אתם רוצים לצאת לחופשה עם הכלב? כלבים יכולים להיות שותפים נהדרים לטיולים, כל עוד אתם מתכננים מראש את כל הצרכים שלו.

 

להרגיל את הכלב

לא כל הכלבים חסינים מפני בחילות נסיעה, אדרבה, תופעה זו שכיחה למדי, במיוחד כשמדובר בגורים ובכלבים צעירים. יכול להיות שהכלב שלכם מקצוען ואוהב לנסוע ברכב, אבל אולי לא. כדי להרגיל את הכלב לקראת הנסיעה לחופשה, קחו אותו לנסיעות קצרות במכונית, ובהדרגה האריכו את משך הנסיעה, כך שיהיה מוכן לנסיעה ליעד החופשה שלכם, למשל, לצימר בצפון עם כלבים. בנוסף, כדי לעזור לכלב שסובל מבחילות, מומלץ לא להאכיל אותו 4-3 שעות לפני היציאה לדרך, ולדאוג שהטמפרטורה במכונית תהיה קרירה ולא חמה מדי.

לארוז, במקרה שאתם יוצאים לטייל בטבע

  • שק שינה קל משקל בגודל של ילד (או תיק ענק), לשמירה על חום הכלב בטמפרטורות נמוכות.
  • מעיל גשם או אפוד לכלב, אם אתם מטיילים בחוץ במזג אוויר חורפי.
  • מגפי כלבים, להליכה בשטח סלעי.
  • תיק גב לכלב, כדי שיסחוב בעצמו את האוכל והמים שלו (כלל אצבע הוא שכלב צעיר ובריא יכול לשעת עד 35% ממשקלו, אבל לוקח זמן להרגיל אותו לכך).
  • כלי אוכל מתקפלים.
  • נורת לד לקולר הכלב, כדי שייראה היטב בלילה.

לאבזר את מושב הרכב

הכינו את המושב האחורי ברכב עבור הכלב, וודאו שיהיה לו נוח במהלך הדרך.

  • כלבים אנרגטיים עשויים להזדקק לרתמת בטיחות כדי שיישארו במקומם. 
  • כלבים רגועים יותר יוכלו להתמודד גם ללא חגורת בטיחות.
  •  ויש כלבים שנוח להם יותר לנסוע כשהם בתוך ארגז או כלוב, שיספק להם יותר נוחות ובטיחות.

אחרי הכול, אתם מכירים את הכלב שלכם היטב, כך שתוכלו להציע לו את תנאי הנסיעה המתאימים לו.

לתכנן עצירות במהלך הדרך

תלוי במשך הנסיעה ליעד החופשה שלכם, כדאי לשקול עצירה לפחות כל שעתיים שלוש, כדי שהכלב יוכל לעשות את צרכיו ולמתוח את רגליו. אולי זו לא בעיה עבורכם, כי בכול מקרה אתם מתכננים לעצור מדי פעם להפסקת שירותים. למרבה הצער, לא בכול תחנות המנוחה יש אזורי דשא עבור הכלב שלכם, כדי שיתפנה. אם הכלב תלוי בשטח טבעי כדי שיוכל לעשות את צרכיו, כדאי לשקול לאמן אותו לעשות את צרכיו בסיר, כשאתם בסביבת בטון ומלט.

להצטייד בחומר נגד טפילים

אולי זה משהו שאפילו לא חשבתם עליו, אבל יש אזורים שונים בארץ שהם ביתם של טפילים שונים. כבעלי כלבים, אתם בוודאי נוקטים באמצעי זהירות נגד טפילים בבית, אבל זה חשוב במיוחד כאשר אתם יוצאים לחופשה עם הכלב שלכם. מומלץ להתייעץ עם הווטרינר, לפני היציאה לחופשה, כדי לדעת באילו אמצעי מניעה להשתמש.

לתכנן את הלינה

לא כל מקומות האירוח מקבלים בברכה אורחים עם כלבים. לכן, חשוב מאוד לוודא היטב שהמקום שהזמנתם, בין אם זה בית מלון או צימר, מאשר חופשה עם כלבים, ללא הגבלת גודל או גזע.

להתכונן למצבי חירום

לפני שאם יוצאים לחופשה, הכינו ערכת עזרה ראשונה גם לכלב, והצטיידו מראש במספר הטלפון של הווטרינר המקומי. אתם אף פעם לא יודעים מתי תיקלעו למצב חירום, במיוחד אם אתם מתכננים לצאת הרפתקאות מהנות בנחלי הצפון השוצפים בחורף.

לעדכן את תג הזיהוי והשבב

תמיד וודאו שהאינפורמציה שלכם בתג הזיהוי ובשבב של הכלב, מעודכנת. העדכון הוא חובה כשאתם בבית, ועל אחת כמה וכמה כשאתם יוצאים לחופשה עם הכלב.