אחסון מידע נעשה היום בתוך שרתים. אחסון שרתים נעשה בדרך כלל במקום ייעודי מתוך הבנה שהשרתים הללו זקוקים למרחב מתאים על מנת לשמור עליהם בצורה המיטבית. אם אתם עומדים בפני החלטה על בחירת שרת ייעודי עבור העסק שלכם, עומדות בפניכם שתי אופציות. אנחנו כאן כדי לספר לכם עליהן, ולעזור לכם להבין איזו אופציה טובה יותר עבור העסק שלכם.

כלים
קרדיט לתמונה FREEPIK
קרדיט לתמונה FREEPIK

מהו שרת ייעודי

שרת ייעודי הוא למעשה שרת אחסון שנועד לאחסן את כל המידע שיש בעסק או בארגון שלכם. אבל השרת הוא לא סתם חלל אחסון בדומה לענן אחסון, אלא הרבה יותר מזה. השרת למעשה הופך להיות מרכז הפעילות של העסק. תעבורת המידע, הגישה למערכות ואחסון המידע כולם נעשים בתוך השרת, מתוך הבנה שהוא זה שיעשה אותם בצורה המיטבית. חברת Sweethome מספקת פתרון שרת ייעודי לעסקים ווארגונים כולל ניהול מלא.

כיום, יותר ויותר עסקים מבינים את החשיבות של שרתים מהסוג הזה. עם זאת, מדובר על מחשבים רבי עוצמה והמחיר שלהם הוא לא משהו שכל עסק יכול להרשות לעצמו. הדבר הזה מוביל למצב שבו השכרת שרתים הפכה להיות פופולרית. אם אתם נמצאים בנקודה שבה אתם מתלבטים האם לקנות שרת או להשכיר אחד כזה, אנחנו יכולים לעזור לכם לפתור את ההתלבטות הזו.

רכישת שרת

רכישת שרת, כפי שברור לכולם תאפשר לכם להנות משרת שנמצא אצלכם או במקום שתבחרו, ורק אתם תחליטו כיצד לנהל אותו. חשוב לציין שאם החלטתם ללכת על האופציה הזו אתם צריכים להחזיק צוות שידע לתפעל את השרת. תפעול ותיקון של שרת כזה הוא לא כמו של מחשב רגיל, והצוות שלכם צריך להיות כזה שמכיר היטב את עולם השרתים ויודע איך לעבוד איתם. 

השכרת שרת

האופציה השנייה היא זו שבה אתם משכירים את השרת. באפשרות הזו השרת לא נמצא אצלכם בעסק אלא ממוקם בחוות שרתים של חברה חיצונית. החברה למעשה נותנת לכם את כל השירות שנוגע לתפעול של השרת, ואתם פשוט מקבלים אצלכם בעסק את היתרונות של השרת. באופציה הזו התשלום הוא כל חודש, והשרת נשאר בבעלותה של החברה שמתפעלת אותו.

מה עדיף

השאלה איזו מבין האופציות עדיפה היא שאלה מורכבת, וכמובן שקשה לענות עליה תשובה חד משמעית בלי להכיר היטב את העסק והצרכים שלכם. עם זאת, לאור הניסיון הרב אותו צברנו בחברת סוויטהום, אנחנו יכולים לומר לכם די בוודאות שהאופציה של השכרת שרת היא זו שעדיפה מבין השתיים. כדי שתבינו למה, נציג לפניכם מספר יתרונות שיש להשכרת השרת על פני הרכישה שלו.

למה לדאוג לשרת בעצמכם שיש מי שיכול לעשות את זה

כאמור, רכישה של שרת מובילה אוטומטית למצב שבו אתם צריכים להחזיק בעסק שלכם צוות תפעול בשרת. מנגד, ברגע שאתם משכירים שרת מחברת סוויטהום אתם נהנים משירות מלא. כל הנושא של תפעול השרת יורד מהראש שלכם, ואתם תוכלו להתמקד במה שחשוב באמת – העסק שלכם. החברה שמחזיקה את השרתים תיתן לכם שירות בכל הנוגע לתקלות, ואתם תהיו פנויים לעבודה.

העובדה שהשרתים לא יושבים בעסק שלכם אלא אצל החברה הופכת את הגישה אליהם להיות נוחה יותר, מה שאומר שזמן התפעול של התקלות הולך להתקצר בצורה ניכרת. בנוסף, החברה תוכל לבצע ביקורות שוטפות בשרתים כדי למנוע כל תקלה אפשרית עוד לפני שהיא מגיע למחשבים שלכם. בעולם העסקים ההבנה היום היא שכדאי לעשות מיקור חוץ לכל שירות שיש מי שיעשה אותו בצורה טובה יותר מאיתנו, והתחום של השרתים הוא דוגמה נהדרת לתפיסה הזו.

אפשרות לשנות את היקף השירות בכל רגע

כאשר נכנסתם לשירות של שרת אחסון, יש שלוש אפשרויות שיכולות לקרות. האפשרות הראשונה והטובה ביותר היא שתהיו מרוצים מהשירות שאתם מקבלים. במקרה הזה תוכלו להישאר במסלול שבו בחרתם מהרגע הראשון בלי צורך לשנות את חבילת השירות. האופציה השנייה היא כזו שבה אתם מגלים שהשירות אמנם טוב לכם, אולם הייתם רוצים להגדיל את היקף החבילה.

מנגד, ישנם מקרים שבהם תבינו שהשירות הזה לא נצרך במקרה שלכם. ברגע שהשרת שלכם נמצא בהשכרה, אתם יכולים בכל רגע לשנות את היקף השירות בלי להפסיד כסף. מנגד, ברגע שקניתם שרת, אם אתם לא זקוקים אליו אז פשוט הוצאתם את הכסף שלכם לשווא. מנגד, אם אתם צריכים להגדיל את היקף השירות, תאלצו לספוג הוצאה נוספת עבור רכישה של שרת שמתאים לצרכים שלכם.

הוצאה כלכלית משמעותית

השרתים שאתם רוצים שיהיו בעסק שלכם הם שרתים איכותיים שעולים הרבה מאוד כסף. עבור עסקים קטנים או ארגונים מדובר על הוצאה שהם לא בהכרח יכולים לעמוד בה. קנייה של שרת כאשר אין לכם מספיק כסף לקנות שרת איכותי תוביל למצב שגם תוציאו הרבה כסף, ובנוסף לא תוכלו לספק לעצמכם שרת איכותי מה שיגרום לזה שלא באמת תהנו מהיתרונות של שרת ייעודי.

מנגד, התשלום בהשכרת שרת דרך חברת סוויטהום הוא תשלום חודשי שמאפשר גם לעסקים קטנים להנות מהשרתים הטובים ביותר בלי לקרוע לעצמם את הכיס. נכון שישנו קשר בין היקף השירות שתקבלו לבין המחיר החודשי, אבל גם השירות המינימלי ביותר הוא עדיין שירות איכותי שיאפשר לכם להנות מהרבה מאוד יתרונות שיש לשרת ייעודי.

sweethome.co.il

sweethome.co.il היא חברה שעוסקת כמעט 30 שנה בתחום של פתרונות אחסון. לחברה ישנה התמחות מיוחדת בעולם השרתים, והיא מעניקה תמיכה לחברות וארגונים רבים. הצוות של sweethome.co.il יהיה זמין עבורכם 24/7 ביחס לכל תקלה שתהיה בשרתים שלכם. אז אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לעבור לשרת ייעודי בעסק שלכם, יש לכם כתובת שאתם יכולים לפנות אליה.

לסיכום

אחסון שרת מאפשר לכם להנות מכל היתרונות שיש לשרתים ייעודיים בלי שאתם צריכים להיות אלו שדואגים לתפעול של אותם שרתים. בצורה הזו תוכלו להיות בטוחים שהמידע שלכם מוגן, מהירות העבודה שלכם היא הגבוהה ביותר שאפשר לבקש, ויחד עם זאת אתם לא צריכים לטפל בתקלות שקשורות לשרת. כל מה שנותר לכם זה למצוא חברה מתאימה שתעניק לכם את השירות הזה.