כאשר בוחנים מערכות יחסים דרך מיינדפולנס צריך לצאת מנקודת הנחה שבני האדם, באשר הם, הם "חיות חברתיות". בני האדם נוטים לבזבז זמן, יש שיאמרו – יותר מדי זמן, על מחשבה על אחרים, באינטראקציה עמם, בהשפעה עליהם, ומתוך המקום של מושפעים מהם. אין יצור אנושי, אשר לא כמה למגע חברתי מטלף, מחבק, תומך ואוהב. בשל כך, אין זה פלא, שהמון בני אדם מוצאים לנכון להיכנס למערכת יחסים זוגית רומנטית של יחסים סגורים, קשר זוגי שהם, לפחות, מוצאים אותו כמתגמל ביותר. נשאלת השאלה – מדוע זה קורה, האם יחסים אלו הם בכלל הדדיים? מה הרווח הפסיכולוגי אשר אמור לנבוע ממערכת יחסים שכזאת? האם שני הצדדים למתרס מרוויחים מן הקשר הזוגי ההדוק הזה, וכן איך חשיבה של קשר זוגי כה הדוק מחזקת, או לאו, את הביטחון העצמי של הנוגעים לדבר? ננסה במאמר זה לענות על שאלותיכם החשובות, ואולי ניגע בנושאים עקיפים, אבל את העיקרון הכללי תבינו כבר.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

מה הקשר בין מערכות יחסים סגורות לבין נטילת וויטמינים?

והרי לכם שאלה ממש מוזרה – "מה הקשר בין מערכות יחסים סגורות, לבין נטילה של וויטמינים?", ובכן, יש קשר הדוק, ולהלן נסביר אותו. יש כאלו שחושבים על מערכת יחסים סגורה בכל מיני דרכים. ומשולה החשיבה שלהם כלנטילה של וויטמינים. בעוד נטילה של וויטמינים אמורה לסייע לגוף שלכם להילחם כנגד הידבקות מכל מיני מחלות, כמו למשל – שפעת או התקררות, דומה הדבר לקיום מערכת יחסים סגורה. ואם עדיין לא הבנתם את ההקשר, נמשיך להסביר. חשיבה אודות מערכת יחסים סגורה מסייעת לכם להילחם בבעיות הרות גורל של החיים. משמע – הקושי להתמודד עם הערכה שלילית או לחלופין עם כישלונות. ובאופן כללי, הבאת התודעה העמוקה לקיום של מערכת יחסים סגורה, עוזרת בהפחתה של הזבנג שחוטפים ממצבים מלחיצים בחיים. מצבים אשר באמצעות השתתפות במנעד רב של הסדנאות, עשוי להקל עליכם בהבנה של קשרים כאלה, סבוכים יותר או סבוכים פחות. מערכות יחסים של קשר סגור מהוות כר מרעה יעיל לטיפול פסיכולוגי מתמשך. בעוד הפסיכולוג יכול לחזק את הביטחון העצמי שלכם, לבחינת היבטים של כישלונות בצורה קלה יותר. בהקשר של התמודדות עם אתגרים, בהבנה קיומית, ולא לראות אותם כאיום, חלילה.

מה הנימוקים לדעה שלילית על מערכות יחסים סגורות?

בנוגע לשאלה החשובה – "מה הם הנימוקים לדעה שלילית על מערכות יחסים סגורות?", נזדרז להשיב. יש הטוענים כי מערכת יחסים סגורה בהכרח שלילית היא. בהקשר זה, יש הרבה שנוטים להעניק לה משוב שלילי, אבל עם פוטנציה למקום שאפשר לשפר אותו. ישנם שלושה הסברים אפשריים, לכך שאנשים נכנסים אל מיינדפולנס , ואלו הם לפניכם –

  1. כאשר אנשים נמצאים במצב רוח מרומם, וחפצים בכל מאודם ליצירת קשר זוגי, בכל מחיר. לעתים הם לא מספיק מעמיקים, או עוצרים לרגע לחשוב, האם הקשר הזוגי שלפניהם באמת חיובי, איפה פה הכשל? מרוב שברצונם להיות בקשר זוגי.
  2. לעתים, על ההתחלה נוצרת כימיה מטורפת. החיבור הראשוני הוא כה עז, עד שפלוני אלמוני לא ממש עוצר לחשב את המסלול שלו. למה בדיוק הוא נכנס. וכשנזכרים לדון בנושא, זה עלול להיות מאוחר מדי, כאשר "האהבה היא כבר באוויר".
  3. ואילו הנימוק האחרון, מי שנכנס לקשר זוגי שכזה מרגיש עלייה בהערכה עצמית. באופן כללי, כל קשר זוגי עשוי לתרום לעלייה של ההערכה העצמית, קל וחומר כאשר מדובר על סוג מערכת יחסים שכזה. וכיוצא בזאת.