אין כמו אמבטיה מפנקת בסוף של יום ארוך, או מקלחת מרעננת על הבוקר בחדר רחצה נעים, מרווח ומותאם לצרכים שלכם. מעוניינים לחדש את חדר האמבטיה שלכם או לעצב אותו מחדש, אך לא בטוחים כיצד לעשות זאת? המדריך הבא מיועד בדיוק עבורכם

קרדיט תמונה Shutterstock
קרדיט תמונה Shutterstock

 

חדר האמבטיה הוא ללא ספק אחד החדרים החשובים ביותר בבית. בחדר זה אנו לרוב נרגעים אחרי יום ארוך, מנהלים את שגרת הבוקר והערב שלנו ונהנים מזמן קצר שמוקדש אך ורק לנו. מסיבה זו, על חדר האמבטיה שלנו להיות כמה שיותר מזמין, נעים, מרגיע ואסתטי, וכמובן עליו להתאים לצרכים המדויקים של בני הבית. איך תהפכו את חדר האמבטיה לחדר החלומות שלכם? לפניכם המדריך השלם.

טרנדים חמים

כמדי שנה, עולם האופנה חולש גם על עיצוב הבית, וטרנדים חמים צצים כדי לבשר לנו על השינויים והחידושים הצפויים. כצפוי, הטרנדים הללו נוגעים גם בחדרי האמבטיה, אז עוד לפני שניגש להמלצות פרקטיות בנוגע לעיצוב, בואו נכיר את הטרנדים הבולטים ביותר בחדרי אמבטיה כיום:

  • שימוש בחומרים טבעיים – חומרים טבעיים, כמו עץ טבעי וחשוף, אבן טבעית ועוד, הם חלק אינטגרלי מעולם העיצוב כיום, בעיקר כיוון שהם מאפשרים לנו להתחבר לטבע ומסייעים ליצור חללים יפים ומרגיעים יותר.
  • ירוק בעיניים – בהמשך ישיר לסעיף הקודם, כיום נעשה יותר ויותר שימוש בעציצים, צמחים ופרחים בחדרים השונים שבבית, וביניהם גם חדר האמבטיה. למעשה, ישנם צמחים שמשגשגים יותר בסביבה לחה ואף נחשבים למטהרי אוויר, כמו למשל הפוטוס.
  • חללי רחצה שקופים – חללי רחצה שקופים מסייעים ביצירת מראה יוקרתי יותר בחדר האמבטיה, ובייחוד כאשר החזית השקופה של חדר האמבטיה מתמזגת עם חדר השינה ויוצרת תחושה של חלל גדול יותר, ללא מחיצות. אמנם לא מדובר בטרנד פרקטי במיוחד, אלא בכזה שמיועד בעיקר לחדרי אמבטיה שנמצאים בתוך חדר השינה, אך אין ספק כי הוא נחשב לדומיננטי במיוחד כיום בעולם העיצוב, וכי הוא מסייע ביצירת מראה מרהיב ביותר בחדר האמבטיה.

מינימליזם – עיצוב מינימליסטי הוא עיצוב שנשען לרוב על מספר מצומצם של צבעים, כמו גם על קווים ישרים ומראה "נקי" יותר באופן כללי. עיצוב כזה אינו מעמיס על החדר בצבעים או בחפצים, ומייצר מראה אלגנטי ונקי במיוחד לחדר האמבטיה.

טיפים לעיצוב חדר האמבטיה

לאחר שהבנו מהם הטרנדים הבולטים כיום בתחום עיצוב חדרי האמבטיה, הגיע הזמן להבין איך ניתן לעצב את חדר האמבטיה באופן פרקטי. לפניכם כמה טיפים חשובים שיש לתת עליהם את הדעת בתהליך:

  • החליטו על תקציב – התקציב הוא ללא ספק אחד האלמנטים החשובים ביותר בבואנו לשפץ או לעצב את חדר האמבטיה, שכן הוא זה שיקבע כיצד בדיוק נעשה זאת, על מה לא נוותר ועל מה ניאלץ להתפשר. אם יש לכם תוכנית שיפוץ מאוד ספציפית לחדר האמבטיה שאינכם מעוניינים להתפשר עליה, אך מנגד – התקציב שלכם לא מאפשר זאת, תמיד תוכלו לשקול להיעזר בהלוואה לכל מטרה*. מדובר בהלוואה ללקוחות כל הבנקים, שלרוב מתאפיינת בתנאי החזר נוחים. אם אכן החלטתם לקחת הלוואה, אל תשכחו לוודא שאתם מכירים ובוחנים את תנאי השירות, ההחזרים והריביות. זאת כדי שתוכלו לוודא שבחרתם בהלוואה המתאימה ביותר לכם ולצרכים שלכם.
  • החליפו את הריצוף ואת חיפויי הקיר – החלפת האריחים של חיפויי הקיר או הריצוף, לרוב תשדרג אוטומטית את חדר האמבטיה ותסייע לנו לשנות לחלוטין את המראה שלו, גם אם לא ניגע כלל בשאר החלקים האחרים.
  • עשו שימוש באביזרים משלימים – אביזרים משלימים הם בין הדברים החשובים ביותר בחדר האמבטיה, שכן הם אלה שיוצרים את האווירה בחדר, קובעים את הטון העיצובי שלו ומייצרים חוויית שימוש נעימה וטובה יותר. מסיבה זו, חשוב מאוד לבחור את האביזרים הללו בקפידה ותוך התאמה לשאר העיצוב שבחדר. למשל, אם הלכתם על מראה של חומרים טבעיים, השלימו את כל האביזרים כמו פח זבל, מעמד למברשת שיניים, סבונייה, מיכל לסבון רחצה ועוד, באותם חומרים, כדי ליצור הרמוניה.
  • קחו בחשבון את הגודל של חדר האמבטיה – הגודל של חדר האמבטיה גם הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר שיש לחשוב עליהם שכן הוא זה שיקבע אם תבחרו באמבטיה, במקלחון או בשניהם, באילו אביזרים תשתמשו ואילו צבעים תבחרו לחדר האמבטיה. לצורך העניין, ככל שחדר האמבטיה קטן יותר, כך עדיף לבחור בצבעים בהירים יותר, ש"יפתחו" את החדר ויספקו לנו תחושה של מרחב. בחדרי אמבטיה גדולים, לעומת זאת, ניתן בהחלט לעשות שימוש בצבעים כהים, כמו לשלב קיר כהה בתוך חלל המקלחון.

משדרגים את חווית הרחצה

אם גם אתם מאלו שלא מתחילים או סוגרים את היום בלי ביקור מפנק בחדר האמבטיה, אין סיבה שלא תשקיעו מעט מחשבה ולא המון תקציב כדי לשדרג ולעצב מחדש את חדר האמבטיה שלכם. כמה תוספות קטנות או גדולות וחווית הרחצה היומית תשתפר פלאים.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…