אדם בוגר ישן בדרך כלל 6 עד 8 שעות ביממה, כך שבמשך שנה אנחנו מבלים על המזרן בחדר השינה בין 2,000 ל-3,000 שעות. השימוש האינטנסיבי מוביל באופן טבעי להיווצרות כתמים - כתמים שגם אם הם מכוסים בסדין עדיין הם משפיעים לרעה על איכות השינה.

כלים
הסרת כתם ממזרן
הסרת כתם ממזרן

איך מסירים כתמים ממזרן? הטיפים בעמוד זה יעזרו לכם להיפטר מכל לכלוך ולשמור על המזרן לאורך זמן.

מה לא לעשות?

עוד לפני הדרכים שבהן ניתן לנקות כתמים ממזרן ולשמור עליו נקי באופן כללי, יש כמה כללים לגבי מה אסור לעשות כדי לא לפגוע במזרן. הכלל הראשון הוא לא להרטיב אותו. במזרן רטוב צומחות פטריות ומתפתח עובש, והתוצאה עלולה להיות פגיעה קשה בדרכי הנשימה. אם משתמשים בנוזל לניקוי כתם, חובה לוודא ייבוש מלא מיד לאחר הניקוי.

הכלל השני הוא להימנע מחומרים אגרסיביים כמו אקונומיקה או כלור. באופן כללי אסור לחשוף את המזרן לחומרים שיש בהם יותר מ-5% חמצן פעיל. כמו כן יש להיזהר משימוש עם חומרי ניקוי בעלי ריח עז, משום שהריח עלול לדבוק במזרן ולשבש את השינה.

ניקוי כתמי שתן או נוזלים אחרים (קפה, יין)

כתם שתן יש להסיר תוך זמן קצר ככל האפשר מרגע שהוא נוצר. שיטה ביתית אפקטיבית היא לערבב חומץ טבעי עם מים חמימים, ביחס של 1 ל-1. מורחים את התערובת על הכתם באמצעות מטלית רכה, בלי ללחוץ כדי שהנוזלים והלכלוך שבכתם לא ייספגו בעומק המזרן. במידת הצורך אפשר להבריש את האזור, בעדינות. לאחר מספר דקות לוקחים מטלית יבשה וסופגים את הנוזל. לאחר מכן מייבשים את המזרן בשמש או עם פן.

ניקוי כתמים מוצקים

עבור כתם מוצק - למשל עקב הקאה או רוטב עגבניות שנשפך על המזרן - מומלץ להיעזר במי חמצן. בכל מקרה השלב הראשון הוא איסוף המוצקים בזהירות מבלי להספיג אותם בתוך המזרן. לאחר השימוש במי חמצן אפשר לעבור על הכתם עם תמיסה דומה לזו שמנקה כתמי שתן.

ניקוי מקצועי

גם הקפדה על כל הכללים הנ"ל לא תמיד מבטיחה מזרן נקי באמת. מי שכן יכולה להבטיח מזרן נקי לגמרי, גם מבחוץ וגם מבפנים, היא חברת ניקיון עם ניסיון ועם ציוד משוכלל במיוחד. ניקוי מקצועי אחת לשנה מאפשר שינה ערבה ועמוקה, ובזכותה תפקוד מיטבי בשעות הערות.

באתר של חברת הניקיון פרופסור לניקיון - pcln.co.il - תמצאו עוד טיפים לניקיון מזרנים, וגם ספות, שטיחים, ריפודי רכב ועוד. מוזמנים להיעזר במידע כדי לשמור על בית נקי באמת.