ברוכים הבאים למאה ה-21. כאן, נדחקו הצידה ההלקאות העצמיות, הסבל והחרדה הנלוות לעתים לתהליך הכניסה לכושר. מאז ומתמיד היה ידוע לכל כי כושר גופני הוא חשוב מאין כמוהו לבריאות הנפשית והפיזית, כשהבעיה נוצרה בעקבות ההקשר שנעשה בין כושר וסבל. הקשר שמונע מרבים לנסות בכלל להיכנס לתחום, כששמועות על מאמנים ומאמנות קשים שבונים תוכניות אימונים במטרה אחת ויחידה – להוריד במשקל המתאמנים ללא כל יחס לרמה שלהם וליכולת הפיזית.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

מתוך המקום הזה, נוצרה גישה חדשה לכושר גופני. גישה הוליסטית ומכילה יותר על פיה באופן טבעי, ברור שלא כל האנשים יהיו באותה רמת כושר ולא כולם יוכלו לבצע את אותם תרגילים באופן מושלם כבר מההתחלה. גישה זו מאפשרת לכל אחד ואחת להיחשף לכושר הגופני בקצב שלהם, כשהרעיון הוא שכל אדם יכול לעשות ספורט, כשהספורט מותאם אליו ומשתנה בהדרגה בהתאם לקצב.

כושר גופני בשביל עצמי

ההבנה כי כושר גופני הוא הרבה מעבר לירידה במשקל ושישנם אנשים רזים שנמצאים במצב בריאותי פחות מאנשים מלאים מסוימים, פתחה עולם שלם של אפשרויות. כיום, אם מוצאים את המאמן או המאמנת הנכונים, הכושר הגופני יכול להפוך לחוויה כמעט תרפויטית:

  • כושר בהדרגה – יש הבדל עצום בין אדם שעצר את האימונים לחודש, ובין אדם שלא התאמן במשך שנים. אי אפשר להתחיל מאותה נקודת מוצא כי זה פשוט לא הגיוני; המצב הפיזי השונה לחלוטין בין שני האנשים הללו, לא מאפשר זאת. לכן, יש להתחיל לאט ולהעלות את הרמה עם קצב ההתחזקות של המתאמן.
  • אם לא עכשיו, אז מחר – כשאנו לא מצליחים לבצע תרגיל מסוים, באופן כמעט אוטומטי אנו נכנסים למצב מגננה מלא בהלקאה עצמית וכעס. איך זה יכול להיות שהגוף מאכזב אותנו ככה? ובכן, הוא לא מאכזב, הוא רק מאותת שאנחנו לא נמצאים עדיין ברמה המתאימה כדי לבצע תרגיל מסוים. עם קצת אימונים, הכל אפשרי!
  • אימון מותאם סיטואציה – מחזור חודשי, לילה ללא שינה, חולי ושאר מצבים, מחייבים התאמה של האימון. אי אפשר לבצע אימון באותה רמת קושי כשהגוף שלנו אינו חש בטוב, אנחנו רק נסבול מזה ונחמיר את המצב. כך, כושר גופני חייב להיות גם מותאם סיטואציה. זוכרים את המתעמלת האולימפית שהחליטה שלא לקחת חלק בשל העובדה שחשה ברע? אם לה מותר, גם לכם מותר.

הכלה וחמלה עצמית הם המפתח

אנחנו מקווים שהצלחנו לגרום לכם להבין כי כושר גופני לא חייב להיות עונש, במיוחד עבור מי שלא מצליח להתחבר. כעת, כל שעליכם לעשות זה למצוא את המאמן או המאמנת המתאימים לכם, וכמובן לרכוש ציוד ובגדי אימונים איכותיים. היכנסו לאתר של https://sport-liberman.co.il/ וגלו עולם שלם של ציוד מקצועי וביגוד במחירים נוחים השווים לכל נפש. והעיקר, שיהיה אימון נעים!

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK
ספורט בארץ