לישון באוהל מאובזר של המקום? האם אתם מחפשים אטרקציות לילדים בסביבת האוהל או שאתם זוג המחפש פרטיות? האם אתם רוצים נופים יפים או קרבה למקור מים שניתן לשחות בו?

אם תענו על השאלות הללו, תוכלו להתחיל לסנן מבין שלל האפשרויות את אלו שמתאימות לכם ביותר – מתחמי קמפינג בצפון הכוללים שירותים רבים או כאלו שמציעים רק מקום לנטות בו אוהל. אתרים משפחתיים הכוללים מגוון פעילויות או כאלו שמציעים רק קרבה לטבע. חניוני שטח שמעניקים חוויה טבעית ובלתי אמצעית או אוהלי גלמפינג ממוזגים שמעניקים את כל הנוחיות. לכל סגנון חופשה יש המענה המתאים לו, ואם תחשבו על הכול מראש, ככל הנראה לא תתאכזבו.

יש דברים שלא שוכחים

לארוז לקראת חופשה זה לא קל, ולארוז לקראת חופשת קמפינג זה מורכב אפילו יותר. אם תשכחו את הכדור של הילד, כנראה תצליחו להסתדר גם כך, אבל יש כמה דברים שלא תוכלו להסתדר בלעדיהם.

לפני הכול, האוהל כמובן. חשוב שהאוהל יהיה בגודל מתאים כך שיכיל בנוחיות את כל בני המשפחה ושיהיה נוח להרכבה. בנוסף, כדאי להביא מזרנים ומחצלות שיקלו עליכם את השינה, בעיקר עם הילדים. חשוב להביא גם פנס טוב להתמצאות בשעות הלילה, וכמובן גזייה ומנגל (באתרי הקמפינג המאפשרים זאת) שיעשו לכם נעים בבטן. אל תשכחו גם חומר דוחה יתושים וקרם הגנה מהשמש, על מנת שתחזרו הביתה בשלום. שימו לב כי בחלק מאתרי הקמפינג תוכלו לשכור ציוד כגון מזרונים וכיסאות, וכך תוכלו לחסוך חלק מהסחיבות או הקניות.

אז אם אתם הרפתקניים ואוהבי טבע אמיתיים, אין לנו ספק שהכתבה הזאת עשתה לכם חשק לצאת לקמפינג. בחיפוש ברשת תמצאו שלל אתרי קמפינג וחניוני לילה לבחירתכם, ואתם מוזמנים במיוחד להתרשם מאתר הקמפינג של אינדי פארק הכולל שלל אטרקציות משפחתיות על שפת הירדן.

חופשה נעימה!