אין חכם כבעל ידע, וידע הרי הוא כוח. אם הגעתם למאמר זה, כנראה נפגעתם בתאונה או מסיבה אחרת. כעת, עליכם למצוא עורך דין נזיקין ועדיף להגיע אליו כשאתם מכירים פחות או יותר את המונחים המשפטיים המסובכים שאינם חלק מהשפה היום יומית שלכם, וזה לגמרי בסדר! אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר ולחשוף אתכם לתחום עבודתו של עורך הדין.

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

במה עוסק עורך דין נזיקין

מהו נזיקין? ובכן, מדובר במונח הכולל נזקים ופגיעות שנגרמו לרכוש, לנפש, לגוף או לשלושתם יחד. עורך דין נזיקים בדרך כלל מייצג תביעות של תאונות דרכים או עבודה, רשלנות מקצועית או רפואית, נזקי רכוש ועוד רבים. מלבד זאת, יש עוד כמה מושגים חשובים מעולם התוכן שלו:

  • סעד כספי – יש להעריך את שווי הפגיעה שהאדם חווה. לאחר שעושים זאת, צריכים להבין מהו גובה הפיצוי שיצליח להחזיר אותו למצב כלכלי מאוזן כפי שהיה לפני שנגרמה לו הפציעה או חלילה, הנכות.
  • ראשי נזק – מונח זה עוסק בסוג הנזק שנגרם, כשהפיצוי ייגזר ממספר ראשי הנזק שניתן לפצות בגינם בהתאם לנסיבות, נתוני התובע והתביעה. סיוע מהזולת – ישנם מצבים שבהם הנפגע, שהוא גם התובע, זקוק לסיוע מאדם אחר בכדי לבצע פעולות שונות שבעבר היה מסוגל לבצע עצמאית; רחצה, הלבשה, תחזוקת הבת ועוד.
  • נזק כללי – כשעוגמת נפש וכאבים פיזיים עומדים להפוך לחלק מחייו של הנפגע, לצד הוצאות רפואיות, סיוע מאדם אחר, התאמת דיור ועוד, אלו הם הפרמטרים של הנזק הכללי שנגרם לאדם. נ
  • זק בלתי ממוני או ממוני – המשמעות של נזק ממוני היא נזק מוחשי, כזה שאפשר לכמת ולאמוד. נזק לא ממוני הוא כזה שאינו מוחשי ואינו בא לידי ביטוח בחיסרון כיס, כלומר הפסד או פגיעה כלכלית.
  • נזקים מיוחדים – מדובר בנזקים ממוניים בדרך כלל, שנגרמים בעקבות התאונה מרגע התרחשה ועד הגשת התביעה באופן רשמי. בתקופה זו התגבשו הנזקים וכעת ניתן לכמת אותם באמצעות ראיות שונות המשמשות כהוכחה; תלושי שכר, קבלות ועוד. למשל, הוצאות רפואיות לטיפול לאחר התאונה, אשפוזים, ניתוחים ועוד.

מהי חובת ההוכחה המוטלת על עורך הדין

עורך דין נזיקין מומלץ הוא אדם בעל ותק וניסיון שיודע בדיוק מהן הראיות הנדרשות בכדי להצליח להוכיח שלמרשו אכן נגרמו נזקים ועוולות. המטרה היא להוכיח שישנו קשר של סיבה בין הנזק שנגרם, ובין מה שגרם לנזק הזה; רשלנות, אי זהירות ועוד. כך, כשפונים אל עורך דין נזיקין יש לשאוף לפעול מולו במלוא השקיפות בכדי לוודא שכשיגיע הרגע להגיע לבית המשפט, יהיו בידיו כל ההוכחות הנדרשות בכדי לסייע לתובע למצות את מלוא זכויותיו ולחזור במהירות לנהל שגרת חיים נורמלית ככל האפשר, תוך שמירה על איכות חיים גבוהה כפי שהיה רגיל לפני שהתרחשה התאונה.