כבר משחר האנושות חיפשו בני אדם שיטות לפגוע אחד בשני. זה התחיל במלחמות ומשפטי שדה, המשיך להוצאת כתבי אישום, העברת רכילות שאינה נכונה ומשם להוצאת דיבה והשפלות בציבור. כיום קל יותר מתמיד לעשות זאת באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות כך שאפשר להפיץ כל דבר דיבה ולשון הרע בקלות.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

פרסומים ברשתות החברתיות, הפצת תמונות מביכות ברשת, הפצת סרטונים חושפניים, כתיבה של מילים ופוסטים שיכולים לפגוע באדם, עסק או חברה, ושאר פעולות: כולן נחשבות הוצאת דיבה במידה ובית המשפט מחליט שכך הדבר.

אבל מה הקריטריונים שגורמים לבית המשפט לקבוע על דבר כזה?

בזמן ניהול דיון בבית המשפט יכול השופט לקבוע כי נעשתה הוצאת דיבה במידה וישנה כוונת זדון בפרסומים, לדוגמא: אם עיתונאי פרסם בתמימות דברים לא נכונים ולא בדק באופן מקצועי עד הסוף את אמיתות הדברים, אז ייתכן ולא מדובר בהוצאת דיבה אלה בעבירה אחרת, אבל אם אדם פרסם דברים לא נכונים שאין בהם מן "אמת דיברתי" והם נועדו להכפיש ולהזיק לאדם, עסק, ארגון או קבוצה - ייתכן כי מדובר בהוצאת דיבה.

לעיתים מדובר בטעות אנוש שיש לתקנה בדרך כזו או אחרת, אבל אם אדם ארגון או עסק פרסמו ברשתות החברתיות דברים שכוללים השפלות, פגיעה המוניטין ובשם הטוב של אדם, פרסומים מביכים וחושפניים ללא רשות של אדם אחר, פוסטים של שטנה או הכפשות, תמונות מביכות פרסומים  ושאר פרסומים שיכולים להזיק - ייתכן מאד כי מדובר בהוצאת דיבה ולשון הרע ואת הדבר יש להוכיח בבית המשפט.

אז כיצד מתנהלים במקרה כזה שמאשימים אתכם בלשון הרע או שאתם נפגעתם מפרסומים כאלה ואחרים?

במידה ואתם נתבעים על הוצאת דיבה ולשון הרע או במידה ואתם אין שנפגעת מהמצב חשוב לפנות אל  עו"ד שלומי וינברג שעוסק בדיני נזיקין. עורך דין מסוג זה ידע לתת לכם את השירות הטוב ביותר בנוגע להתנהלות מול בית המשפט. איש המקצוע יעזור לכם להבין כיצד מתנהלים במקרה כזה - בין אם אתם אלה שרוצים לתבוע עסק או אדם אחר שביצע את העבירה לבין אם אתם מואשמים בעבירה כזאת.

באמצעות עורך דין מיומן תוכלו להוכיח כי נגרם לכם נזק בשל הוצאת דיבה ומצד שני תוכלו להגן על עצמכם במידה ומאשימים אתכם בדבר כזה.

במידה ויש בכך צורך - בחרו עורך דין לשון הרע מנוסה שיודע לייצג אנשים במקרים של יחסי עבודה שנעשה בכם לשון הרע, במקרים של מתקפה מילולית נגד נבחרי ציבור או עובדי ציבור, במקרים של הכפשות, ופרסומים כוזבים.

בחרו מי שמומחה גם בטיפול בתיקים של פרסומים בזירה המקוונות הלוא היא הרשת החברתית.

לסיכום, הוכחה של לשון הרע צריכה להראות לבית המשפט ברצף של מעשים שהובילה התנהגות כזאת או אחרת כדי לעשות זאת דרוש משפטן מקצועי יודע כיצד להוכיח את הקניות שלכם עוד צדק שלכם בכל מקרה