כפי שאתם בוודאי יודעים, בשנים האחרונות עולים יותר ויותר רכבים חשמליים על כבישי ארצנו. זוהי מגמה מבורכת לכל מי שאיכות הסביבה חשובה לו ורוצים לנשום אוויר יותר נקי, שלא לדבר על רמת הרעש הנמוכה של רכבים חשמליים. עם זאת, כאן נכנסת לתמונה הסוגיה החדשה של טעינת רכבים אלו, ובה יעסוק המאמר הבא.

 

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

אפשרויות לטעינת רכבים חשמליים

כיום טעינת רכבים חשמליים יכולה להתבצע במספר דרכים. קודם כל, ברחבי הארץ פזורות עמדות טעינה ציבוריות, לא רבות אמנם, אבל קיימות כאלו. שנית, בתחנות תדלוק של החברות השונות קיימות עמדות טעינה, ובהחלט ניתן להשתמש בהן. מדובר בעמדות של טעינה מהירה, כלומר טעינה שלוקחת בערך מחצית השעה על מנת למלא את החלק הארי של הסוללה ולהמשיך לנסוע. זה אולי די מהיר יחסית לטעינה רגילה, אבל עדיין מדובר בפרק זמן לא מבוטל – שלא לדבר על העובדה שלעיתים יש עוד אנשים שממתינים בתור. לכן, ככל האפשר מומלץ לצאת מהבית כשהרכב כבר מלא וטעון. אם כן, האפשרות השנייה היא טעינה מהבית הפרטי שלכם, ולשם כך צריך עמדות טעינה שמחיריה נעים על פני אלפי השקלים הבודדים. ככל שתשקיעו בעמדת טעינה טובה וחזקה יותר, כך זמני הטעינה ירדו וכמובן גם האמינות תעלה. כך למשל, יש עמדות טעינה ביתיות שיכולות להטעין את הסוללה בתוך 3 או 4 שעות, ויש כאלו שלוקח להן גם 10 שעות ולעיתים אף יממה שלמה.

ומה קורה עם טעינת חשמל אם אני גר בבנין משותף?

כאן הדברים קצת יותר מורכבים. קודם כל כי צריך לקבל את ההסכמה של כל בעלי הדירות האחרים כדי להתקין עמדת טעינה משלכם. ושנית, כי ריבוי הרכבים החשמליים בבניין יוצר עומס על התשתיות, דבר העלול להוביל להפסקות חשמל ואף לבעיות בטיחות. יתר על כן, לעיתים קיימת בעיה של חישוב צריכת החשמל והתחשבנות מול וועד הבית או חברת הניהול של הבניין.הפתרון לבעיה זו מצוי בעמדות טעינה חכמות ומתוקשרות שמציעות כיום כמה חברות. מדובר בעמדות שיודעות לחלק את צריכת החשמל בין הרכבים באופן אקטיבי ודינאמי, מה שמאפשר להטעין יותר רכבים בו זמנית על אותה תשתית חשמל של הבניין. בנוסף, העמדות האלו יוצרות הפרדה בין טעינת הרכבים לבין שאר מערכות החשמל בבניין, דבר התורם לבטיחות. כמו כן, עם העמדות האלו ניתן לטפל אוטומטית ומרחוק בבעיות ותקלות. ולא פחות חשוב, הן מבצעות את תחשיבי הצריכה ואף את הגבייה לוועד הבית באופן אוטומטי. בחלק מהן אתם גם מקבלים אפליקציה לנייד שמאפשרת התחלת והפסקת הטענה מרחוק, היסטוריית ההטענות, החיובים שלכם ועוד.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

הפלות חוזרות בתחילת הריון - חשוב שתדעו

אובדן הריון הוא בהחלט בשורה קשה לכל סוג, בהחלט במקרים בהם מדובר באובדן שמתרחש יותר מפעם…
קרדיט תמונה FREEPIK

קרטונים למעבר דירה וחשיבותם

א. הגדרה של קרטונים למעבר דירה קרטונים להובלה, הידועים גם כקופסאות הובלה, הם קופסאות…
קרדיט תמונה FREEPIK

ערעור על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ונהיגה בשכרות פעם שניה

האם המסע שלך להשבת זכויות הדרך שלך נתקל במחסום נוסף עם החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים…
קרדיט תמונה FREEPIK

נהיגה תחת השפעת סם- איך עורך דין תעבורה יכול לסייע לכם להתמודד עם זה?

שלילה של מינימום שנתיים לרישיון הנהיגה לאחר נהיגה תחת השפעת סם יכול להיות העונש שתקבלו.…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך יעזור לנו ליווי עורך דין בתביעת נכות כללית

יציאה למסע של תביעת נכות יכולה לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט במבוך, עם פיתולים וסיבובים…
קרדיט לתמונות PIXABAY

חדשנות טכנולוגית ברפואת אורתופדיה

ניתוח החלפת ירך הוא הליך כירורגי שכיח שמטרתו להקל על כאבים ולשפר את התפקוד של המפרק…