בכל בית, אנחנו יכולים למצוא עציצים וצמחים מסוגים שונים. לעיתים הם יוצבו בחלק הפנימי של המבנה ולעיתים בחלק החיצוני, קרי על אדן החלון או המרפסת. לעיתים נוכל למצוא את עצמנו בתוך "יער" בתוך הבית, בגלל כמות העציצים והצמחים, ולעיתים מדובר על מספר בודד של עציצים או צמחים, המוצבים במקומות שונים בבית.

כלים

 

עציצים וצמחים מייצרים תחושת חיות בבית. הם מוסיפים צבע, ריח ואווירה מיוחדת. בית שאין בו צמחים ועציצים, הוא כמעט בית עירום, ריק. בדומה לפריטי אומנות או להבדיל, חיות מחמד, עציצים יוצרים תחושה שהבית מלא וחי.

מעבר לשאלה אילו צמחים ועציצים אנחנו צריכים לקנות בשביל למלא את הבית, אזי שעלינו גם להחליט אילו אדניות או כדים לקנות, בהם נאחסן את הצמחים והעציצים. זו שאלה חשובה, מאחר והתשובות עליה חיוניות גם בהיבט הפרקטי וגם בהיבט של העיצוב. צריך גם לקחת בחשבון, שהבחירה תשפיע על הדרך בה אנחנו נסדר את הפריטים השונים ובכלל נעצב את המקום.

מה צריך לדעת על רכישת אדניות או כדים מעוצבים?

לפני שאנחנו ניגשים לקנות אדניות לשטח הפנימי או החיצוני, כנ"ל גם לגבי כדים מעוצבים, ישנם מספר דברים שאנחנו צריכים לדעת ולקחת בחשבון.

ראשית, ניתן למצוא אדניות בגדלים שונים, כאלה שניתן להציב בהם מספר צמחים ועציצים או צמח ועציץ בודד. לכן, הבחירה היא בין היתר על פי השאלה, האם אנחנו מחפשים מקום למספר פריטים או לפרט אחד.

שנית, גודל אדניות או כדים, משפיע לא רק על המיקום בו נוכל להציב אותם, אלא גם על המשקל שלהם. באופן טבעי, ככל שהאדנית גדולה יותר, כך היא כבדה יותר. יכולות להיות לכך השלכות בתהליך הטיפול בצמחים ובוודאי אם נרצה לנייד את האדנית ממקום למקום.

שלישית, עוד דבר שמשפיע על המשקל הוא סוג החומר ממנו עשויה האדנית או הכד. אפשר למצוא אדניות וכדים מאבן, חרסינה, פלסטיק קשיח ועוד. זה משפיע על איכות המוצר וגם על המשקל שלו.

ארבע, בסוף, אנחנו צריכים לבחור פריט שיאפשר לעציץ או לצמח לגדול ולהתפתח כמו שאנחנו רוצים ומצפים, וכן עלינו להקפיד שיהיה לנו נוח לעבוד איתם. בין אם זה בהשקיה, גיזום, החלפת אדמה, ניקיון ועוד.

איך רוכשים אדניות וכדים לצמחים ועציצים?

עלינו לבחון מה יכול לעזור לנו מבחינה פרקטית, קרי איך אנחנו יכולים להניח את העציץ או הצמח בתוך האדנית או הכד בצורה נוחה ובטוחה, וכן מבחינת עיצוב. עלינו לבחון איך הפריטים מעוצבים ועד כמה הם יכולים להתאים ולהוסיף לעיצוב של המקום.

ניתן למצוא כדים מעוצבים בשלל צבעים ובשלל צורות ודוגמאות. הם יכולים להוסיף לעיצוב של החלל בו אנחנו בוחרים להציב אותם, ויחד עם זאת, גם להיות מאוד שימושים, כך שנוכל להציב בתוכם צמחים ועציצים לאורך זמן ולטפל בהם כמו שצריך.