המטבח הוא לב הבית שבו אנחנו מבשלים, אוכלים ונפגשים עם בני הבית האחרים. שיש איכותי ישדרג את חוויית הבישול והאכילה ויהפוך את המטבח למעוצב, מזמין ואלגנטי. ביקשנו מהמומחים של שיש איציק, שמקצועיים בביצוע עבודות שיש, לספר לנו על מטבחי שיש והסוגים השונים שלהם. במדריך הבא תמצאו כל מה שצריך לדעת על מטבחי שיש.

כלים
מטבח שיש
מטבח שיש

 

למטבח בבית יש הרבה מאוד שימושים – זה המקום שבו מבשלים אוכל, אבל גם לפעמים מקום שבו אוכלים, או סתם מקום שבו בני המשפחה נפגשים באופן אקראי במהלך היום. זאת הסיבה מדוע חשוב מאוד שהמטבח יענה על כל הצרכים שלכם, ויתאים לבית הייחודי שלכם. אנשים רבים לא יודעים מה ההבדל בין סוגי משטחי מטבח שונים, ומה מאפיין כל סוג משטח.

במדריך הזה נסביר מה מבדיל מטבחי שיש מסוגים אחרים של משטחים, ממה בדיוק עשוי שיש למטבחים וכיצד מומלץ לבחור את המשטח שמתאים לבית שלכם.

ממה עשוי שיש למטבחים?

שיש טבעי מקורי עשוי במקור מאבן, בתהליך כימי שקורה באדמה. את אבני השיש המקוריות כורים ולאחר מכן חותכים ומסתתים ליצירת משטחי שיש טבעי. שיש טבעי כרוי מבטן האדמה הוא מאוד מאוד יקר, ולכן כיום יש סוגים שונים של משטחים למטבח שעונים על אותן פונקציות אך מיוצרים בתהליכים זולים יותר.

שיש קיסר, למשל, הוא משטח שיש מלאכותי שעשוי מאבן קוורץ שעוברת תהליכים כימיים שונים ליצירת המשטח. העובדה שלא מדובר בשיש טבעי שנכרה מבטן האדמה מוזילה את המשטח. בנוסף, שיש קיסר אינו עמיד לחלוטין בפני כוויות או שריטות, ולכן מומלץ להשתמש בקרש חיתוך ובתחתית לכלים חמים כדי לא להרוס את השיש ולשמור עליו יפהפה ותקין. מעניין לדעת ששיש קיסר הומצא בישראל ומשווק מישראל לכל העולם!

שיש דקטון הוא גם סוג של שיש מלאכותי שעשוי מקוורצים שונים בתהליך מיוחד שפותח בספרד. שיש Dekton למטבח עובד נפלא בתור שיש למטבחים משום שהוא עמיד מאוד בפני שריטות ובפני חום. שיש דקטון הוא משטח קל יותר מבחינת משקל מאשר משטחי שיש אחרים, ולכן הוא מתאים במיוחד למטבחים גדולים מאוד.

גם שיש אינפיניטי הוא סוג של משטח שיש (ליתר דיוק גרניט פורצלן) שמיוצר על ידי תאגיד איטלקי. בדומה לשיש דקטון הוא עמיד מאוד בפני פגמים שונים, ושומר על מראה מבריק ואיכותי לאורך זמן. לשיש דקטון יש יכולת לייצר "גידים" בתוך האבן כך שהמראה מדמה שיש טבעי.

כיצד תבחרו את המשטח שמתאים למטבח שלכם?

ישנם כמה דברים שחשוב להתחשב בהם כשבוחרים משטח למטבח שלכם:

  1. סוג המשטח: כפי שציינו למעלה, לכל משטח יש מאפיינים ייחודיים משלו שכדאי להתחשב בהם. האם המטבח שלכם יהיה בשימוש פעיל במיוחד, או שיש בבית ילדים קטנים שעשויים ללכלך את המטבח? אלו שאלות שיעזרו לכם להחליט איזה סוג משטח מתאים לכם.
  2. עיצוב: המטבח שלכם צריך להתכתב עם העיצוב של שאר הבית. האם הבית שלכם הוא בעיצוב מינימליסטי? או דווקא בחרתם בעיצוב כפרי? שאלות כאלה יעזרו לכם להתכוונן לסגנון שיש שייחודי לכם. לכל סוג משטח יש אפשרויות רבות לגמורים: גימור מט, גיבור מבריק, גימור מוברש, גימור משי, ועוד ועוד. כך שניתן לבחור בנפרד את סוג החומר וסוג הגימור.
  3. מחיר: היום ניתן להתאים כמעט כל סוג של משטח שיש לכל רמות המחיר והתקציב שמתאים לכם. העובדה שיש לכם תקציב מוגבל לא אומרת שתצטרכו להתפשר על האיכות. מומלץ להתייעץ עם המומחים שיש איציק, והם יעזרו לכם להתאים את המשטח המדויק לכם מבלי להתפשר על איכות ומחיר נגיש.

מטבחי שיש – החלטה איכותית ומשתלמת

לסיכום, המטבח הוא חלק מרכזי מאוד בבית שלכם. בין אם תבחרו במטבח עשוי שיש קיסר או מטבח שיש דקטון, העיקר שהמטבח ימלא עבורכם את כל המטרות שלו: משטח עבודה נוח, משטח נעים לאכילה, ופינה עיצובית בבית שתתאים לכל הצרכים שלכם. בחירת שיש יכולה להיות קלה ומותאמת לתקציב שלכם באמצעות המומחים של שיש איציק שיוכלו להתאים עבורכם את המוצר המדויק לכם. למטבחי שיש יש עיצוב אלגנטי ועל זמני, שמתאים לכל סגנון עיצוב בית ולכל רמת מחיר בהתאם לרצונות ולתקציב שלכם.