למעלה ממאה הפגינו נגד ההחלטה להקים משמר לאומי אותו כינו ״מילציה פרטית לבן גביר״ בהמשך השבוע הפגנות נוספות ברחבי הארץ

פעילי עומדים ביחד בהפגנה באוניברסיטה העברית
פעילי עומדים ביחד בהפגנה באוניברסיטה העברית

תנועת עומדים ביחד הפגינה באוניברסיטה העברית נגד ההחלטה להקים "משמר לאומי" תחת השר לשר לבטחון לאומי, איתמר בן גביר. בתנועה מזמינים את הציבור להפגנות ברחבי הארץ מחר. מהתנועה נמסר: ״לא למיליציה פרטית של בן גביר. במשא ומתן ליציבות הקואליציה של ממשלת המתנחלים, בן-גביר הצליח לסחוט מנתניהו הקמת מיליציה פרטית והכהניסטית שתהיה מסוכנת לכולנו, תדכא את המחאות שלנו ושתפגע בפלסטינים בישראל ובשטחים ובכל קהילה מוחלשת״.

עוד נמסר מהתנועה: ״אנחנו מזהירים מהסכנה של המשמר הלאומי ומתעקשים להראות סולידריות בין כל מי שחיים כאן: לא נסכים שבתמורה להקפאת החקיקה של ההפיכה המשטרית, תוקם מיליציה כהניסטית שתשרת את החזון הגזעני של בן גביר.״

בהמשך הודיעה תנועת עומדים ביחד כי היא מזמינה את הציבור להשתתף בפגנות נגד ההחלטה להעביר את סמכויות המשמר האזרחי לשר לבטחון לאומי איתמר בן גביר. ההפגנות יתקיימו בבשעה 20:00, במרכז חורב בחיפה, בכיכר הבימה בתל אביב, ומול בית השניא בירושלים.

באירוע לקידום ההפגנה כתבו: ״לא לצבא פרטי של בן גביר. במשא ומתן ליציבות הקואליציה של ממשלת המתנחלים, בן-גביר הצליח לסחוט מנתניהו הקמת צבא פרטי מסוכנת שתפגע בעיקר בפלסטינים, בכל קהילה מוחלשת – ובכולנו״.

והוסיפו: ״אנחנו מזהירים מהסכנה של המשמר הלאומי ומתעקשים להראות סולידריות בין כל מי שחיים כאן: לא נסכים שבתמורה להקפאת החקיקה של ההפיכה המשטרית, תוקם מיליציה כהניסטית שתשרת את החזון הגזעני של בן גביר.״