מתי זה הזמן להזמין את מאלף כלבים מקצועי? בכנות, ממש בהתחלה. אם תתחילו את האימון של הגור שלכם מוקדם, הסבירות שהוא יזדקק לשינוי התנהגות מאוחר יותר קלושה. אך בהנחה שוויתרתם על אילוף מוקדם, איך תוכלו לדעת שאתם זקוקים לעזרה של מקצוען? הנה 5 סימנים שיספרו לכם באופן חד משמעי שהכלב שלכם זקוק לאימון ושהגיע הזמן לקחת קורס אילוף כלבים מקצועי.

כלים

 

תחילה, חשוב להדגיש, שהתנהגות לא נאותה מצד כלבכם יכולה להיות מטרד רציני, אך במקרים מסוימים, היא עלולה לסכן אתכם ואת הסביבה. בסופו של דבר, כלב לא מאולף עלול להקשות עליכם לחיות במחיצתו, ואף לפגוע במערכות היחסים לכם עם הסביבה – השכנים, חברים ובני משפחה שמגיעים לבקר בביתכם וכדומה.

אתם לא צריכים יותר מזה. הנה 5 סימנים שיבהירו לכם שהגיע הזמן להירשם לקורס אילוף כלבים אצל מאלף כלבים מקצועי ומיומן.

הכלב לא מציית לכם

באופן כללי, הכלב צריך לציית לכם כשאתם נותנים לו הוראות פשוטות כמו "בוא", "ארצה" וכדומה. אם הכלב שלכם מתעלם מהפקודות שאתם נותנים לו, זה עלול להקשות עליכם להתנהל מולו ואיתו, ואף לסכן אתכם, אותו ואת הסביבה.

זה אולי נשמע דרמטי, אבל למרבה הצער, תקריות מסוכנות עלולות להתרחש במגוון מצבים. חשבו על סיטואציה שבה הכלב מתגרה בכלב אחר בפארק או שהוא נובח בהיסטריה על חבר שמגיע לבקר. זה בטח לא נעים, ועבור מי שמפחד מכלבים, זו עלולה להיות חוויה טראומטית למדי.

בעיות מהסוג הזה עלולות להחמיר ככל שהכלב יתבגר, ולכן, אם זיהיתם אי צייתנות, כדאי שתדעו מה הדרכים להתמודד עם הבעיה, ואיך ניתן לאמן את הכלב לציית לכם, במיוחד במצבים בהם זה נחוץ ומתבקש.

הכלב לא מפסיק לנבוח

כל הכלבים נובחים בשלב מסוים, אבל יש הבדל בין נביחות שהכלב נובח מידי פעם לנביחות בלתי פוסקות. לא רק שנביחות קבועות עלולות לתסכל אתכם, אלא שהן עלולות לגרום למתחים גם עם השכנים שלכם ועם עוברי אורח שתפגשו בטיולים היומיים עם כלבכם.

ישנן סיבות רבות לכך שכלב עלול לנבוח שוב ושוב. הן כוללות פחד, שעמום, בדידות, חרדת פרידה וכן נושאים טריטוריאליים. אילוף כלבים יעזור לכם לרדת לשורש הבעיה ולהבין מדוע הכלב שלכם כל כך קולני. בתורו, זה יפחית את רף התסכול בבית וגם השכונה תהיה שקטה ומאושרת יותר.

הכלב אוכל דברים שהוא לא אמור לאכול

מגרביים ועד לעציצים, כלבים לא תמיד משאירים את הנשנושים לתוכן קערת האוכל שלהם. אם הכלב שלכם פיתח תשוקה אמיתית לאכול משהו שהוא לא אמור לאכול, זה יכול להיות בגלל שלא אימנו אותו להבחין בין מה שמותר לנשנש למה שלא. במקרים מסוימים, בעיה זו יכולה להיות גם בגלל שהכלב נשאר לבד זמן רב מדי, אך לא בהכרח. גם כאן, חשוב לבחון את הסיבה להתנהגות הכלב ולפתור אותה מהשורש.

למרות שאתם עשויים להידרש לבצע התאמות מסוימות מצידכם, אתם לא יכולים לאפשר לכלב שלכם להמשיך לאכול דברים שאסור לו. אחרי הכל, אם זה לא מזון שמיועד לכלב, זה עלול להעמיד את בריאותו בסיכון רציני. בנוסף, מנקודת מבט מעשית, זה יכול להיות מאוד יקר להחליף את כל מה שהוא לועס, וזאת מבלי שהזכרנו את ההיבטים האסתטיים של הנושא.

לכן, ההמלצה הכי טובה שאפשר לתת לכם במצב זה היא למצוא קורס אילוף כלבים מקצועי שיכוון אתכם בכיוון הנכון, והספה שלכם תישאר שלמה.

הכלב תוקפני כלפי כלבים אחרים

הוצאת הכלב לטיול צריכה להיות חוויה נעימה לכולם. עם זאת, אם הכלב שלכם רואה כלב אחר והופך בפתאומיות להיות אגרסיבי מאוד, זה הזמן להתערב, מכיוון שלא תמיד מספיק לומר לכלב להירגע, במיוחד כאשר האינסטינקטים החייתיים שלו משתלטים.

על כלבכם ללמוד איך להתרועע עם כלבים בצורה נכונה. זה משהו שהוא ילמד במסגרת קורס אילוף כלבים. זה חשוב לבטיחותו ולרווחתו של כלבכם, כלבים אחרים והבעלים שתפגשו בטיולים.

הכלב סובל מחרדת פרידה

באופן אידיאלי, אסור להשאיר כלבים לתקופות ממושכות לבדם. כמו בני אדם, כלבים זקוקים לאינטראקציה כחלק מבריאותם ורווחתם. עם זאת, לפעמים יש צורך להשאיר כלב כדי לעבוד, לבלות, לצאת לסידורים וכדומה.

אם הכלב שלכם נקלע למצוקה רבה כשאתם עוזבים, או אם אתם חוזרים ומגלים לתדהמתכם שהבית הרוס, יכול להיות שהכלב שלכם סובל מחרדת פרידה. למען בריאותו הנפשית של הכלב שלכם, עליכם להבחין ולטפל בכך במהירות על ידי חיפוש הכשרה או מטפל התנהגותי.

לסיכום,

כלבים הם יצורים נפלאים שמביאים לנו כל כך הרבה שמחה. עם זאת, תמיד טוב לזכור שכלבים הם בעלי חיים שצריכים ללמוד כיצד להתנהג כראוי. האמור לעיל הם רק חלק מהסימנים שמסמנים לכם שהכלב שלכם זקוק לאילוף, להמשך קריאה לחצו כאן. עם זאת, אם אתם מתקשים לשלוט בכלב שלכם מכל סיבה שהיא, כדאי גם לפנות לאיש מקצוע.