חיפוש פשוט בגוגל יגלה לכם את הנתון הבא - בשנה החולפת בישראל, נהרגו 36 פועלים ואנשי מקצוע במקצועות הבנייה השונים. בעוד כי בימינו ישנם פתרונות שונים אשר יכולים להקטין את הסיכונים הכרוכים בעבודות בגבהים, חשוב לדעת באיזה פתרון בטיחותי עליכם לבחור, כיצד להתקינו, כיצד לתחזק את המערכות השונות האלו ועוד - המשיכו לקרוא.

 

FACTS: מס' עובדות על עבודה בגובה

עבודות בגבהים הן תחום עבודה מגוון למדי, הכולל עבודה על גגות, בניינים, מבנים תעשייתיים, מתקני תשתיות שונות ועוד. עבודות אלו, מצד אחד, דורשות מיומנות רבה, ומצד שני, גם הכשרה ספציפית וכן יכולת עבודה עצמאית תוך הקפדה על כללי בטיחות מחמירים. אם כך, אז מה לא תמיד מספרים לנו על עבודות בגבהים?

תנאי עבודה קשים: עבודה בגבהים מתבצעת לעיתים קרובות בתנאי מזג אוויר לא פשוטים, כמו חום קיצוני, קור, גשם ורוחות חזקות.

ריסק בריאותי: עבודה בגבהים עלולה לגרום לבעיות בריאותיות שונות, כגון כאבי גב, סחרחורת, בחילות ואף פציעות קשות כתוצאה מנפילה חלילה, סיכון הניתן להקטנה באמצעות נקודת עיגון או מערכת בטיחות אחרת.

שעות עבודה ארוכות: עבודה בגבהים דורשת לעיתים קרובות עבודה בשעות לא שגרתיות, כולל משמרות לילה ועבודה בסופי שבוע.

לחץ נפשי: עבודה בגבהים כרוכה בלחץ נפשי רב, בדרך כלל כתוצאה מהאחריות הכבדה על בטיחות העובדים ועל איכות העבודה אשר מתבצעת לבסוף.

שכר: למרות הסיכונים והקשיים, השכר בעבודות בגבהים אינו תמיד גבוה בהתאם, ולעיתים קרובות אינו משקף את רמת הסיכון והאחריות. לכן, חשוב לנסות לאתר פרויקטים אשר משלמים טוב ואחראיים על זכויות העובדים שלכם בהתאם.

ביטחון תעסוקתי: עובדים בגבהים מועסקים לעיתים קרובות בחוזים ובפרויקטים זמניים, דבר שפוגע ביציבות התעסוקתית שלהם לא פעם. מצד שני, ישנם גם אנשי מקצוע אשר מועסקים בחוזים ארוכי טווח, ככה שהכול שאלה של סוג מקומות העבודה בהם תעבדו.

כיצד להקטין סיכוני עבודות בגבהים?

חשוב לציין שעם ההכשרה הנכונה, שמירה על תקנות עבודות בגובה וציוד מתאים, ניתן להפוך את העבודות בגבהים לתחום עבודה בטוח ומקצועי. לכן, לפני שאתם שוקלים עבודה בגבהים, חשוב שתדעו את הנקודות הבאות:

תמיד חשוב לברר על כללי הבטיחות החלים על העבודה ועל הציוד הנדרש, לפני שאתם מתחילים עבודה כזאת או אחרת.תמיד מומלץ לוודא שהמעסיק מחזיק בכל האישורים הנדרשים עבור סוג העבודה שאתם אמורים לבצע.בין אם מדובר בעבודה כזאת או אחרת, יהיה עליכם לעבור הכשרה מקצועית מתאימה עבור עבודות אשר מתבצעות בגובה של 2 מטרים מעל הקרקע.באופן כללי, יש להיות מודעים לסיכונים הכרוכים בסוג העבודה הספציפית שאתם אמורים לבצע.אל תהססו לעולם לדווח על כל מפגע בטיחות בסביבת העבודה שלכם.

בסיכומו של דבר, עבודה בגבהים יכולה להיות תחום עבודה מאתגר ומספק, ואפילו מתגמל כלכלית אם מוצאים את העבודה הנכונה ורוכשים כישורים במהלך הזמן, אך חשוב להיות מודעים לכל הצדדים של העבודה, כולל הסיכונים הכרוכים בה. והכי חשוב, שמרו על עצמכם והיו מודעים לסביבתכם המיידית בזמן עבודתכם. לא פעם, דווקא הסחות דעת קטנות עלולות חלילה לגרום לאסונות כבדים.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…