רועי מימרן, המייסד ויו"ר פורום החוסכים לפנסיה ואחד ממייסדי ארגון "מגמה ירוקה" הפועל למען איכות הסביבה, הכריז על מועמדותו לרשימת מפלגת העבודה לכנסת וצפוי לזכות בתמיכת הפעילים החברתיים והסביבתיים במפלגת העבודה

רועי מימרן. צילום: קרן לב
רועי מימרן. צילום: קרן לב

המייסד והיו"ר של פורום החוסכים לפנסיה ואחד ממייסדי "מגמה ירוקה", רועי מימרן, הודיע על התמודדותו בפריימריז הקרובים של רשימת העבודה לכנסת. מימרן, רס"ן במיל' ובהכשרתו מהנדס מחשבים וכלכלן שעבד בחברות הייטק, מוביל מזה שנים גם את מאבקי הפנסיה וגם מאבקים סביבתיים. הוא כיהן בעבר כחבר בוועד המנהל של "מגמה ירוקה" (ואחד ממייסדי הארגון), בוועד המנהל של "ישראל בשביל אופניים", וגם בארגון הגג של הארגונים הסביבתיים "חיים וסביבה", וכנציג ארגוני הסביבה בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה ת"א.

מימרן הוא גם אחד ממקימי "פורום כסף נקי", קואליציה משותפת של פורום הפנסיה עם ארגוני איכות הסביבה, שמטרתה לדאוג שכספי ציבור וחסכונות הפנסיה לא יושקעו בהשקעות הפוגעות באקלים וגורמות להתחממות העולמית, כגון תעשיית הדלקים הפוסיליים והאנרגיה הפוסילית. בעקבות פעילות הפורום, החלה הבורסה לניירות ערך לפרסם את מדד "אקלים נקי", הכולל רק חברות שנחשבות אחראיות סביבתית. כמו כן, בעקבות עליית המודעות בנושא הודיעו גם בתי ההשקעות "מגדל" ו"אלטשולר-שחם" על כוונתו להפסיק להשקיע בדלקים פוסיליים, ולצאת מהשקעות קיימות.

בנוסף, שימש מימרן חבר בוועד שכונת ל' בת"א, וגם עמד בראשו בין 2013 ל-2016. בין היתר הוביל מימרן את מאבק התושבים וארגוני הסביבה להפסקת השימוש במזוט בתחנת הכח רידינג בין השנים 2004 ל-2006, מאבק שאף גרם להשבתת התחנה לחלוטין במשך 3 חודשים בשנת 2006, עד שהופעלה מחדש בגז טבעי. בשנים 2018-19 היה מראשי תושבי ל' שהתנגדו לסגירת ופינוי שדה דב.

מימרן: "מאז שאני זוכר את עצמי, תמיד ייצגתי את ציבור האזרחים הפשוטים, ונלחמתי למען נושאים ציבוריים, מבחינתי התמודדות לכנסת היא המשך טבעי של הפעילות שלי וניסיון להשפיע מבפנים. אם אבחר לכנסת, בכוונתי לטפל בנושאי יוקר המחיה הגואה, לדאוג לאיכות הסביבה שלנו על מנת למנות אסון אקולוגי, וכמובן לתקן את מערכת הפנסיה, כדי לדאוג שלכולם תהיה פנסיה הוגנת".

פורום החוסכים לפנסיה שהקים מימרן החל לפעול רשמית כעמותה בשנת 2011, בחודש בו פרצה המחאה החברתית. מימרן הצטרף לצוות הכלכלה של ועדות "ספיבק-יונה", ועדות המומחים שבנו מצע למחאה החברתית, והציף את בעיות החסכון הפנסיוני. הפורום מינף את המחאה כדי לקדם את הטיפול בהגבלת דמי הניהול בפנסיה, באמצעות ועדות הכנסת והתקשורת, ונגד עמדת משרד האוצר אז.

לאחר שחברות בבעלות נוחי דנקנר, יצחק תשובה ואילן בן-דב ביקשו לבצע הסדרי חוב הכוללים תספורות, מימרן התייצב מטעם פורום החוסכים לפנסיה בוועדות הכנסת ואף באסיפות מחזיקי אג"ח (לאחר רכישת כמות אג"ח) והתנגד להסדרי חוב אלו, ודרש מהמוסדיים במקרה הצורך לממש את זכותם להשתלט על החברה. בסופו של דבר נאלצו הטייקונים להכניס את היד לכיס ולהעביר כסף לחברה כדי לשמור על השליטה.

בין היתר גם פעל מימרן מול משרד האוצר עם מינויו של משה כחלון לשר, כדי שהמדינה תדאג להעמיד אופציה של קרנות פנסיה בדמי ניהול מוזלים, וכך בא לעולם הנושא של "קרנות פנסיה ברירת מחדל" (כיום: "קרנות פנסיה נבחרות") שהוריד את דמי הניהול בשוק קרנות הפנסיה.