ביום שני הבא, ה-13.3, בשעה 16:30 בהר הרצל, תתקיים האזכרה של לוי אשכול ואחריה ישוחח הסופר אשכול נבו, נכדו של לוי אשכול, עם הסופרת שהרה בלאו. על דמוקרטיה, כתיבה, והערכים האנושיים הפשוטים והבסיסיים.

*הסופר אשכול נבו כותב בפוסט בפייסבוק לקראת האירוע: ״כמה חסרים לנו היום מנהיגים שיודעים לגשר ומחפשים את המכנה המשותף״.

כלים
כרזת האירוע של יום לוי אשכול
כרזת האירוע של יום לוי אשכול

את הדברים כתב בפוסט לקראת אירוע האזכרה של סבו אשכול נבו ביום שני.

בפוסט המלא כתב נבו: ״לא הכרתי את סבא שלי, לוי אשכול ז"ל. לצערי הוא נפטר לפני שנולדתי. את הדמות שלו בניתי עם השנים, לאט לאט, מסיפורים שאנשים סיפרו לי עליו. מהסיפורים עולה דמות שאני גאה לשאת את שמה. ראש ממשלה שהצליח למרבה הפלא להיות גם פוליטיקאי וגם בן אדם. אבא שהצליח לתת למרבה הפלא לארבע בנותיו, בזמן המועט שהיו לו איתן, תחושה שהן אהובות ללא תנאי. יהודי חם וחכם שהיטיב להשתמש בהומור כדרך לפתור קונפליקטים וידע להתפשר ולהתפשר עד שהשיג את מה שרצה״.

עוד כתב: ״בשנים האחרונות אני חושב עליו הרבה גם בהקשר הפוליטי. ב1964, למשל, נענה סבא שלי לבקשה של מנחם בגין ולהעלות את עצמותיו של זאב ז'בוטינסקי לארץ. ובכך – סיים באחת דיון ציבורי סוער שנמשך שנים ופילג את העם.

כמה חסרים לנו היום מנהיגים שיודעים לגשר, שמחפשים את המכנה המשותף, שלא מתביישים להסס לפני החלטות גורליות, ושמצליחים, איכשהו, לא לאבד מגע עם הערכים האנושיים הפשוטים והבסיסיים״.

״כמה חסרים לנו היום מנהיגים שיודעים לגשר, שמחפשים את המכנה המשותף, שלא מתביישים להסס לפני החלטות גורליות, ושמצליחים, איכשהו, לא לאבד מגע עם הערכים האנושיים הפשוטים והבסיסיים. ב1964, למשל, נענה סבא שלי לבקשה של מנחם בגין ולהעלות את עצמותיו של זאב ז'בוטינסקי לארץ. ובכך – סיים באחת דיון ציבורי סוער שנמשך שנים ופילג את העם״.

האזכרה של ראש הממשלה לשעבר, לוי אשכול, תתקיים בשעה 16:30 בהר הרצל ביום שני. בשעה 17:00 יתחיל האירוע עם אשכול נבו ושהרה הבר. הציבור מוזמן להגיע בהרשמה מראש.