אחסון ענן הוא מודל חדשני להפקדת נתונים שבו מידע דיגיטלי כגון מסמכים, תמונות וסרטונים מאוחסן בשרתים וירטואליים או בענן. שרתים אלה מנוהלים ומתוחזקים על ידי חברות צד שלישי, ומונעים ממך את הצורך להתעסק בכך בעצמך.

כלים

 

מהו אחסון ענן?

אחסון ענן הוא שינוי מהותי בעולם אחסון הנתונים. הוא מאפשר לך להעביר את הנתונים שלך למערכת אחסון מחוץ לאתר. לכן, במקום לאחסן את הקבצים שלך בכונן הקשיח של המחשב או בהתקני אחסון מקומיים אחרים, אתה שומר אותם במסד נתונים מרוחק. מסד נתונים זה מתוחזק על ידי צד שלישי ונגיש דרך האינטרנט.

 

כיצד פועל אחסון ענן?

בעיקרון, אחסון ענן פועל על ידי אחסון הנתונים שלך בשרתים מרוחקים שאליהם ניתן לגשת דרך האינטרנט. זה כמו שיש לך עליית גג פרטית שבה אתה יכול לאחסן את כל הדברים הדיגיטליים שלך, ולאחזר אותם מתי שתרצה, היכן שתהיה.

 

סוגי אחסון בענן

כאן, נחקור את שני הסוגים הראשונים של מערכות אחסון ענן הנמצאים בשימוש נפוץ.

 

אחסון ענן פרטי

אחסון ענן פרטי הוא מערכת שבה חברה או ארגון מארחים את תשתית אחסון הענן שלהם. סוג אחסון זה מאפשר שליטה טובה יותר בנתונים ואבטחה משופרת מכיוון שהארגון שולט למי יש גישה לנתונים. עם זאת, עלות ומאמץ התחזוקה והעדכונים יכולים להיות גבוהים, שכן האחריות לניהול אחסון ענן פרטי מוטלת על החברה המארחת.

 

אחסון ענן ציבורי

מצד שני, אחסון ענן ציבורי דורש מעט בקרות ניהול וניתן לגשת אליו באינטרנט על ידי המשתמש וכל מורשה אחר. עם אחסון ענן ציבורי, המשתמש או החברה אינם צריכים לתחזק את המערכת. הוא מאוחסן על ידי ספקי פתרונות שונים, ולכן יש הזדמנות מועטה מאוד להתאים אישית את שדות האבטחה, מכיוון שהם משותפים לכל המשתמשים. דוגמאות לספקים כאלה כוללות את Amazon Web Services (AWS), ענן IBM, Google Cloud ו-Microsoft Azure. סוג אחסון זה ניתן להרחבה בקלות, משתלם, אמין ודורש תחזוקה אפסית.

 

סוגים נוספים של אחסון ענן

מעבר לאחסון ענן פרטי וציבורי, קיימים שני סוגים נוספים שעונים על צרכים ותרחישים ספציפיים.

 

אחסון ענן היברידי

אחסון ענן היברידי משלב את הטוב משני העולמות של אחסון ענן פרטי וציבורי. הוא מציע את האבטחה של ענן פרטי לצד הגמישות של ענן ציבורי. ניתן לאחסן נתונים בענן הפרטי לצורך אבטחה מרבית, ולבצע משימות עיבוד מידע בענן הציבורי. סוג אחסון זה משתלם, ניתן להתאמה אישית ומספק שליטה רבה יותר למשתמש.

 

אחסון ענן קהילתי

אחסון ענן קהילתי הוא וריאציה של מודל אחסון הענן הפרטי. הוא מספק פתרונות ענן המותאמים לעסקים או לקהילות ספציפיות. במודל זה, ספקי אחסון הענן מציעים את הארכיטקטורה, התוכנה וכלים נוספים לפיתוח כדי לענות על הצרכים הייחודיים של הקהילה. סוג אחסון זה אידיאלי עבור ענפים עם מדיניות עמידה קפדנית, כגון בריאות, מימון ושירותים משפטיים.

 

הבנת ספקי שירותי ענן

ספקי שירותי ענן ממלאים תפקיד מרכזי בעולם אחסון הענן. מדובר בחברות צד שלישי שמציעות פלטפורמות לאחסון נתונים דיגיטליים בשרתים במיקומים מחוץ לאתר. ספקים אלה אחראים לאירוח, ניהול ואבטחת הנתונים המאוחסנים בתשתית שלהם, תוך הבטחה שהם תמיד נגישים דרך חיבורי אינטרנט ציבוריים או פרטיים.

 

תפקידן של חברות אירוח צד שלישי

חברות אירוח צד שלישי מתחזקות ומפעילות את מערכות אחסון הענן. הם מבטיחים את זמינות הנתונים על ידי הפעלת מספר רב של שרתי נתונים. לכן, גם אם שרת דורש תחזוקה או נכשל, הנתונים מועברים למקום אחר כדי להבטיח זמינות רציפה.

 

דוגמאות לספקי שירותי ענן

ישנם מספר ספקי שירותי ענן בולטים, כולל Amazon Web Services (AWS), Google Cloud, Microsoft Azure ו-IBM Cloud. ספקים אלה מציעים פתרונות אחסון ענן חזקים ואמינים, העונים על הצרכים של עסקים ויחידים שונים ברחבי העולם.

 

היתרונות והשיקולים של אחסון בענן

אחסון בענן מציג יתרונות רבים ומספר שיקולים שמשתמשים צריכים לזכור.

 

היתרונות של השימוש באחסון בענן

אחסון בענן מציע יתרונות משמעותיים, כגון גישה קלה לנתונים מכל מקום עם חיבור לאינטרנט, מה שהופך אותו לנוח להפליא. הוא גם מספק פתרון חסכוני לעסקים וליחידים כאחד, ובכך מבטל את הצורך במערכות אחסון פיזיות.

אחסון בענן הוא בעל יכולת התרחבות, ומאפשר למשתמשים להגדיל או להקטין את קיבולת האחסון שלהם בהתאם לצרכיהם. הוא גם מבטיח יתירות נתונים, כלומר הנתונים שלכם מועתקים ומאוחסנים במיקומים מרובים, כדי להבטיח את זמינות הנתונים גם במקרה ששרת אחד ייכשל.

 

חסרונות ושיקולים

למרות היתרונות הרבים, ישנם מספר שיקולים. התלות בחיבור לאינטרנט פירושה שללא חיבור כזה, הגישה לנתונים שלכם הופכת לבלתי אפשרית. בנוסף, מכיוון שהנתונים שלכם מאוחסנים בשרתים של צד שלישי, קיימים חששות אבטחה פוטנציאליים. בעוד שרוב ספקי שירותי הענן מיישמים אמצעי אבטחה חזקים, הסיכון של הפרות נתונים לעולם לא ניתן להסרה לחלוטין. לבסוף, העברת נתונים לענן יכולה להיות תהליך שלוקח זמן רב, בהתאם לכמות הנתונים.