אם יש לכם גג רעפים, אין ספק כי מדובר על גג דקורטיבי ומרשים מאוד. כל גג מעין זה מעניק למבנה מראה פסטורלי, ייחודי ויפה. יחד עם זאת, חשוב להבין כי ישנן בעיות שונות בגג זה אשר דורשות תיקון איכותי ומקצועי. לא כל איש מקצוע ידע כיצד לתקן גג רעפים בצורה הטובה ביותר ועל כן, בכל מקרה שיש לכם בעיה כלשהי בגג הדורשת תיקון, זה הזמן שלכם לבחור באיש מקצוע העוסק בתחום גגות רעפים בצורה מקצועית, מתוך ניסיון רחב היקף בתחום וידע מקצועי הנדרש עבור תיקון הגגות המדוברים באופן ספציפי.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

איזה בעיות ידרשו תיקון בגג רעפים?

תיקון גגות רעפים נדרש בשל סיבות שונות. גג רעפים חשוף למפגעים רבים ועל כן, לא פעם הוא ידרוש תיקון בשל רעפים שבורים, סדקים ברוכבים, מרזבים סתומים ועוד. בעוד שיש בעיות שונות ברחבי הבית שבהן ניתן להבחין בקלות, כאשר מדובר על בעיה בגג הרעפים לא פעם יהיה קשה להבחין בה ועל כן, אם אתם חושדים שיש בעיה כלשהי בגג שלכם, כדאי שתזמינו גגן שיבחן את הדברים ויחליט האם אכן קיימת בעיה כלשהי.

כיצד מתקנים רעפים שבורים בגג?

רעפים סדוקים או שבורים מהווים כאמור את אחת הסיבות הנפוצות ביותר לנזילה או לרטיבות בבית ועל כן, אם אתם נתקלים בבעיה שכזו, סביר להניח כי אחד הרעפים שלהם שבור או סדוק. ניתן למצוא כיום שני סוגי רעפים: רעפי בטון ורעפי חרס. רעפי בטון הם רעפים ישנים אשר היו עושים בהם שימוש בעיקר בעבר ועל כן הם מאוד נוטים להישבר. במידה ורעף בטון נשבר או נסדק בלתי אפשרי לרכוש אחד חדש על פני הסדוק או השבור וזאת בשל הסיבה הפשוטה שכבר לא מייצרים רעפים שכאלה. אך לרוב הגגנים יהיה כיום בכל זאת מלאי של רעפי בטון ועליכם למצוא את הגגן הנכון שמחזיק עדיין רעפי בטון להחלפה.

רעפי חרס לעומת רעפי הבטון הם מודרניים יותר, עמידים וחזקים. יחד עם זאת גם הם יכולים להישבר כתוצאה מבעל מקצוע כלשהו שתיקן לכם משהו בגג כגון: את הדוד שלכם ולא היה זהיר. לעיתים פשוט מצטבר לכלוך במרזב אשר דורש תיקון בגג ולעיתים אנטנות אשר יושבות מתחת לרעפים עפות ברוח במזג אוויר סוער וגורמות נזק לרעפים. במקרים מעין אלה יש להזמין גגן שיבחן את אופי הבעיה בגג ויעניק לה טיפול מתאים והולם.

כיצד מתקנים מרזב בגג רעפים?

המרזב הוא צינור שהתפקיד שלו הוא לנקז את מי הגשמים מהגג של המבנה וכך בעצם למנוע הצטברות של נוזלים בגג. המרזב נוטה לצבור עלים, לשלשת של יונים, בוץ ועוד ולא פעם בגין זאת הוא נסתם וכך נפגעת היכולת שלו לנקז מים. כאשר המרזב נסתם מהר מאוד יגרמו רטיבות והצפות. לכן, חשוב מאוד לתקן מרזב באמצעות איש מקצוע, בין אם מדובר על מרזב חיצוני ובין אם מדובר על מרזב פנימי. חשוב לדעת כי לא פעם לא תהיה אפשרות לתקן מרזב חיצוני ויהיה צורך להחליף אותו בחדש. תיקון מרזב פנימי ידרוש עבודה אחרת. לרוב המרזבים הפנימיים שמורים יותר מהמרזבים החיצוניים וזאת בשל העובדה שהמרזב החיצוני סופג את כל פגעי מזג האוויר ועוד, בניגוד למרזב הפנימי שהוא שמור באופן יחסי. חשוב מאוד לבדוק מה גרם לסתימה של המרזב ולפעול בהתאם לכך. לגגן מתאים יש את הידע המקצועי המתאים והכלים המתאימים לטפל בבעיה זאת.