עם ברזל, בלי ריפוד, כזו שמתאימה להנקה או לספורט – יש מגוון עצום של חזיות ולכל סוג יש צורה שונה ומטרה אחרת. אז איך תדעי איזו חזייה לרכוש? הנה כל מה שאת צריכה לדעת על הסגנונות השונים של החזייה בכדי שתוכלי לעשות את הבחירה הנכונה והמתאימה ביותר עבורך.

כלים
קרדיט לתמונה: pexels
קרדיט לתמונה: pexels

צורות שונות של חזיות

יש חזיות עם ריפוד, אחרות ללא ריפוד כלל, יש חזיות בצורה של V ואחרות מכסות את כל החזה. לנשים בעלות חזה גדול מומלץ לרכוש חזיות בעלות מבנה מלא, כזה שיעניק קו מתאר חלק מתחת לבגדים. מהצד השני, אם את מעוניינת ללבוש גופיה או חולצה בעלת מפתח רחב, הרי שהחזיה המלאה עלולה לצוץ מתחת לבגד, ועל כן אפשר למצוא חזיות בעלות מבנה של חצי, או מבנה V שמשאירה את המחשוף חשוף. במידה וניחנת בחזה קטן ואת מעוניינת באשליה של גודל, הרי שחזיית הפוש אפ היא פתרון אידיאלי. חזיות הפוש אפ מרימות את החזה כלפי מעלה ומעניקות מראה מלא. מהצד השני, לנשים בעלות חזה מאוד גדול חזיות המינימייזר יעניקו את האשליה ההפוכה ויספקו תמיכה מלאה ונוחה.

עם ריפוד או בלי ריפוד

ישנן נשים המעדיפות חזיות כותנה פשוטות, אחרות דווקא יעדיפו את חזיות הריפוד שמספקות נפח לחזה. כאן, מדובר לרוב בהעדפה אישית. עם הגיל, נוצרת נפילה של השדיים, ולכן, פעמים רבות החזיות המרופדות יחזיקו טוב יותר ויעניקו צורה ומבנה אחיד לחזה מבעד לבגד. גם כאשר מדובר בריפוד, אפשר למצוא סוגים שונים של ריפודים, דקים במיוחד או עבים, מלאים או חצאים.

ברזלים לתמיכה נוספת

חזיות עם פס ברזל החבוי בחלק התחתון נועדו לשמש תמיכה נוספת לחזה, יחד עם זאת יש נשים שגורסות כי פסי הברזל אינם נוחים על גבי הגוף. כך או כך גם כאן מדובר בהעדפה אישית וכל אישה תבחר את אשר נוח לה ומתאים לה על הגוף. בעבר, חזיית הברזלים נחשבה לאיכותית יותר מאחר שהיא הצליחה להעניק את התמיכה המתאימה לחזיות העשויות מכותנה או תחרה, היום החומרים בהם משתמשים לחזיות השתנו, ולכן ניתן למצוא חזיות ללא ברזלים שיספקו את אותה התמיכה הרצויה, אך עם יותר נוחות וגמישות לגוף.

מידת החזיות

נשים רבות הולכות במשך שנים ארוכות עם מידה שגויה של החזיה, פשוט כי הן מעולם לא עברו התאמה נכונה. מידת החזיות מסומנות לפי גודל הקאפ: A,B,C,D וכן הלאה, וההיקף מסומן לפי מספר: 70,75,80,85,90 וכן הלאה. חשוב לדעת, כי גם אם עברת התאמה מדויקת של מידת החזיה, במשך השנים החזה משתנה ובהתאם גם המידה. כמו כן, יש לקחת בחשבון שצורת ומבנה החזיה עשויה להשפיעה על המידה. אז למה לשים לב? אם החזיה משאירה סימנים לאחר שאת מורידה אותה, היא בהחלט לא מתאימה לך. מהצד השני, אם את מצליחה להשחיל אצבע מבעדה, את צריכה להקטין את גודל הרצועה. כשאת מודדת חזייה בחנות, מומלץ לנסות לנוע איתה, להתכופף ולהרים ידיים ולבדוק כי החזייה יושבת טוב על הגוף ואינה זזה ממקומה.

בבואך לרכוש חזייה חדשה, בדקי קודם כל את הצורך שלך, האם את זקוקה לתמיכה מלאה וטובה, או רק לכיסוי. שנית, השימוש של החזיה, מתחת לחולצת טריקו מבד מעט שקוף, או לפעילות ספורטיבית. הדבר האחרון אליו יש להתייחס הינה למידה של החזיה. אל תהססי למדוד, לבדוק ולבקש עזרה על מנת למצוא בדיוק את החזיה המתאימה ביותר למבנה הגוף שלך.