איזה כיף לאכול לחמניות במגוון טעמים, שלא נאמר לחמניות שהכנו בבית, שלא נאמר לחמניות שניתן להכיל בנקל ולטעם נהדר ולהתפנק בחצר, עם כוס תה או פשוט לקחת לפיקניק משפחתי ו/או זוגי בנוף הרים. או בכל סיטואציה והקשר אחר בו רוצים לאכול לחמניות ביתיות מפנקות. בכתבה זו נציג מתכון ללחמניות כוסמין שמצאנו בעצמנו ברשת.

 

כלים

 

כיצד ניתן להכיל לחמניות כוסמין בקלות?

ישנם מתכונים עבור לחמניות מקמח כוסמין שיכולים לעזור לנו לייצר לחמניות מגניבות, רכות וקלות להכנה שניתן לקחת לבית הספר, לעבודה ולהתפנק מהן גם בבית. יש לציין שכוסמין, גם אם נחשב לחלופה "בריאה" יותר, כביכול, עבור קמח חיטה רגיל, שלא נאמר קמח לבן, עדיין מכיל גלוטן – לשיקול המכינים. את המתכון הבא ניתן להכין תוך 15 דקות. האם זה אומר שתוך רבע שעה יהיו לחמניות כוסמין טריות? לא. אך סך כל ההתעסקות אמור להיות כרבע שעה, כאשר השאר זה פשוט אלוהים עושה את קסמו בתנור האפייה. כאמור, מדובר במתכון יחסית בסיסי, שתוצרתו יכולה להיות כשרה.

מה לגבי הבצק של הלחמניות?

איך מכינים את הבצק של לחמניות הכוסמין? ובכן, מכינים מראש את הרכיבים, לרבות:

חצי קילו קמח כוסמין כף שמרים יבשים אחת 3 כפות רסק תפוחים (התאמנו את זה מהמתכון המקורי, בו היה כתוב 3 כפות סוכר לבן. אנחנו לא נמליץ על מתכון שאלו רכיביו, אך אם בכל זאת רוצים לעשות שימוש במייצב – רסק תפוחים יכול להתאים. ניתן לשחק עם הכמויות כדי לראות מה עובד). כף שטוחה של מלח דק 3 כפות של שמן זית ביצת לארג' אחת (L) 230 מ"ל של מים פושרים (יכול לצאת ככוס פחת 2 כפות. אם כי זה תלוי בגודל הכוס והכפות)

מה לגבי ציפוי הלחמנייה?

מה לגבי הציפוי של הלחמנייה – גם אותו יש להכין. ובכן, גם עבורו ישנם רכיבים שניתן להכין מראש ולמפרע. כדי להכין את הציפוי יש להכין את הרכיבים הבאים:

ביצת לארג' אחת (טרופה) 2 כפות מים חופן שומשום אחד – או לחילופין, קצח או גרעיני חמנייה

מה לגבי סדר ההכנה?

כעת כשיש לנו את הרכיבים הן עבור הבצק והן עבור הציפוי נוכל לשאול כיצד מכינים את הלחמניות. ובכן, להלן סדר הפעולות שהופיעו במתכון המקורי ברשת:

ראשית, נתייחס לבצק. יש ללוש את קמח הכוסמין, השמרים, המלח, השמן, הביצה ורסק התפוחים (כתחליף הסוכר הלבן) בקערת מיקסר עם וו לישה. באם הופתעת שמתכון זה מערב קערת מיקסר, אולי כדאי לחקור קצת ברשת כדי לבדוק מה ניתן לעשות במקום קערת מיקסר. יש למזוג את המים לתוך הלישה שבקערת המיקסר. לא בבת אחת, אלא כדרך זרזוף דק ואיטי ולהמשיך בלישה תוך כדי. זאת עד קבלת שכבה אחידה של בצק חלק. באם מתקבל בצק דביק יתר על המידה ניתן להוסיף מעט קמח, עד שרואים כי הבצק אכן נפרד מדפנות הקערה. לחילופין, באם הוא "יבש" מדי, ניתן להוסיף מעט מים. יש לכסות את הקערה המדוברת בשכבה של ניילון נצמד ולהתפיח כשעה עד שעה וחצי. זאת עד שנדמה שהבצק הכפיל את נפחו. לאחר מכן, יש להכין תנור על חום של 180 מעלות, כמו גם לרפד את תבנית התנור שיעשה בה שימוש – בנייר אפייה. יש לקמח את משטח העבודה, כעת מתחילים לעבוד עם הבצק. יש לחלק את הבצק שהתקבל ל-2 חלקים. את 2 החלקים שהתקבלו, יש לחלק ל-2 נוספים. יש להמשיך עד שמתקבלים 16 חלקי בצק שווים. יש לקחת את כל אחד מחלקי הבצק ולכדרר אותם לכדורים, אותם יש להניח על תבנית האפייה המרופדת. יש לכסות במגבת, ולהתפיח כ-30 דקות. כעת יש להתייחס להכנת הציפוי. ניתן לטרוף את הביצה בקערה עם המים, ולצבוע את הלחמניות לאחר שתפחו. יש לפזר כמות מועטה של שומשום, או דבר מה אחר שרוצים. יש להכניס לתנור ולאפות 20 דקות. או, עד שהלחמניות נהיות זהובות ורכות. ניתן לבצוע את הלחמניות הטריות ולמרוח בתוכן ממרח רצוי או לאכול כך.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים