לאחר שהקהילה היהודית בפורטו הכריזה רשמית כי היא מפסיקה לספק אישורים למבקשי אזרחות בפורטוגל, הודיעה הקהילה היהודית בליסבון על חידוש התהליך. עד ה-1 לספטמבר כל מי שיפנה בבקשת אזרחות, יהנה מהתנאים הקודמים. לחברת קמפוס פאס, בניהולו של אילון כסיף, ניסיון בעבודה של שנים מול הקהילה בליסבון - משמעותי לכל מי שרוצה להבטיח את קבלת אישור הקהילה.

קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

עשרות אלפים מבקשי אזרחות פורטוגלית מקרב מגורשי ספרד, שחיכו עד עתה בשל עיכובים כאלה ואחרים - יכולים כעת לקבל דרכון לפי התנאים הקודמים - כל עוד הבקשות יוגשו לממשלה עד ה-1 לספטמבר 2022 (כלומר, ה-31 באוגוסט הוא התאריך האחרון).

עד היום היו רגילים מבקשי אזרחות פורטוגלית להגיש את בקשותיהם דרך קהילת יהודי פורטו; אך מכיוון שזו כבר אינה מציעה את השירות מזה כמה חודשים - קהילת יהודי ליסבון לקחה על עצמה למלא את החלל, ולאפשר לזכאים לממש את חלומם לקבל אזרחות אירופאית. לאחר ה-1 לספטמבר ייכנסו לתוקפן הדרישות החדשות והמחמירות יותר , שיקשו על הזכאים לקבל אזרחות - אז כדאי למהר כל עוד אפשר.

למרות זאת, כדאי לזכור שיש הבדלים בדרישות גם בין הקהילות היהודיות שמטפלות בבקשות לקבלת אזרחות. "הגשת הבקשות לקהילת יהודי ליסבון מצריכה היכרות עם התהליכים והאישורים הנדרשים בקהילה זו, שהינם שונים וקצת יותר נוקשים בהשוואה לקהילת פורטו - שנחשבה למקלה בתחום", כך אומר אילון כסיף, הבעלים של חברת קמפוס פאס - המסייעת בקבלת אזרחות פורטוגלית לצאצאי המגורשים מספרד ופורטוגל. "לנו יש ניסיון בעבודה מול הקהילה בליסבון במשך שנים, עוד לפני התקופה בה ניתן היה להגיש בקשות לקהילה בפורטו."

עד כה הושהו אישורי הקהילות היהודיות למשך חודשיים וחצי, וזאת בשל רצף של פרשות בעייתיות שהתרחשו לאחרונה (פרשת רומן אברמוביץ' היא אחת מהן, כמו גם הקשחת התנאים לקבלת אזרחות - שינוי שממשלת פורטוגל רצתה לבצע מזה זמן רב ואכן ביצעה לאחרונה). לאור כל זאת לא ניתן היה להתחיל תהליכי קבלת אזרחות במשך התקופה האמורה, ורק כעת הודיעה קהילת יהדות ליסבון על חידוש התהליך.

כך תוודאו שתקבלו את אישור הקהילה היהודית

חובה לציין שדרישות החדשות והמחמירות שייכנסו לתוקף החל מספטמבר הקרוב, מבקשות הרבה מעבר להוכחת קשר היסטורי למגורשי ספרד ופורטוגל. סביר להניח שדרישות אלו ימנעו רבים מלקבל את הדרכון האירופאי המיוחל, ולכן כל עוד התהליך מתאפשר לפי הדרישות הקודמות - מומלץ להגיש את הבקשות כמה שיותר מהר, ובסיוע של אנשי מקצוע הבקיאים בהליכים הנהוגים בקהילת יהודי ליסבון.

רק חברות העובדות ישירות עם קהילת ליסבון ועם עורכי דין פורטוגליים המכירים את החוק על בוריו, יוכלו להבטיח לכם את קבלת אישורי הקהילה היהודית במתכונת החדשה. אומנם כעת עדיין מדובר בקבלת דרכון בתנאים הקודמים, אבל מומלץ מאוד שלא להקל ראש בקשיים שעלולים להיערם כבר בתחילת התהליך. פנייה למומחים בתחום זה, בדגש על עורכי דין היושבים ופועלים בפורטוגל עצמה, תקל על הפונים באופן משמעותי.

להבטחת מקומכם פנו לקמפוס פאס: 077-9966145

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

אולמות האירועים והגנים הטובים ביותר בחיפה וסביבתה

כאשר מדובר בחגיגת הרגעים החשובים ביותר בחיים, למקום יש תפקיד מכריע ביצירת חוויה בלתי…
קרדיט תמונה FREEPIK

פתרונות חדשניים לאוורור ונידוף עשן

בעודנו עוברים תקופה מהפכנית המאופיינת בהתקדמות חסרת תקדים בפתרונות אוורור ונידוף עשן,…
קרדיט תמונה FREEPIK

אילו סוגי בריכות כדאי להכיר לפני שמקימים בריכה ביתית?

תחילת תהליך הקמת בריכה ובחירת בריכה ביתית היא מאמץ מרגש, אך הוא מגיע עם חלק גדול של…
קרדיט תמונה FREEPIK

השכרת אוהלים לאירועים השונים

בעת תכנון אירוע חיצוני, אחת ההחלטות המרכזיות שתצטרכו לקבל היא בחירת המקום הנכון שיתאים לא…
קרדיט לתמונות PIXABAY

כסאות לפינת אוכל

פינת האוכל היא לב הבית. אנחנו יושבים בה כאשר אנחנו מארחים, מתארחים, בזמן איכות משפחתי או…
קרדיט תמונה FREEPIK

פילאטיס מכשירים בירושלים - Inspire Studio

התחילי את מסע הכושר שלך עם שיעורי פילאטיס מכשירים ב Inspire studio בירושלים