הבשורה על הסצנה הקולינרית בתל אביב היא כמובן לא בשורה חדשה. אנשים מרחבי העולם, מגיעים אל העיר הגדולה, התוססת והייחודית כדי ליהנות מאוכל, שתייה ובילויים בלתי פוסקים ברמה בינלאומית. אז אם אתם פודיז בלתי מתפשרים כאלה שטעמו כבר את כל מנות הדגל של מסעדות היוקרה, הנה הצעה אחרת עבורכם- יום בילוי בעיר בעקבות אוכל רחוב טעים, מסתורי, מהיר ועם ריחות שפשוט יחייבו אתכם לעצור ולזלול. כמו כל עיר גדולה המכבדת את עצמה, גם בתל אביב מחכה לכם אוכל רחוב ייחודי ומטריף. אז זה הזמן להיפטר מהגינונים המהודרים וליהנות מאוכל טעים על אמת במחירים שפויים לכל כיס. קדימה, בואו נצא לדרך ונגלה מה הן מנות הרחוב המוצלחות לשנת 2022.

כלים
קרדיט תמונה: pexels
קרדיט תמונה: pexels

 

המפתיעה

בסמטה מעט אפלולית על שדרות הר ציון פינת דרך שלמה, מסתתרת לה מסעדת מוטפאק, שמנת האיסקנדר שלה כבר הולכת לפניה. השיפוד הטורקי השמנוני והנהדר ששמו הולך למרחקים ומביא אנשים גם מחוץ לעיר כדי לטעום מהנחמה העילאית הזו. השילוב בין בצק, רוטב עגבניות וחתיכות בשר שמנוניות הוא אחד השילובים שכנראה יישארו מנצחים לנצח, וללא ספק גם בשנת 2022.

 

גן עדן בין שתי פרוסות

כל מי שצפה בסדרה חברים כבר יודע מה היה מוכן ג'ואי לעשות כדי להציל את הכריך קציצות האגדי שלו. כנראה שכדי לאכול את הכריך הבא גם אתם תהיו מוכנים לעשות הרבה, הרבה מאד. את הכריך הבא הכינה כנראה מאמא איטלקייה, ממש כמו בסרטים. מי היה מאמין שבשרונה מרקט, תוכלו למצוא סנדוויץ' עם קציצות בשר שינחם אתכם ויפתור לכם טראומות ילדות שכנראה אפילו לא ידעתם שיש לכם. כריך עם קציצות, המוגש בלחם רך שמרגיש כמו שילוב בין חלה לג'בטה ממולא בקציצות עגולות עם טעמים מושלמים ורוטב עגבניות סמיך, שמנוני ומרגש. ספיגת הרוטב בתוך הלחמנייה יוצרת סוג של ביס שלא ייצא לכם מהראש עוד הרבה זמן.

 

הלילית

כולנו מכירים את זה שאחרי ערב של בילוי, שתיית אלכוהול והנאות, אנחנו נתקפים רעב למאכלים שמנוניים וזמינים. הנשנוש המקסיקני הממוקם בשוק לוינסקי בסמוך לכל מקומות הבילוי הטובים ביותר, הוא אופציה חדשה ונהדרת. טאקו, טורטיית התירס הבצקית, עם תוספות נפלאות ומקסיקניות בפנים כמו גוואקמולה, חלפיניו, צ'דר ושמנת חמוצה, הם כל מה שאנחנו צריכים כדי לסיים ערב אגדי במיוחד. המחירים הנגישים במקום, יחד עם הישיבה הנעימה והאפשרות להזמין קוקטיילים, הופכים את המקום לסיומת נהדרת ללילה.

 

העתיקה

לא אחת, כשאנו חושבים על אוכל רחוב, אנו חושבים על מנות עתיקות, כאלו שאוצרות בתוכן היסטוריה מרתקת וטעמים שכמעט וכבר חלפו מן העולם. המנה הבאה עונה בדיוק על הקריטריונים האלה, ויש מאחוריה מסורת יפואית שהולכת מאה שנה אחורה. את המנה המכונה זיזו המציא לא אחר מאשר סבא-רבא של זיזו עצמו. המסעדה כוללת סיפור היסטורי חוצה גבולות, המתחיל ביפו, ממשיך לירדן וחוזר ליפו. מלבד ההיסטוריה, הטעמים ממשיכים לנצח גם בעולם המודרני ובשפע הקולינרי של היום. המנה כוללת פאתה, קרעי לחם המבושלים יחד עם חומוס, בתוספת גרגירים ברוטב יוגורט וטחינה. זה אולי נשמע פשוט, אך מדובר בתענוג שאין שני לו.

 

הביתית

בואו נודה באמת, עם כל הכיף הטמון באוכל רחוב, לפעמים בא לנו שהוא יגיע ישירות אלינו הביתה. בדיוק בשביל זה, פיצה תל אביב היא האופציה הגבינתית והמנחמת שיכולה להגיע ישירות עד הבית לזלילה נפלאה מול הנטפליקס, בימים האלו שפשוט אין לנו כוח לצאת מהדלת. פיצה משלוחים עם כל התוספות האהובות, זה לפעמים כל מה שצריך ביום חורפי, קיצי, או כל רגע אחר שאנחנו פשוט צריכים זמן לעצמנו בבית, מבלי הפרעות של העולם החיצון.

עדכונים אחרונים