אם אתם מטיילים מדי פעם בחו"ל או בישראל, סביר מאוד להניח שיצא לכם להשתמש בשירותיו של אתר בוקינג (Booking). ה-אתר להזמנת מקומות לינה, ביניהם מלונות, צימרים או דירות. אתר  Booking  מציע מגוון אינסופי של אפשרויות לינה להזמנה מהירה, פשוטה’ ולעיתים גם זולה בהשוואה לאפשרויות הזמנה אחרות.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

אז מה הבעיה? שאם לא מתנהלים נכון, אפשר ליפול גם בהזמנה בבוקינג: לבחור מלון באיכות נמוכה, למשל, או מקום לינה שפשוט לא מתאים לטיול שלכם.

אז כדי למצוא דיל טוב על מלון או דירה ואיכותיים בבוקינג, הכנו לכם שורת טיפים חשובים שיגדילו את הסיכויים למצוא מקום לינה מושלם בשבילכם, במחיר נוח ובלי ליפול.
לילה טוב 😊

חשיבותן של ביקורות באתר Booking

למרות שגם בבוקינג כמו בכל מקום יש חוות דעת מזויפות או מוטות, לכאן או לכאן, אין ספק שהביקורות על מקום לינה מסוים חייבות לקחת חלק חשוב מאוד בתהליך הבחירה שלו. בדקו תמיד את הביקורות של המקומות המיועדים, כשבאתר יש בהקשר הזה אפשרות למיון או לסינון אתרי לינה על פי הביקורות.

על מה חשוב לשים לב במהלך סקירה זו? אז ככה:

  • הציון הסופי הממוצע של הביקורת
  • מספר המדרגים – ברור שמלון עם מאות ביקורות חיוביות, יהיה לרוב בטוח יותר לבחירה מאשר מלון עם כמות ביקורות מינימלית
  • קטגוריות ביקורת שונות – בוקינג מחלק את הציונים לכמה קטגוריות, ואתם יכולים לחשוב מה הכי חשוב לכם.המיקום? הנוחות? המתקנים? התמורה למחיר? הצוות? וכן הלאה
  • מאפייני הסוקרים – משפחות, זוגות, קבוצות חברים, אנשי עסקים וכן הלאה. בדקו את הביקורות בקבוצה הדומה להרכב שלכם. צימר מצוין לזוגות עלול לא להתאים למשפחות, למשל
  • המלל: אל תסתפקו בציונים בלבד. קראו כמה עשרות ביקורות, על הצדדים החיוביים והשליליים שלהן (בבוקינג החלוקה מאוד ברורה), ותראו אם יש נושאים חוזרים שיכולים להשפיע על הבחירה
  • הסבר נוסף על הזמנת מקום לינה מוצלח יש כאן...

למיקום בית המלון או הדירה יש חשיבות גדולה

לא משנה עד כמה מקום אירוח הוא מוצלח כשלעצמו, הוא יכול ליפול על המיקום שלו. חשבו למשל על מלון מצוין ומפנק, הממוקם בשולי העיר ולא מאפשר לכם לחוות אותה באמת (אלא אם אתם מעבירים שעות בנסיעות מדי יום). או על מלון שנמצא דווקא בסביבה הרועשת ביותר בעיר, ולא מהסיבות הנכונות, מה שפחות יתאים כנראה למשפחות או לזוגות בירח דבש.

המשמעות ברורה: בעת בחירת מקום לינה, דרך בוקינג או בכל צורה אחרת, בדקו תמיד את המיקום שלו. לא רק ביחס לעיר, לאטרקציות או למסלולי התחבורה הציבורית, אלא גם על פי הציפיות שלכם מהחופשה. רוצים חופשת בטן גב? אתם יכולים לחפש מקום קרוב כמה שיותר לים. אם אתם מעוניינים בחופשת שופינג, דוגמה נוספת, דווקא אזורי הקניות יתאימו לכם יותר. וכן הלאה.

מה כולל מחיר הלינה? (ומה לא...)

בתחום התיירות, מומלץ לא לבחור מקום לינה רק על פי המחיר שלו. קחו בחשבון שגם כאשר אתם מקבלים הצעת מחיר ספציפית למועדי החופשה שלכם, חשוב לבדוק אותה ולראות מה עומד מאחוריה.

הנה כמה דוגמאות לפרמטרים שמרכיבים את תמונת האירוח וגם צפויים להשפיע על המחיר:

  • בסיס השהות: לינה בלבד, ארוחת בוקר, חצי פנסיון, פנסיון מלא או הכול כלול. אל תסתפקו בהגדרה הכללית, אלא נסו לראות (דרך תיאור המלון, תנאי העסקה והביקורות) מה מקבלים: לדוגמה, ארוחת בוקר בופה או ארוחה קונטיננטלית?
  • צ'ק אין וצ'ק אאוט: כדי למנוע הפתעות או קנסות, ודאו מראש מהן שעות קבלת החדר ושעות הפינוי, והקפידו לא לחרוג. בדקו כיצד מתבצע הליך קבלת החדר: האם הקבלה פתוחה 24/7?איך מקבלים מפתח? וכדומה
  • מע"מ – ישראלים רבים נופלים בנושא המע"מ. הם משריינים מקום בבוקינג ומשלמים סכום מסוים. כשהם מגיעים למלון, הם מופתעים לגלות שלסכום שהם סגרו מוסיפים מע"מ בשיעור לא קטן, בהתאם לנהוג במדינה. בדקו לכן אם המחיר כולל מע"מ, כדי למנוע הפתעות לא נעימות
  • אפשרות ביטול – במציאות הנוכחית, בטח לאחר משבר הקורונה הממושך שמשפיע על ענף התיירות, אי אפשר לקחת קיום חופשה כמובנת מאליה. מומלץ לברר האם יש אפשרויות שינוי או ביטול לעסקה שהזמנתם, ובמה זה כרוך. בהרבה מקרים תשלמו יותר על חבילה המציעה אפשרות שינוי בחינם, אפילו ימים ספורים לפני המועד המתוכנן, וזה יכול להיות שווה לכם הרבה כסף
  • שירותי תיירות – אילו שירותים מקבלים במסגרת השהות? במקרה של דירה, לדוגמה, בדקו האם מתבצע ניקיון שלה, ומתי. דוגמה נוספת היא אינטרנט אלחוטי, שיכול להיות חינמי אבל גם כרוך בתשלום.

לסיכום, בוקינג.קום הוא אתר נפלא, שיכול להקל עליכם ולהוזיל עלויות. אבל, גם בו יש מלכודות ודברים שחשוב לשים לב אליהם. אם תקפידו על הדגשים שציינו כאן, תגדילו משמעותית את אחוזי ההצלחה שלכם ותקצרו את הדרך עד לחופשת החלומות.