מימוש הזמנות טוב יותר: פעולות יעילות מובילות לזמני אספקה מהירים יותר וללקוחות מרוצים יותר. זה מתבצע על ידי זיהוי שיטות הובלה מהירות יותר ושיטות משלוח יעילות יותר.
שירות לקוחות: משלוחים אמינים בזמן מובילים לפחות החזרות ולהורדת עלויות שירות לקוחות.
קבלת החלטות אופטימלית: נראות טובה יותר של העלויות עוזרת לכם לבחור את הדרך הטובה ביותר קדימה. ניתוח מאזן העלויות של הובלה, הפצה וייצור יגלה הזדמנויות חיסכון ויעילות תפעולית.
צמצמו את עלויות התפעול: אזורים נפוצים לחיסכון כוללים תכנון, ניהול צוותים, מיקור, הובלה, משלוח ועוד. סמנו את העלויות שלכם כדי להשוות את עצמכם לנורמות בתעשייה, ואז התחילו משם.
יחסי ספקים טובים יותר: שרשרת אספקה יעילה כוללת שיתופי פעולה עם ספקי מפתח שעוזרים לכם לצמצם את עלויות המלאי, להאיץ את ההגשמה ולהבטיח זמינות מוצרים באמצעות לוגיסטיקה נכונה.
ניהול מלאי משופר: תחושה מדויקת של רמות המלאי היא חיונית כדי לצמצם עלויות ולהבטיח שתוכלו לעמוד בביקוש. תוכנה לניהול מלאי מאפשרת לכם להימנע מתרחישים שאזלו מהמלאי תוך מניעת רכישת מוצרים עודפים, ועלויות המשלוח הנלוות הגבוהות יותר, בתוספת העלויות הנוספות של אחסון מלאי עודף.
שיטות עבודה מומלצות לאופטימיזציה של שרשרת אספקה
אסטרטגיית אופטימיזציה אפקטיבית של שרשרת האספקה תלויה בניתוח יעיל ואחריו תכנון. התחילו בבדיקת המצב הנוכחי של שרשרת האספקה שלכם, כולל:
- מתקנים
- מלאי
- עלויות הובלה
- יחסי ספק
- שיטות מבצעיות
כדי לייעל את שרשרת האספקה , תצטרכו לגשר על הפער בין הביקוש החזוי לבין הפעולות הנוכחיות. המצב של כל חברה משתנה בהתאם ללקוחות, הייצור ויחסי הספקים שלה. אין תיקון סטנדרטי לאופטימיזציה של שרשרת האספקה, אבל כדאי לשים לב לקומץ של מדדי מפתח בניתוח שלכם, כמו:
- שיעור מילוי
- מחזור מלאי
- מחזור זמן שרשרת האספקה
- ימי מכירות יוצאים מן הכלל
- קצב הזמנה מושלם
- החזר רווח גולמי על השקעה
ערכו השוואה בין החברה שלכם מול תקני התעשייה כדי לאמוד את הביצועים שלכם. לאחר שזיהיתם אזורים הזקוקים להאצה או ייעול – תכננו כיצד לבצע את השינויים הללו בחלון זמן מתאים.