אנחנו חיים בעידן מדהים מבחינות רבות. ראשית כל, אנחנו חיים בתקופה בה היכולות של בני האדם, מעולם לא היו כל כך דרמטיות. כלומר, היום אנחנו יכולים להגיע להישגים חסרי תקדים, אותם אנחנו יכולים לממש בזכות מחקר מעמיק וידע אשר נאסף לאורך שנים. כמובן, אלמנט נוסף אשר הופך את התוצאות שלנו היום הרבה יותר טובות, זו העובדה כי לעבודה שלנו הצטרף המחשב. אנחנו כבר לא צריכים היום לשרטט דוגמאות על דף נייר ולצפות מהסתת או הנגר לבנות לנו את המוצר בדיוק כפי שרצינו שיעצב אותו. אלא, אנחנו יכולים היום לבקש מהמחשב שיעשה את העבודה למעננו. במאמר הבא אנחנו רוצים לדבר על עיבוד שבבי. למעשה, נסביר בהרחבה איך אנחנו לוקחים חומר גלם ומעבירים אותו את כל התהליכים עד שבסוף, יוצא מוצר המשמש אותנו לתעשייה. נשמע מעניין? במאמר הבא תקבלו את כל המידע הדרוש לכם. קדימה, אנחנו מתחילים עכשיו.

כלים

 

אז איך בעצם נראה תהליך של עיבוד מוצר?

אם אנחנו רוצים ליצור מוצר לתעשייה, לא משנה אם מדובר על בניה של מוט ברזל ארוך או גלגל שיניים, יש לנו בעצם שתי דרכים לבצע את העבודה. אופציה ראשונה, על ידי הרכבה. אנחנו יכולים להרכיב חלקים האחד לשני כדי שבסוף, נקבל את התוצאה אליה אנחנו מכוונים. אופציה נוספת היא לקחת גוש של חומר ולגרוע ממנו עוד ועוד עד שנגיע לתוצאה. בין אם מדובר על גלגל שיניים כאמור או מוט ברזל ארוך. את הגריעה הזו אנחנו יכולים לעשות בעזרת כרסום או חריטה, עליהן נדבר בהרחבה בהמשך. אנחנו כן נציין כי בדרך כלל אנחנו נרצה לקחת חומר גלם ולעבד אותו עד ליצור של המוצר אותו אנחנו מתכננים. זאת משום שכאשר אנחנו מרכיבים כמה חלקים לכדי מוצר אחד, אנחנו עלולים להגיע לסיטואציה בה יש לנו נקודות רבות לאורך הפריט, אשר הופכות לנקודות חלשות. כאלו שיכולות להישבר בקלות וכן הלאה. לעומת זאת, כאשר אנחנו יוצרים מוצר מסוים בתור מקשה אחת, אנחנו בעצם מקבלים תוצאה עמידה בפני שחיקה לאורך זמן. כאשר מייצרים מוצרים לתעשייה הנתון הזה משחק תפקיד משמעותי.

כמה מילים על כרסום וחריטה

כאמור, כאשר אנחנו גורעים חלקים מחומר גלם מרכזי אנחנו עושים את זה בעיקר על ידי כרסום וחריטה. כרסום נעשה עם מכונה מיוחדת אשר לה יש מחשב. כאשר מדברים אתכם על מושגים מקצועיים ועולות לכם שאלות כמו מה זה CAD הכוונה היא לעבודת עיבוד הנעשית באמצעות מחשב. מה זה CAD ? אלו ראשי תיבות באנגלית של Computer Aided Design. במילים אחרות, כמו שאמרנו, אם בעבר העבודה נעשתה בעיקר על ידי אנשים. הרי שהיום אנחנו יכולים להכניס נתונים לתוך מחשב ובהמשך לקבל תוצאה מדויקת, בעקבות פעולתה של אותה מכונה. הכרסום נעשה כאשר המכונה פועלת על שלושה צירים X,Y,Z. כאשר המכונה גורעת בעדינות חלקים מתוך גוש החומר. היום המכונות החדשות יודעות לעשות מספר פעולות במקביל. למשל, לנוע קדימה אחורה שעה שהחומר עולה ויורד למשל. כך, יש לנו גמישות גדולה יותר ואנחנו יכולים ליצור מגוון רחב יותר של מוצרים בלי מגבלה ממשית.

חריטה, היא כמובן הטכניקה השניה בה אנחנו משתמשים. היא משמשת אותנו כדי לערוך עיבוד סימטרי מסביב לחומר הגלם. את העבודה אנחנו עושים עם מחרטה. בדרך כלל הטכניקה תשמש אותנו כאשר אנחנו צריכים להגיע לתוצאות מדויקות בצורה עדינה יותר. בניגוד לכרסום, המאפשר לנו לעבוד במהירות גדולה יחסית אבל באופן גס יחסית. כאן אנחנו מדברים על דיוק של התנועה.

תמיד טוב להתייעץ עם מקצוענים

אם אתם מחפשים אנשי מקצוע מובילים בתחום, זה הזמן ליצור קשר. אם אתם רוצים ליצור מוצרים חדשים, לממש את הפוטציאל הגלום בכם, אנחנו כאן כדי לסייע לכם ולהגשים עבורכם כל חלום.