כמו כל אלמנט אחר בבית, ניקוי פאנלים סולאריים הוא קריטי בכדי לשמור על תפקודם לאורך זמן. אנחנו חיים בתקופה שבה הפאנלים הסולאריים עדיין מהווים השקעה גדולה יחסית, כך שעבור הלקוחות יהיה חשוב אפילו יותר לשמור עליהם כמה שיותר. תחזוקה תקינה היא כמובן הכרחית בכדי להבטיח שאותה השקעה ראשונית מכובדת באנרגיה ירוקה, תשתלם.

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

בין היתר, התחזוקה כוללת ניקוי של הפאנלים ועדיף לשאוף למספר פעמים בשנה, שכן פאנלים נקיים מפיקים כ- 15% חשמל יותר מפאנלים מלוכלכים. על כן, נכון לומר שהעלות של תהליך הניקיון תחזיר את עצמה ותהיה משתלמת יותר.

פתרון חדשני בתחום ניקוי פאנלים סולאריים

בפחות מחצי שעה של עבודה, ישנן מערכות חדשניות המאפשרות ניקוי פאנלים סולאריים במהירות וביעילות. אם בעבר היה צורך באנשי מקצוע בכדי להשלים את המשימה על הצד הטוב ביותר, הרי שכיום ישנן מערכות הכוללות כמה אביזרים שיהפכו את המשימה למהירה, ידידותית ומקצועית הרבה יותר. למשל, מערכת R-2;

  • למערכת יש מברשת תלת מימדית בעלת חמש פיאות, שתוכננה ביעילות כך שניתן יהיה להגיע לכל נקודה שדורשת ניקוי על גבי הפאנלים. את המברשת מרכיבים אלפי סיבים השומרים על הציפוי העדין של כל פאנל, ומסירים כל לכלוך במהירות.
  • המברשת עשויה מאלומיניום טלסקופי אותו ניתן לכוון בין 1.2 ועד חמישה מטרים, כשהסטנדרט בשוק הינו 2.5, ובמשקל של 3.5 ק"ג בלבד! מטרת המוט היא לסייע להגיע לכל נקודה מאתגרת ורחוקה על גג הבית בלי מאמץ, נוסף על המברשת המתקדמת שציינו בסעיף מעל!
  • המערכת מאפשרת לקצר משמעותית את זמן ניקוי פאנלים סולאריים ולצמצם את צריכת המים, שכן המערכת כוללת צינור הזרמה של מים באורך 5 מטרים אותו ניתן לחבר בקלות רבה לכל ברז!

מה בעצם הבעיה עם פאנלים מלוכלכים?

ניקוי פאנלים סולאריים הוא חשוב מכיוון שהלכלוך המצטבר על המשטח החיצוני של הפאנל, גם פוגע בו. עם זאת, עיקר הבעיה הוא בתוך הפאנל; התאים שבתוכו לא מקבלים מספיק אור שמש, ולכן לא מצליחים לייצר מספיק אנרגיה. כשתא אחד לא מייצר אנרגיה, הדבר מעמיס על התאים הסמוכים לו. העומס הזה שנוצר בין כל התאים שבפאנל, יוצר 'נקודות חמות' שהתחממו יתר על המידה והפסיקו לתפקד.

הירידה בתפוקה של פאנלים שאינם עובדים היא משמעותית – עד 30% ירידה בתפוקה ואפילו יותר, עד למצב שבו הפאנל עלול להפסיק לתפקד. מדובר באחוז עצום שניתן לפצות עליו בקלות אם רק מקפידים על ניקיון בזמן של הפאנלים, בשאיפה לשימוש במערכת הניקוי הטובה והמתקדמת ביותר הנגישה. במקרה זה, מערכת 2-R עונה בדיוק על הדרישה הזו!

כעת כשגם אתם מודעים ליתרונות הנפלאים שלה לעומת מערכות אחרות, זה הזמן להתקדם, להתחיל לחסוך וליהנות מחשמל ירוק ואיכותי יותר, בלי כל מאמץ!