קיצוץ בתקציבי החינוך, הבריאות, והרווחה

השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. ללא קרדיט
השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. ללא קרדיט

הממשלה אישרה כעת (ראשון) את הקיצוץ הרוחבי במשרדים לטובת הקמת המשמר הלאומי, זאת בהתאם לסיכום של ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בשבוע שעבר. אישור הקיצוץ מגיע למרות ההתנגדות של הייעוץ המשפטי להקמת המשמר הלאומי כפי שהוצע.

לפי ההצעה שאושרה, הקיצוץ הרוחבי יעמוד על 1.5 אחוז מתקציבי כל משרדי הממשלה, כדי לממן תוספת של כמיליארד שקלים למשרד לביטחון לאומי. בין היתר יקוצצו כ-285 מיליון שקלים בשנה מתקציב משרד הביטחון, יותר ממאה מיליון שקלים מתקציב משרד החינוך וההשכלה הגבוהה וכ-40 מיליון שקלים במשרדי הרווחה והבריאות.

מתנועת עומדים ביחד נמסר בתגובה: ״בשביל להקים את המיליציה הגזענית והאלימה של בן גביר, הממשלה קיצצה עכשיו: 130 מיליון מהחינוך, 103 מיליון מהבריאות, 50 מיליון מהתחבורה
40 מיליון מהרווחה, ובסך הכל 1.5 מיליארד ש"ח מהשירותים החברתיים. לשמור על שלמות הממשלה ולתת פרס לבן גביר - כן. לשמור החיים, הבריאות והרווחה שלנו - לא.״

מארגון "האם ראית את האופק לאחרונה" נמסר: ״הקיצוץ הרוחבי לטובת המיליציה של בן גביר אושר בממשלה. אי אפשר להדגיש יותר את הסכנה בהקמת כוח צבאי וחמוש שסר למרותו של שר כלשהו, וכשבן גביר נמצא בתפקיד הזה הסכנה מוכפלת. רק הבוקר הזהיר המפכ"ל מהסכנות של הקמת כוח שכזה, אליו הצטרפו גם ראש השב"כ והיועצת המשפטית לממשלה.
השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר הוא סכנה לבטחון המדינה. רק הדחתו תמנע אסון לחברה הישראלית - ערבים ויהודים כאחד.״