דגים הם חיות מחמד אידיאליות אם אין לכם הרבה זמן, יכולת או מקום לחיות מחמד אהובות ונפוצות אחרות שדורשות יותר טיפול ותשומת לב, כמו למשל כלב או חתול. מה גם שאקווריום עם דגים יכול להוסיף אלמנט עיצובי מלא בחיים ומהנה לכל המשפחה.

עם זאת, גם כדי לטפל בדגים עליכם להצטייד בציוד בסיסי. לכן ריכזנו לכם את הציוד שחשוב שיהיה לכם בהתחלה.

כלים
אקווריום לאימוץ דג
אקווריום לאימוץ דג

רגע לפני שקונים, עושים מחקר

רגע לפני שקונים דגים מומלץ לעשות מחקר על סוגי דגים, כדי לבחור את אלו שמתאימים לאורח החיים שלכם. טיפול בדגים אינו דורש מכם מחויבות גדולה, אלא רק האכלה וניקיון של האקווריום אחת לתקופה. הדגים הנפוצים ביותר כיום אלו דגי הזהב, הם גם קלים לטיפול וגם אינם דורשים תנאי מחייה מסובכים.

מה צריך כדי לגדל דגים?

כדי לגדל דגים עליכם לקנות אקווריום דגים, כאשר ישנם גדלים שונים ולבחור מהם. כאשר אתם בוחרים אקווריום קחו בחשבון שיהיה עליכם לנקות אותו אחת לתקופה, לכן בחרו בגודל שמתאים לאורח החיים והיכולות שלכם, כמו גם בהתאם לכמות הדגים שאתם מתכננים לגדל. מעבר לאקווריום אתם צריכים מזון דגים, מטהר מים, משאבת אוויר לאקווריום וקישוטים. תוכלו לבחור בקישוטים שונים יחד עם הילדים, הקישוטים מדמים את הסביבה הטבעית של הדגים ומעניקים להם גם מקום מסתור.

וכמובן... דגים!

לאחר שהאקווריום מוכן עליו לפעול למשך 24 שעות לכל הפחות, ללא דגים בתוכו. כשהוא מוכן לקלוט דגים, מומלץ להתחיל עם סוג אחד של דגים ולאחר שתשלטו בטיפול בהם, תוכלו להתחיל להוסיף סוגים חדשים לאוסף. ברוב המקרים מומלץ לבחור את הדגים בהתאם לסוג וגודל האקווריום, כאשר אתם יכולים להתייעץ עם המגדל בחנות, כדי שיעזור לכם לבחור את סוג הדגים שיצליח לשגשג אצלכם.

קחו בחשבון שישנם דגים שחיים ביחד יותר טוב מאחרים, ועד שהאוכלוסייה תתאזן יהיו לכם כמה וכמה אבדות. כמו כן, הקפידו להוסיף רק דגים בריאים לאקווריום, שכן דגים חולים יכולים להדביק את שאר הדגים במחלות.

מה דגים צריכים כדי לשרוד?

כדי לשרוד, הדגים שלכם לא צריכים הרבה, אלא רק:

מים נקיים אוכל איכותי ודיאטה מאוזנת מערכת סינון תאורה ערכה לבדיקת ואיזון רמות ה- PH משאבת אוויר

גידול דגים אומנם אינו דורש תחזוקה מרובה, אך הדגים כן זקוקים להשגחה. עליכם לשים לב שהמים שלהם נקיים, שהדגים בריאים ושכל המערכות באקווריום פועלות כשורה.

לסיכום,

דגים הם חיות מחמד נהדרות במיוחד בזכות העובדה שהם לא זקוקים לתשומת לב, זמן משחק, טיול או טיפוח. כמו כן תהליך הגידול והטיפול אינו מורכב ועדיין בכוחו ללמד ילדים צעירים אחריות. שימו לב שאתם מקפידים לנקות את האקווריום שלהם בתדירות הרצויה, האינדיקציה היא מים עכורים, כאשר עליכם לדעת כיצד לבצע את תהליך הניקוי בצורה יעילה ומיטבית על מנת שלא לפגוע בדגים.